Ga naar inhoud

Ik wil Draakje laten castreren/steriliseren


Nimfee

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de foto's! Dat ziet er wel heftig uit, maar dan weet ik nu wat ik kan verwachten..!

Ik heb gebeld voor een afspraak: vrijdag tussen half 8 en 8 brengen (eigenlijk om 8 uur, maar dan moet ik de bus naar school hebben) en 's middags rond half 4 kunnen ze opgehaald worden (mijn cavia wordt ook gelijk gecastreerd). Ik krijg nog een mailtje over de voorzorg :bounce:Ik ben nu al zenuwachtig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's! Dat ziet er wel heftig uit, maar dan weet ik nu wat ik kan verwachten..!

Ik heb gebeld voor een afspraak: vrijdag tussen half 8 en 8 brengen (eigenlijk om 8 uur, maar dan moet ik de bus naar school hebben) en 's middags rond half 4 kunnen ze opgehaald worden (mijn cavia wordt ook gelijk gecastreerd). Ik krijg nog een mailtje over de voorzorg :bounce:Ik ben nu al zenuwachtig!

Een mailtje over de voorzorg?

Succes vrijdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Er staat wat uitgelegt over de narcose hoe dat werkt en de voorzorg:

  • Konijnen en knaagdieren mogen tot vlak voor de operatie/behandeling eten en drinken. Neem wat van het eigen voer mee voor na de narcose.
  • Uw fret mag tot 4 uur voor de operatie eten. Drinken mag tot vlak voor de operatie/behandeling wel.
  • Konijnen en knaagdieren kunt u het beste in een stevig en veilig vervoershokje zonder strooisel brengen. Als bodembedekking kunt u een handdoek of een krant gebruiken, wel zo dat ze warm genoeg worden vervoerd.
  • Fretten kunnen vervoerd worden in een mandje met een dekentje erin.
  • Indien uw huisdier zich voor de operatie niet goed voelt, geef dit dan door aan de assistente.
  • Staat uw huisdier op voorgeschreven medicijnen, meldt dit dan ook even bij de assistente. Geef dan ook door of uw huisdier de medicijnen de dag van operatie/behandeling al heeft gehad.

Zowel voor u, als voor ons, staat het welzijn van uw huisdier voorop. Voordat uw huisdier onder narcose gaat wordt hij/zij eerst goed nagekeken, gewogen en naar het hart geluisterd. We willen graag zo zeker mogelijk zijn dat hij/zij goed gezond is. Uw huisdier kan ons niet vertellen hoe hij/zij zich voelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag voelde ik ineens rare bultjes bij de buik van Draak... Dus ik heb maar gelijk de dierenarts gebeld, zodat ze morgen ook niet voor een verrassing staan. Ik kon al bijna direct langs komen. Ze hebben gekeken wat het is, het zijn geen ontstekingen maar melkkliergezwelletjes. Omdat ze morgen toch gesteriliseerd werd, zei de dierenarts dat ze gelijk deze gezwelletjes weg halen. Ze raadde het aan om het op te laten sturen, zodat ik weet met wat voor soort tumoren ik te maken heb. Ze raadde aan om dan te wachten met een vriendje halen voor haar, tot ik de uitslag heb.

Tikt wel aan: sterilisatie wordt duurder, 150 euro (dacht ik) en onderzoek is ook 150 euro. Dan komt nog castratie van Elmo er bij & kosten nieuw konijntje. Phoe phoe :P

Dus nieuw vriendje zal wel ff moeten wachten... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een halfuur geleden gebeld. Alles is goed gegaan en ze hebben alles kunnen verwijderen van de tumoren. Ze gaan het voor mij opsturen. Ben benieuwd! Om half 4 halen we ze op. Ik kon al om half 3 komen, maar toen ik vanochtend om half 8 met twee reiskooitjes moest sjouwen deden mijn armen wel zeer en bood mijn moeder aan om om half 4 met de auto te gaan :')

Het is inderdaad wel ff schrikken... Hopelijk is het goedaardig, ik ga nog even vragen hoe lang het duurt voor ik de uitslag heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee weer vergeten te vragen! Maar ik moet over 10 dagen terug komen om de hechtingen er uit te halen. Dus maandag bel ik voor een afspraak, en vraag ik het gelijk :') Ze heeft net AB gehad en ze heeft twee hapjes wortelloof gehad. Dus hopelijk eet ze vanavond meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik moest vandaan werken en al het andijvie was op, het hooi ook en een paar SS brokjes en wat wortelloof. En er liggen een hoop keuteltjes in het hok! Ze is ook weer heel levendig, druk in de weer met handdoeken verschuiven :')

Ik weet niet waarom ze oplosbare hechtingen hebben gebruikt... En ik moet volgende week maandag terug komen om ze er uit te halen, dus denk niet dat ze oplossen. En als ze wel oplossen, dan zal ik wss terug moeten komen om te kijken hoe het met de wond gaat. Maar dacht dat ik gewoon terug moest komen om de hechtingen er uit te halen. Maandag moet ik sws bellen voor een afspraak, dus dan vraag ik het wel even!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi Nimfee!

Mijn voedster van 6 jaar is niet gesteriliseerd en heeft ook een melkkliertumor. Dus ik ben wel benieuwd hoe het met de jouwe is gegaan na deze operatie. Ik overweeg nl om de tumor te laten verwijderen en dan ook gelijk de eierstokken (en baarmoeder?).

Wat voor tumortjes waren het en waren er geen uitzaaiingen?

O ja, en wat heb je voor pijnstilling gekregen? Mijn konijn vindt het nl helemaal niks als ik met een spuit in haar bekje wil rommelen, dus daar maak ik me nogal zorgen over. Of zijn ze zó sloom dat ze geen eigen willetje meer hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, ik heb gereageerd in je topic :) maar ik zal nog even de andere vragen van je beantwoorden!

Bij Draakje waren er geen uitzaaiingen, ze zijn wel kwaadaardig. Dus kans op uitzaaiing zijn er een stuk groter, en kan je daarom beter de tumoren laten weghalen.

Draakje knapte eigenlijk heel snel op na de operatie. Ik was bang dat ze ook neit zou gaan eten, maar de volgende dag waren alle groentes op en lag het hok vol met keutels. Ik was zelf bang dat de pijnstillers en AB moeilijk zou gaan met een spuitje... maar dat viel mij reuze mee. Ik moest het wel voorzichtig doen, want Draak vond het echt absoluut niet leuk! Vooral zachtjes praten en uitgebreid belonen als ze het goed heeft gedaan, dat werkte wel bij Draak. Het ging steeds makkelijker. Draak was trouwens ook niet sloom, ze was zichzelf verder na de operatie. Ze hupste zo weer door het hok heen.

Ik heb Carprofen drops gekregen, dit moest ik 2x per dag geven. En dan daarnaast nog AB 2x per dag. Ik weet niet meer hoe lang ik het moest geven, wel meer dan een week in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Nimfee,

Helaas heeft mijn konijntje het allemaal niet overleefd.

Tijdens de operatie bleek dat ze ook al baarmoedertumoren had. Ik heb toen zowel de baarmoeder als de melkkliertumor laten verwijderen. Ik wist dat het een groot risico was, maar wilde haar ook niet laten lopen met tumoren en alle gevolgen vandien. De eerste 2 dagen was ze nog redelijk oké, maar langzaamaan werd haar hele lijfje slap en zwaar en is ze overleden. Erg verdrietig, maar ben toch blij dat ik in ieder geval mijn best heb gedaan om haar beter te maken. Helaas mocht het niet zo zijn.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .