Ga naar inhoud

Help! Een stinkend piepklein wondje...


angeline85

Aanbevolen berichten

Sinds vrijdag heb een een 2de fransehangoor erbij en ze doen het super leuk samen wassen elkaar eten samen liggen samen volgens mij zijn ze wel :love::love:

Maar....vandaag was ik druk in de weer met ze, gistere niet veel tijd gehad om ze lekker te verwennen dus vandaag extra veel. Ik was Puk lekker aan het knuffele en ik rook wat een beetje een vieze lucht ik even de oren checken zie ik een piepklein wondje zitten met een korstje erop en die stonk nogal ik heb er heel zachtjes opgedrukt en er kwam pus uit. Ik heb dit gedaan totdat er geen pus meer uitkwam meteen even de dierenarts gebeld die zei dat ik het even schoon moest maken met gekookt water (uiteraard laten afkoelen) en een beetje betadine erop doen. Morge weer even goed kijken als het vannacht niet verandert morgen even langs komen. Puk eet en drinkt en keuteld gewoon goed. Gelukkig

Ik heb ze beide extra goed gecheckt maar geeen wondjes te bekennen ze hebben ook niet gevochten in het begin alleen op elkaar gereden (weet natuurlijk niet wat er snachts gebeurd) en ze doen het gewoon leuk samen. Snap er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het schoongemaakt met afgekoeld gekoooktwater er betadine erop gedaan. Er kwam geen pus meer uit. En stinkt iets minder ik hou het goed in de gaten..

Goed gedaan. Hoop alleen dat er van binnen niet nog meer rommel zit die er niet uit komt en ellende gaat veroorzaken. Inderdaad heel goed in de gaten houden, en misschien toch even langs de DA, al is het maar voor een extra check en antibiotica!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer 2 x schoongemaakt en betadine erop gedaan. Hij laat het gelukkig allemaal toe. Eten en drinken en keutelen doet hij gelukkig goed! Als het vrijdag niet zienbarend beter is dan ga ik vrijdag na de dierenarts. Maar heb het idee dat het beter gaat, als ik druk komt er geen pus meer uit, het is wel een hard stukje geworden in zijn oortje. Maar het wondje is open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat pus als boter is klopt, maar ik heb vaker konijntjes gezien met wondjes in het oor met pus en dat is zo klein en oppervlakkig en onverbonden met andere delen in het lichaam dat het in het oor altijd vrij snel geneest. Het is nog nooit voorgekomen dat dit niet zo was. (heb nog wel is rammen die bij elkaar gehouden worden hier waarvan ze oren bijten)

En anders gebruik ik duplo injecties, wat zeer goed is bij abcessen. Belangrijk is open houden en blijven spoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou net weer even zijn oortje gecheckt, ik vertrouw het toch niet zo denk dat het beter is dat ik toch even na de dierenarts ga. Het stinkt toch wel weer erg en pus komt er weer uit en ik heb het idee dat het harde stukje ook groter word, hij laat het nu ook niet meer goed toe als ik aan zijn oortje zit..Vanavond om 18.10 moet ik er zijn. Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat ik geweest ben. Met Puk is alles goed doet het nog steeds geweldig alsof hij nergens last van heeft behalve als je aan zijn oortje zit..

Het plekje is ontstoken er zit geen vocht of pus meer in, ik moet het blijven schoonmaken en heb antibiotica gekregen en het moet van het weekend al een heel stuk beter zijn. Hij zei ook nog dat ik het niet gered zou hebben met alleen schoonmaken. Dat het dan nog veel erger zou zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .