Ga naar inhoud

Help me plz!! Te weinig hooi eten!


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ze normaal uit een bakje drinken kan dat denk ik ook wel hoor. Super dat je SS hebt gehaalt! Het lijkt minder, maar het zijn natuurlijk wel grotere brokken: Ik gaf in het begin gewone biks (die ook door jouw gemengde voer zit) én SS, en dan 15 gram SS en 25 gram gewone biks. Ik heb één keer afgewogen hoeveel het moest zijn, dat in een bekertje gedaan en toen streepjes gezet. 15 gram SS bleek precies net zo veel te zijn als 25 gram gewone biks!

De meeste konijnen vinden Science Selective heel lekker dus dat zal ook minder moeilijk zijn met overstappen. Echt top dat je direct aanpassingen maakt, mijn complimenten! Je konijnen zijn vast heel blij met jou als baasje! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AHA!!!! Nu zit ze wel lekker van de weidehooi te smullen! Hahhaaha!!

YAAAAAAAAAAAY!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb ook hooithee gemaakt, eens kijken of t werkt! Maar moet je dat echt in de fles doen?

Je moet even een ander drinkflesje pakken, zodat je er 1 met water en 1 met hooithee hebt hangen. Maar super dat ze dit hooi wel wilt eten, zo zie je maar dat een kleine verandering al voor veel verbetering kan zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel hooi een konijn moet eten is lastig te zeggen.. Hoe meer, hoe beter. Ik ben al blij dat mijn konijn tegenwoordig één handje wil eten elke dag.

Ik weet niet hoeveel biks je hem geeft? Hooi is belangrijker dan biks. Dat hij pas hooi eet als zijn biks op is, is niet zo gek verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu het hok groter aan het maken, omdat ik eigenlijk van plan was een nieuwe te kopen. Deze nu is een oude gammelbak. Maar ja, ik zal er als ie af is een foto van maken en laten zien. Ik heb ook vanmorgen de hooiruif binnen gekregen. En wat lekkere kruiden hooitjes. Ze eten er al lekker van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen samen (voedster van precies 2 kg, en een ram van bijna 3 kg) elke ochtend rond 7 uur, en elke avond rond 7 uur minder dan een half bakje SS brokjes.

Dus ze krijgen erg weinig, maar zo eten ze wél hun hooi!!! En pas als dat op is krijgen ze groen, en ze weten dit precies, dus als ze trek in groen hebben gaan ze eerst heel druk het hooi opeten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Als je je konijnen vlug dood wil dan wel ja.

In kuilgras zit namelijk veel maar dan wel veel te veel eiwitten.

Oke nou da's dan een goeie tip voor als ik d'r zat ben..;) Geintje!! Maar thanks voor de info, wist ik nl niet.. Ik heb dr pas net en wil dr graag heeel lang houden:love: dus geen kuil voor mevrouw maar gewoon lekker kruidenhooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .