Ga naar inhoud

2 verschillende kleuren ogen.


respect

Aanbevolen berichten

Ik ben vanmiddag bij de opvang geweest en heb daar een scheet van een meissie gezien voor Billy.

Vrijdag neem ik Billy mee om kennis te laten maken en kijken hoe dit gaat, spannend!!

Ik heb alleen een vraagje, ze heeft 2 verschillende kleuren ogen. Ik dacht dat ze blind was aan 1 oog maar volgens de opvang is dit niet zo. Het ene oog was een beetje blauw met een zwarte pupil.

Hebben jullie hier weleens van gehoord?

Ik kan het me namelijk wel voorstellen, mensen, honden en volgens mij zelfs katten hebben het ook maar ik had het nog nooit van konijntjes gehoord.

De opvang wist het ook niet met 100% zekerheid te zeggen hoor.

aangepast door respect
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het ook niet, ik weet wel van honden als die 2 verschillende kleur ogen hebben dat ze dan doorgefokt zijn. Maar met konijnen geen idee mijn eerste gedachte ging ook uit na blindheid, of een andere ziekte aan het oog misschien?

Er zijn rashonden waarbij dit meer voorkomt als bij de andere, maar dit heeft absoluut helemaal niks met doorfokken te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee verschillende kleuren ogen dus ;) het kan zijn dat ze blind zijn dan (aan één oog) maar als de opvang zegt dat dat niet zo is, zou ik daar ook vanuit gaan. Heb hier van 't zomer een konijntje gehad met twee kleuren in één oog.. Verder ook geen problemen met z'n ogen, afgezien van een beschadiging die niks met de kleur te maken had maar meer met het andere rammetje waar ie mee samenzat.

PIC01483.jpg

Het andere oog heeft ie hetzelfde, maar dat is het beschadigde oog.. (Is overigens wel goedgekomen hoor.)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Oog van dit konijntje was niet zo helblauw.

Wanneer Billy haar een geschikt vriendinnetje vindt dan laat ik het nog wel even door de dierenarts nakijken. Voor hetzelfde geldt is het wel wat en kan er nog iets aan gedaan worden.:bad:

Weet iemand hoe een dierenarts moet testen op blindheid, gaat dit dmv een vloeistof in het oog ofzoiets?

Deze vraag is even ter controle of mijn dierenarts goed bezig is.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Evert, het konijntje op de foto, werd kleurstof (?) in het oog gedruppelt. Evert zat samen met z'n broertje, die hem flink te pakken heeft gehad. Boven het oog begon al een schram, die gewoon doorliep in het oog als het ware. Met het blote oog zag je dat niet, behalve dan dat het oog wat rood was en dat Evert het dichtkneep. Met de kleurstof kon je idd een beschadiging zien. Maar met blindheid is dat wel anders lijkt me.

Maar een maanoog hoeft echt niet te betekenen dat ze blind is.. En het lijkt me, als ze dat wel is, niet dat er wat aan gedaan kan worden sinds zoiets aangeboren is? Maar na laten kijken door een DA kan nooit kwaad natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn witte ram diego is beide ogen blind.

dit is getest doormiddel van knaloranje vloeistof in de ogen,

dit kleurt groen (of blauw) op als er een beschadiging in de ogen zit.

dit was bij diego dus niet het geval.

en met een lamp voor zijn oog houden, dan hoort de pupil groter of kleiner te worden.

dit gebeurde niet.

daarna was het een soort slabeweging maken. reageerde hij ook niet op.

darna met een erg glimment dingen oog voor zijn ogen pesten.

reageerde hij ook niet op.

en toen ging hij testen om hem riching een grote tafel te laten gaan met de neus op de hoogte van de tafel. normalitier doen ze dan net voor ze de tafel raken de pootjes al op de tafel.

dit deed diego niet en liet zich gewoon tegen de tafel aan tillen.

daaruit was dus gebaseertd dat hij volledig blind is:(

maar een konijn die blind is kan zich heel goed vermaken hoor.

diego rent als een dolle door de ren, en knalt nergens tegenaan.

alleen tegen mij als ik in de ren stil sta want dat is iets 'onbekents'

of hij loopt tegen dingen aan die ik verander heb(wat ik dus niet meer doe nu)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is zeker niet onmogelijk.

Je hebt ook een pool blauwoog en roodoog.

Daar kijkt ook niemand van op.

Dus ik denk dat jou konijn dan pool blauwoog bezit ofzo ergens in zijn ouders of opa en oma!

Je ziet het natuurlijk niet vaak dus het is wel heel gaaf!

Maar als het konijntje er verder geen last van heeft dan zijn er vast niet veel problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .