Ga naar inhoud

Vraagje...


Animallover

Aanbevolen berichten

Hoii allemaal,

Ik heb een vraagje over groente enz. Mijn nijntjes zijn groente en fruit gewend, ik geef ze in de zomer elke dag een stukje appel of peer, en soms wat wortel.

Mogen ze ook peterselie? Ik durf het ze niet zo goed te geven omdat ik niet weet of ze het mogen... En kunnen ze ook bieten eten of is dat slecht voor ze? We hebben zelf een groentetuintje dus kunnen we zo alles pakken... Ik wacht op tips!!:bounce::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peterselie kan gewoon, dat vinden ze hier erg lekker! Ik zou het wel langzaam aan opbouwen als ze het niet gewend zijn, zodat ze er aan kunnen wennen.

Of ze bieten mogen, weet ik eigenlijk niet... Ik zou me wel voor kunnen stellen, dat het van het soort biet afhangt.

Op internet staat het volgende:

Biet- Beta vulgaris

Amarantenfamilie

Bruikbare delen

Bladeren en wortelknollen.

Gebruik en werking

De biet is erg vezelrijk en goed voor de spijsvertering. Biet is rijk aan ijzer, dus een prima aanvulling op het menu voor dieren die zijn bevallen of een operatie hebben ondergaan. De wortelknollen bevatten veel suikers en zijn daarom niet geschikt voor degoes en chinchilla's. Tuin en balkon

Er zijn veel kweekvormen van bieten. De rode biet is de bekendste, maar er bestaan ook witte, oranje en gele bieten. Andere gekweekte bietensoorten zijn suikerbiet, voederbiet en snijbiet met vrolijk gekleurde stelen in rood, roze, wit, oranje en geel. Snijbieten laten zich makkelijk in een pot kweken.

(http://www.dierenbescherming-utrecht.nl/eetbareplanten/eetbareplanten.html#biet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn witte konijntje een keer bietjes gaf, zat haar hele toet onder:P Dacht ik 's morgens dat het bloed was.

Maar gezien de twijfelende reacties hier, zou ik geen biet geven als ik jou was, of rustig opbouwen en proberen. Er zijn wisselende reacties, dus aan jou de keus.

Peterselie mogen ze in ieder geval wel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .