Ga naar inhoud

Peterselie


cinnik

Aanbevolen berichten

Ik heb ollie nu sinds dinsdag...

Hij eet zijn hooi (als ik het klaar leg, want meneer mot 't niet uit zijn hooiruifje:mdr:) en zijn "gemengd voer" (is van de fokker en helemaal uitgebalanceerd gemengd) ,drinkt goed..

Mooie stevige keuteltjes, en geen bdk's te bekennen.

Ben nu gisteren begonnen met een plukje peterselie, en vandaag ook weer. En tot nu toe ook gewone keutels.. ik geef wel een ietsiepietsie beetje.

Kan ik dit nu, als het goed blijft gaan, elke dag een beetje opvoeren? En na een week, mag ik dan eens groente zoals wortelloof/witlof gaan proberen????

Vind t een beetje eng want ik wil niet dat ie aan de diarree komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de peterselie gewoon opblijven bouwen als het goed gaat en dat kun je idd met wortelloof of witlof of andijvie etc gaan beginnen..

zolang je het maar opbouwd!

Wilgentakjes mogen ze ook al meteen hebben, alleen dit ook opbouwen

(biks is eigenlijk beter dan gemengd voer... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al is je gemengde voer helemaal uitgebalanceerd, dan is het eigenlijk nog niet goed. Je konijn krijgt alleen voldoende voedingsstoffen binnen als hij echt braaf zijn bakje tot de bodem toe leeg eet, en jij hem dus niet eerder nieuw voer geeft. Bij biks heb je dat probleem niet, omdat elk brokje dezelfde samenstelling heeft.

Je mag het inderdaad elke dag een beetje opvoeren, en na een week een tweede groente introduceren. Blijf goed op de keutels letten, maar als het goed gaat kun je hem lekker leren groenvoer te eten hoor! Kies in het begin wel voor veilige groentes, maar die noem je ook al op in je post!

Wilgentakjes mogen ze, zoals anke zegt inderdaad ook al hebben. Ook dit eventjes met kleine beetjes introduceren. Een jong konijntje is toch gevoelig voor diaree, dus daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al is je gemengde voer helemaal uitgebalanceerd, dan is het eigenlijk nog niet goed. Je konijn krijgt alleen voldoende voedingsstoffen binnen als hij echt braaf zijn bakje tot de bodem toe leeg eet, en jij hem dus niet eerder nieuw voer geeft. Bij biks heb je dat probleem niet, omdat elk brokje dezelfde samenstelling heeft.

Je mag het inderdaad elke dag een beetje opvoeren, en na een week een tweede groente introduceren. Blijf goed op de keutels letten, maar als het goed gaat kun je hem lekker leren groenvoer te eten hoor! Kies in het begin wel voor veilige groentes, maar die noem je ook al op in je post!

Wilgentakjes mogen ze, zoals anke zegt inderdaad ook al hebben. Ook dit eventjes met kleine beetjes introduceren. Een jong konijntje is toch gevoelig voor diaree, dus daar moet je echt voorzichtig mee zijn.

Dit voer is van de fokker, en kreeg hij ook bij de fokker. Hij eet netjes zijn bakje leeg ook alle biksjes gaan op.

Ik voer dit nu nog totdat ik mijn voer (gewone biks dus) erdoor ga mengen en dan gaat ie over op gewone biks en niet meer het gemengde van de fokker.

Maar hier krijgt hij dan ook zijn groenten bij, vandaar dat ik die al wil gaan opbouwen zodat ie straks naast zijn hooi en biks ook lekker veel groente kan eten.

Ja de lijst van alle groentes en fruit is al uitgeprint:mdr: Maar zolang ik dus opbouw dan ist goed. En vanaf volgende week mag ik er een andere groente bij introduceren;) zolang de peterselie goed gaat dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .