Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie


bikkel

Aanbevolen berichten

ohh jongens ik weet het echt niet meer....ze ligt er maar weer bij. Ik heb zojuist de bactrimel, carprofen, ciseral en fibreplex gegeven en ze gaat daarna weer liggen!

Ik heb de biks in de ren gezet maar nog niks.

Meer als dit kan ik toch niet doen? Vandaag moeten we de hele dag naar Leuven dus ik kan haar niet in de gaten houden.....ook ligt er geen ontlasting!

Misschien met rust dat het beter gaat, ze krijgt alle medicijnen die ze nodig heeft en nu moet ze het zelf doen...

Slopend is dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en hoopte nu eigenlijk je topic niet meer bovenaan de lijst te zien staan...maar helaas.

Het gesukkel houdt maar niet op. Ik weet ook niet zo goed wat je nu nog meer kan doen. Behalve misschien 3 tot 4 keer daags wat bijdwangvoeren als ze erg weinig eet. Geef je de medicijnen ook vaak genoeg per dag? Ik zelf gaf cisaral en metocloral 4 keer per dag en de pijnstilling 2 keer daags. Verder zou ik pas medicijnen gaan afbouwen als ze echt weer normaal lijkt. En dan ook langzaam afbouwen, naar een paar dagen 3 keer, dan 2 keer, en dan 1 keer daags alvorens te stoppen.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, nee helaas....niet weg uit het lijstje!

Ik heb zouist 6 ml critical care gegeven en 6 ml water omdat we nu weg moeten en pas einde van de dag terug zijn.....

Ik geef 2 keer carprofen en 2 keer metocloral en vandaag ben ik weer begonnen met de ciseral, misschien dat de omschakeling wel wat doet.

Ik heb het adres van een dierenarts in Hasselt gekregen, de da heeft alles doorgemailt en nu even wachten op de kweek en dan kijken of het nodig is om naar en andere te gaan. Het vreemde is gewoon he top en neer gedoe en dat is waarom de da het ook niet meer weet....zondag was er niks aan de hand en nu zijn we alweer 2 dgn terug bij af!

ze is wel weer droog van onder maar geeeeeen keutels ook geen zachte massa, niks! waar zit het dan want haar buik is soepel en masseren vind ze prima.

Verder houd ze zich wel erg schoon en oogt ze niet ziek!

tot straks, moet helaas weg....alle tips en adviezen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook met Moon, dat het op en neer ging. Bij haar ging het beter toen ik gewoon consequent de medicatie ben blijven geven en ik heb het dus heeeeel langzaam afgebouwd (over 1,5 week), zodat ze het niet plotseling helemaal alleen hoefde te doen. En nu gaat het eindelijk goed. Ik hoop dat je Sophietje er ook doorheen weet te trekken, maar zo iets kost gewoon tijd... Die stomme zwakke darmen ook....

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn weer thuis....Sophie heeft zich wel verplaatst maar het zag er niet naar uit dat ze gegeten heeft....ook geen keuteltjes te vinden of in iedere geval plakpoep!

Heb de carprofen ciseral, bactrimel (voor de laatse keer) en de fibreplex gegeven, dit was om 17.30

En zojuist heb ik haar 6 ml critical care gegeven en 6 ml water met protexine.

Ze likt het water gewoon op, hoef ik geen moeite voor te doen.

En nu ligt ze weer....en maar hopen dat ze er bovenop komt maar als ik eerlijk ben weet ik het niet....we blijven positief maar soms zie ik het even niet meer zitten!

En nu? blijven dwangvoeren, ook vannacht of morgenvroeg weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen weer ciseral en carprofen gegeven en 6 ml critical care en 9 ml water.

Als ik haar masseer is het net alsof ze doet klappertanden, maar dan zachtjes...is dit van pijn of niet?

Ga vandaag een afspraak maken met de dierenarts in Belgie, hopelijk kunnen we vandaag terecht want ze voelt zich echt niet lekker. Gisteravond ging ze zitten en het leek alsof ze wilde poepen, rug omhoog staart omhoog....ze plaste maar ondertussen ook tandenknarsen dus het lijkt wel of ze pijn heeft met persen alsof er iets voor het gat zit....eten doet ze niet dus nu maar dwangvoeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mijn dierenarts weet het ook niet meer en heeft mij doorgestuurd....hopelijk kan ik vandaag terecht, het is wel 45 minuten rijden maar ja het moet maar en anders nemen ze haar maar op....ik kan even niet meer, ben zelf hartstikke beroerd en krijg de rust niet omdat ik zoveel met haar bezig ben.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat gaat toch aan je vreten! Hopelijk kan die dierenarts Sophie helpen!

Echt vreemd dat het zo lang slecht blijft gaan ondanks alle medicatie. Ze is wel sterk, want ze heeft het in ieder geval nog niet opgegeven.

Doe je zelf ook een beetje rustig aan? Je moet ook aan je eigen gezondheid denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend rot zeg dat het maar niet beter gaat. Hopelijk kan die andere DA meer zeggen. Maar het lijkt mij handig dat de metocloral en cisaral beide maximaal doseert (is geloof ik 0,5 ml per kilo) en dan 4 keer daags. Aangezien ze ook niet poept zou ik ook een laxeermiddel geven (laxatract) 2 keer daags en natuurlijk 2 keer daags pijnstilling blijven geven (misschien overstappen op metacam, sommige konijnen reageren daar beter op).

Ik zou ook gewoon haar buik blijven masseren, ook al doet dat haar pijn. De ontlasting moet er toch op de een of andere manier doorheen. Voel je de ontlasting ook zitten? M.a.w. voel je een opgezette buik, harde "klonten" ontlasting, kleine keuteltjes, of is de boel juist slap?

Ik snap dat je zelf ook helemaal op bent. Al die zorgen en vooral het slaapgebrek hakken en keihard in. Maar hou maar voor ogen dat je het voor Sophie doet (zo ben ik de weken met Moon door gekomen). Je kunt haar gewoon niet in de steek laten, want vanzelf komt het helaas niet goed. Je kunt haar ook bij de DA laten zoals je zegt, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat daar 's nachts ook iemand is. Bij mij wou de DA Moon zelf in huis nemen om mij ook eens wat slaap te gunnen, maar dat heb ik toch niet gedaan. Dit omdat ze 3 kinderen en andere huisdieren thuis heeft zitten en dat zou veels te veel stress meebrengen, en het laatste wat ze nodig was was stress.

Ik zou zeggen meld je ziek (als dat kan) en probeer overdag zelf nog een beetje te slapen en bij te tanken. Heel veel sterkte!

aangepast door FemkeS
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo terug van Hasselt, zonder Sophie!

Ik kon om 14.30 terecht en Sophie is ontzettend uitgedroogd en moet een paar dagen aan het infuus....haar darmen kunnen niet goed functioneren omdat ze vocht tekort komt en omdat de darmen droog zijn en de ontlasting plakkerig is krijgt de darm de ontlasting er niet uitgewerkt zeg maar....ook had ze speekselvorming onder haar wam wat volgens de da duidt op pijn. Ze hebben ook een foto gemaakt, ze heeft lucht in de darmen maar verder geen gekke dingen dus ze hoopt dat het grootste probleem opgelost wordt door het vocht. Daarna maken ze nog een 2e foto om het verschil te bekijken en blijkt dat er geen verbetering is dan gaan we verder kijken maar eerst dit maar eens.....

Ons arme meisje, helemaal alleen en Bikkel hier alleen.....hoop alleen niet dat het problemen met zich meebrengt omdat ze een paar dgn gescheiden zijn!

Morgen om 11.00 kan ik bellen hoe het gaat met haar maar we krijgen haar pas mee naar huis als ze weer functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och,wat sneu....maar ze is in goede handen nu toch?

Hoop dat het snel beter gaat met haar.Ik zal duimen zolang het nodig is en als de duimen vrij zijn (heb ze morgen ook zelf nodig voor Ollie maar zal tussendoor aan haar denken).Sterkte en rust zelf wat uit....ik denk dat je daar ook wel aan toe bent of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vocht te kort.... ja dat kan natuurlijk ook nog. Maar je weet nooit echt wat nou wat heeft veroorzaakt ben ik bang. Beetje het kip en ei verhaal. Nou hopelijk komt het weer snel goed met d'r nu zijn aan het infuus ligt. Komen die keutels eruit en het gas/lucht ook. Dan zal ze zich al een stuk beter voelen.

Ik zou zeggen geef Bikkel een paar extra knuffels en geniet ervan dat je nu een nachtje kunt doorslapen. Ga lekker vroeg naar bed en dan voel jij je hopelijk morgen ook weer een nieuw mens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@simone aangezien alles goed is gegaan met de castratie lijkt dit een losstaand iets maar zeker weten doen ze het niet....

Ik heb hier dus wel mijn twijfels over zie ook Daan met maar liefst 2 voedsters die na de operatie complecaties kregen......

De da moet tijdens de operatie ook de darmen op pakken en opzij leggen in de buik.Dit veroorzaakt vaak neven effecten.....waarom men ook er na siseral moet gebruiken om de darmen op gang te houden.

Sterkte met het meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sophietje doet het redelijk....ze heeft vanmorgen ontlasting gehad, de dokter gaf aan dat ze gepoept heeft als een chihauhau, zoveel kwam eruit! Ook had ze goed van het dwangvoer gegeten, eersdt via de spuit en daarna van het bordje! Verder knabbelt ze aan groen, had ze een druifje op en was ze allert! Verder is er bloed afgenomen, daar horen we als het goed is morgen de uitslag van. Ze krijgt 2 keer per dag een infuus via haar oortje.

Morgen rond 11.00 kan ik weer bellen maar waarschijnlijk komt ze morgen nog niet naar huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .