Ga naar inhoud

Wie kan mij vertellen...


lianne

Aanbevolen berichten

Wie het ooit heeft bedacht dat konijnen wortelgek zijn? Waar komt dat vandaan.. zit er al de hele ochtend mee in mijn hoofd en ik kan er maar niet achter komen. Is er een stout konijn geweest wat een keer een wortelveld heeft omgeploegd, een populair stripverhaal of stond het gewoon leuk... En waarom weten mensen dat, de verhouding tussen het konijn en de wortel en is het zo bekend geworden?

Nu wil ik het weten ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat men dat laatste zegt omdat konijnen zogenaamd veel wortels eten..

Maar dit vraag ik me ook al een tijdje af eigenlijk. Iedere konijnenleek die hier toevallig rond konijnenetenstijd is geweest kijkt raar op als ik andijvie, wortel en witlof uit de kelder pak, wat van mijn kruidenplantjes pluk en vervolgens de boel snij en in porties verdeel.. Eerst kijken ze raar op omdat ik groente, goede groente, pak terwijl het geen etenstijd is. Daarna kijken ze raar op omdat dat voor de konijnen is. Daarna kijken ze raar op omdat het zoveel is. En dan valt hun mond open omdat ik maar één schijfje van een cm dik afsnij, dat door tweeën deel en dan aan elk konijn een helft geef.. Dat er suiker in wortels zit vinden ze maar raar. x'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen eten alleen maar kaas.

Apen eten alleen bananen

Konijnen aan de wortel

Olifanten aan de pinda's

Katten aan de melk

Egels ook aan de melk

Honden altijd een kluif

Ik denk dat disney/andere tekenfilmstudio's er veel mee te maken hebben (of in iedergeval verspreid hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen eten alleen maar kaas.

Apen eten alleen bananen

Konijnen aan de wortel

Olifanten aan de pinda's

Katten aan de melk

Egels ook aan de melk

Honden altijd een kluif

Ik denk dat disney/andere tekenfilmstudio's er veel mee te maken hebben (of in iedergeval verspreid hebben)

Ik denk dat we over die anderen inderdaad ook opheldering nodig hebben. Het is toch raar dat mensen het zomaar aannemen en het continu linken aan dieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .