Ga naar inhoud

Spoed vraag.


tamara29

Aanbevolen berichten

ik ben net mijn konijnen wortelloof gaan geven.

nou ontdek ik bij 1 van mijn konijnen korstjes bij haar mond hoeken.

wat kan dat zijn?

ze eet wel gewoon kan het zijn dat ze zig bezeert heeft tijdens het eten ze is best gulzig met eten.

hier zeggen ze dat ik niet meteen naar de dierenarts moet gaan omdat ik met 3 van mijn andere konijnen naar de da was geweest en alle 3 dood dus daarom zeggen ze hier dat ik niet meteen naar de da moet gaan.

wat moet ik doen? ze ziet er niet ziek uit eet een drinkt en keutelen doed ze ook gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto maken van de korstjes is lastig denk ik he?

Zijn het grote korstjes? Het is dus niet open?

Heeft ze er last van is ze rustiger dan normaal.

Ik vind dat je zoiezo je eigen gevoel moet laten spreken en niet dat van anderen. Als jij naar de dierenarts wil dan ga je.

Je kan zoiezo je dierenarts even opbellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korstjes bij de mondhoeken...dan zou ik denken aan iets van herpes, bestaat dat bij konijnen? Bij mensen zijn kapotte mondhoeken teken van vitamine B gebrek. Ik weet het niet...Het hoeft natuurlijk geen dodelijke ziekte te zijn, maar prettig lijkt het me niet en daarom zou ik toch een bezoekje aan de DA brengen.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een rare vraag: zijn het echt krostjes op de mond?

Of kan het zijn dat ze ergens anders bloed heeft willen weglikken, wat in haar vacht is blijven hangen en daar opgedroogd is?

nee want ik heb haar net uit de kooi gehad en haar na gekeken ik heb ook onder bij haar geslacht gekeken en dat is allemaal schoon.

mag ik het proberen schoon te maken? dadelijk is het op gedroogt eten ze heeft gisteren wel rode paprika gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kennen jullie mijn verhaal van mijn ene voedster niet die tijdens haar bevalling is dood gegaan omdat de dierenarts er niks aan deed.

hij zei dat lost van zelf wel op maar wel de volgende dag dood.

en daarom ben ik nu bang om naar de da tegaan dadelijk ben ik nog een nijn kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet beweren dat ik alles weet van syfilis, maar dit lijkt niet op het type korstjes dat mijn konijn rond d'r neus en mond had toen zij dus wel syfilis had. Desondanks zou ik er toch echt even mee langs de DA gaan, want fijn ziet het er niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net de konijnkundige da in st. michielsgestel/schijndel gebeld.

ik heb uitgelegt dat ze kortjes bij haar mond heeft.

hij vroeg aan mij eet ze.ja eten doet ze goed ze heeft net nog haar witlof en rucola op en hooi zie ik haar ook eten.

de da zegt dat ik tot maandag moet wachten en dan even met haar langs moet komen.

wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard antwoord van een weekend-DA, lijkt het wel.

Persoonlijk had ik er op gestaan dat ik langs mocht komen, maar dat is nu achteraf geblaat.

ik heb nog gevraagt dat ik opzoek ben naar een konijnkundige da omdat er vaak meerdere da in een practijk werken.de da zei dat ik daar mee sprak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .