Ga naar inhoud

herkend iemand dit? fokkers?


patriciapatty

Aanbevolen berichten

zie foto's

patriciapatty-3022-albums-happy-family-papa-mama-baby-picture19853-keiharde-ronde-bal.jpg

patriciapatty-3022-albums-happy-family-papa-mama-baby-picture19854-kleine-balletjes-samen-de-grote-rond-bal-vormen.jpg

Blow is gisteren aan de medicijnen gezet ivm dr darmen.. na een spoedcheck, bkaas was goed, longen waren goed, temperatuur was goed.

kreeg ze flink wat medicijnen mee naar huis.

ze zit apart van de andere nijnen om goed te kunnen zien wat haar ontlasting is. net voor de derde keer de medicijnen gegeven.

even los laten lopen en opeens kwam er een flinke 'splash' urine uit. en tussen de urine ligt dus wat je op de foto ziet. ik moet maandag met het balletje naar de dierenarts om er naar te laten kijken.

het is echt een harde bal, steen...blaas steen ? of die andere foto zie je allemaal kleine balletjes die zitten allemaal samengeperst in de grote bal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er nog een bal in de weg zit zal ze nu toch pijn moeten hebben?

ze geeft niet aan dat ze pijn heeft terwijl ze dit vrijdag wel duidelijk deed. sinds de bal eruit is niet meer.

alleen eten en drinken gaat naar mijn idee niet van harte.. zal dit ook eigenlijk logisch zijn als ze al dwangvoer krijgt er hierdoor genoeg 'gevuld' is?

maandag moet ik zoiezo de bal naar de da brengen.. hij gaat kijken wat t is, maar voor mij is dat inmiddels al wel duidelijk.. een blaassteen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jouw was ook het hoge kalk gehalte in het water oplossen voor ze het drinken.....

En gelijk naar de dierenarts maandag voor een foto, ze kunnen door het persen dood gaan namelijk als er nog z'n bal in zit en dan kan de plas niet meer weg waardoor de ph te hoog word.

Jij bent nu echt helemaal into "kalk in drinkwater is foute boel" he? Ik zou daar niet zomaar mee gaan rondstrooien, met dit soort info...Het is volgens mij zwaar overtrokken namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze woonplaats is de kallkgehalte vrij hoog. Ik heb dit ooit getest met een test van Vitens en hieruit bleek dat de water heel erg hard is in onze gemeente.

Bunny ranch chanty: Ik zou als ik jouw was ook het hoge kalk gehalte in het water oplossen voor ze het drinken.....

Wat is volgens jou dan het advies om dit op te lossen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze woonplaats is de kallkgehalte vrij hoog. Ik heb dit ooit getest met een test van Vitens en hieruit bleek dat de water heel erg hard is in onze gemeente.

Bunny ranch chanty: Ik zou als ik jouw was ook het hoge kalk gehalte in het water oplossen voor ze het drinken.....

Wat is volgens jou dan het advies om dit op te lossen?!

Zwarte panter heeft dit gisteren allemaal ontkracht. Het Nederlands drinkwater is gewoon van goede kwaliteit en in veel gevallen komt er hier uit de kraan gewoon hetzelfde als wat er in een fles bronwater zit. De hoeveelheid calcium die in het water zit is echt te verwaarlozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het water bij ons in de gemeente zelf beter zou zijn dan water wat verkocht word als zijnde bronwater. Is een paar jaartjes terug nog door een onafhankelijk bureau onderzocht.

Kunnen wel nog veel verschillen zitten per streek i nnederland en zeker wat betreft kalkgehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand zei hier ook nog iets over galstenen die te zien waren op de foto? Waar denk je dat die uit zouden moeten komen? Galstenen zijn geen stenen die zomaar uitgepoept worden, die zijn alleen zichtbaar wanneer je de galblaas open maakt! Op zich grappig geredeneerd, maar galstenen...nee dus.

Laten we nou verder ook ophouden met dat gedoe over kalk in het drinkwater, er wordt een hoop paniek mee gezaaid.

Gebruik je gezonde verstand eens mensen, kom op. Ieder normaal denkend mens snapt toch wel dat je van gewoon kraanwater geen kalkbakstenen in je lijf krijgt. Ook je konijnen niet.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch blijft het vreemd

mijn konijn heeft geen knaagsteen, eet SS en onbeperk hooi. er werdt door de DA en mij automatisch gedacht aan de darmen, omdat ze hier altijd al wel last van heeft (ze is van mei 2007). kan slecht tegen groen en tijdens het eten hoor je haar darmen altijd knorren.

de andere 2 konijnen waar ze mee woont lijken nergens last van te hebben *afkloppen*.

met de uren zie ik haar opknappen. gisteren nam ze eindelijk een SS uit de hand aan. en vanmorgen heeft ze met de andere 2 meegegeten. wel wat trager dan normaal, maar ze at mee!

vandaag de (blaas)steen afgeven bij de DA, terwijl ik toch al wel voor 90% weet dat het een blaassteen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog wel een verschil in de mate waarmee ze kalk binnenkrijgen. Water, biks en groenvoer-kalk is in de meeste gevallen zo gering... Volgens mij kan dat geen kwaad hoor.

Heb je het over een knaagsteen... Dat is puur kalk en elk hapje is er een teveel.

Het calcium dat ze via water binnenkrijgen is idd gering.

Maar die in biks, kan je toch best in de gaten houden hoor... Zo zijn er bikssoorten met 1 of meer % calcium. Dat is dus 1000mg per 100gram biks. Als je dan gewoon biks geeft (aan 25 gram per kg) dan krijgt een konijn van 2.5kg al 625mg aan calcium binnen aan biks alleen... En dat is dus al meer dan wat hij eigenlijk maar per dag nodig heeft.

Daarnaast zit er in hooi ook nog een beetje calcium. En in groenvoer kan natuurlijk ook nog redelijk wat calcium zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .