Ga naar inhoud

Brood


joost

Aanbevolen berichten

Mijn Knabbel eet als ie in de tuin loopt wel brood dat op de grond ligt dat eigenlijk voor de vogel bedoelt is. het is dan wat hard en het zijn de kontjes van het hele brood.

het is een normaal brood gewoon lichtbruin.

is het okee als ie dat eet ik denk namelijk dat dna haar maag dikker van wordt ofsoo. in ierdergeval denk ik dat het niet zo gezond voor ene konijn is.

Wat weten/denken/vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gevolgen zijn:

1. Hy wordt dik

2. Hy wordt ziek

3. Hy gaat dood

Okej, ik wil je niet afschrikken. Dit zal niet gauw gebeuren hoor! maak je geen zorgen. Maar alsie te dik wordt, kan ie ziek worden, dat snap je wel. Maar niet bang worden dat ie dood gaat hoor, want zo bedoel ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gevolgen zijn:

1. Hy wordt dik

2. Hy wordt ziek

3. Hy gaat dood

Okej, ik wil je niet afschrikken. Dit zal niet gauw gebeuren hoor! maak je geen zorgen. Maar alsie te dik wordt, kan ie ziek worden, dat snap je wel. Maar niet bang worden dat ie dood gaat hoor, want zo bedoel ik het niet.

Ik vind dat best overdreven hoor.

Mijn konijnen krijgen elke dag een stukje brood een heel broodje voor allebij samen, mijn konijnen zijn er 1 niet dik van, 2 nog nooooit ziek van geworden en ze zijn nog lang niet dood.

Dus vind het best overdreven. Ze krijgen zelfs geen eens hard brood maar gewoon brood dat net tussen vers en oud in zit en nog gewoon zacht is.

Het is inderdaad niet echt goed voor ze. Maar het kan niet echt kwaad.

Er zit alleen te veel zout voor ze in. Het het kan als je inderdaad veelte veel geeft en ook nog is biks groente alles geeft inderdaad kans hebben dat ie te dik word. Maar dat zou niet snel gebeuren.

Anders zouden mijn konijnen allang dood moeten zijn en de 1 kreeg een jaar lang brood de ander 3 jaar lang en de ander nu 1,5 jaar en de ander 8 maanden.

De eerste 2 zijn dood. Ouderdom en een hersenbloeding.

En die ik nu heb krijgen het gewoon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier bij mij krijgen ze ook gewoon groente en gewoon biks en elke dag allebij een stukje brood dus gewoon 1 broodje door de midden en allebij een helft ervan.

Dus dood gaan ze er zeker niet aan, tenzij je een konijn alleen maar op brood zet en niks anders , ja dan zou ie het begeven. Maar niet gewoon een stukje brood.

Ze krijgen het bij mij eigenlijk vaak veschillend. Om de dag of soms wel 3x in een week of mee of weer minder, wisselt altijd ligt eraan waneer ik het brood heb haha.

En wit brood blijkt het beste te zijn voor een konijn, weet niet precies meer waarom maar diegenen zei dat bruinbrood zorgt voor diaree en wit brood niet. Ik geef dus gewoon wit. Soms af en toe een bolletje, of bruin maar ik eet zelf ook altijd wit en dus krijgen me nijnen ook wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar het bleek dus dat witbrood ervoor zorgt dat ze niet aan de diaree raken en bruinbrood wel.

Ik heb het namelijk zelf nog uitgetest. Elke dag een week lang een bruin broodje, nou dat werd dus niks overal lag dus zachte en plakkige keutels en 1 keer heel erg dun. Dus ben gelijk aan wit brood begonnen. Na 2 dagen poepte ze weer normaal.

Ag ik kan ze ook allebij door elkaar geven haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar het bleek dus dat witbrood ervoor zorgt dat ze niet aan de diaree raken en bruinbrood wel.

Ik heb het namelijk zelf nog uitgetest. Elke dag een week lang een bruin broodje, nou dat werd dus niks overal lag dus zachte en plakkige keutels en 1 keer heel erg dun. Dus ben gelijk aan wit brood begonnen. Na 2 dagen poepte ze weer normaal.

Ag ik kan ze ook allebij door elkaar geven haha.

Ja dat komt omdat wit brood stop net al bij mensen. In witbrood zit veel 'witmeel' en dat werkt dus tegenovergesteld aan vezels. Als ze aan de diarree gaan van bruin brood dan krijgen ze te veel. Ik zou ze minder geven en dan weer rustig laten wennen aan meer. Bruin brood is voor konijnen net als voor mensen veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat komt omdat wit brood stop net al bij mensen. In witbrood zit veel 'witmeel' en dat werkt dus tegenovergesteld aan vezels. Als ze aan de diarree gaan van bruin brood dan krijgen ze te veel. Ik zou ze minder geven en dan weer rustig laten wennen aan meer. Bruin brood is voor konijnen net als voor mensen veel beter.

Precies....

Áls je dan al brood wil geven, geef dan liever bruinbrood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig lees ik dit stukje..

En heb ik gisteren met mijn tegenoverburen gepraat.. blijken die konijnen te hebben... dus ik kijken natuurlijk :):)

Ik eens gevraagd wat zij te eten krijgen; In de zomer.. gedroogd brood + gras (want ze lopen buiten in een wei) + groen uit de groente tuin + hooi

En in de winter ; gedroogd brood + groen uit de groente tuin + hooi

Zij krijgen geen biks.. hij geeft al jaren brood, krijgt hij van de bakker... en volgens mij krijgen ze best veel brood want hij had 4 grote tafels vol brood liggen om te drogen...

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .