Ga naar inhoud

Woensdag castreren


sippi__x

Aanbevolen berichten

Hallotjes :)

Heb daarnet een afspraak bij de DA gemaakt om Cassis te laten castreren.

Woensdag (heb ik geen school :he:) breng in hem om 11 u naar de DA.

Ik heb dit al eens meegemaakt maar ik blijf het spannend vinden !

Ik heb wel weer wat vraagjes :yes: :

1) Cassis sproeit de laatste tijd heel erg ! Gaat dit na de castratie ophouden ?

2) Mag ik Cassis een paar daagjes binnen houden ? Ik bedoel, kan dit met het weer ?

Gaan jullie duimen dat alles goed gaat woensdag ?!

Sippi. :heart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal het sproeien wel minder worden na de castratie.

Onze ram Nijn is in december gecastreerd, hij heeft daarna 3 dagen in de schuur gezeten, en is toen weer naar buiten gegaan. Hij heeft wel in totaal 1 week (dus ook nog buiten) nog op handdoeken gezeten. Als je hem nu echt binnen haalt, is het temperatuur verschil al best groot. Je zou hem ook in een schuur kunnen zetten (als je die hebt) of in een kamer waar de verwarming uit is, en bijv. de hele dag het raam open kan staan, zodat het er een stuk kouder wordt dan in de rest van het huis.

Heel veel succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als op je kamer de verwarming uit is, lijkt me dat het geen probleem is. Als je het raam overdag open laat, dan blijft het toch redelijk koel.

Wil je hem deze herfst/winter nog wel echt buiten zetten? Dan zou ik er nl. niet te lang meer mee wachten, het is toch flink kouder aan het worden, vooral 's nachts. De konijnen zijn nu bezig hun wintervacht op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel goed gegaan ! :D

Cassis is echt wel een konijn dat zot is op eten hoor,, hij heeft al veel andijvie gegeten en SS en keutelt er nu op los :P

Dus alles is prima verlopen !!

En toen ik hem bij de DA ging halen had de DA een "verrassing" voor mij ...

Ze had Cassis zijn balletjes voor mij even bijgehouden zodat ik ze ng eens kon bekijken :lol: in zo'n potje met van dat speciaal water. Echt grappig om zo twee "dingen" te zien zweven in een potje :P Ze doet niet bij iedereen maar alleen omdat ik zo geïnteresseerd ben in dieren en graag DA wil worden ! :D

Ik mag binnenkort ook een castratie van een konijn meemaken ! :D Spannend hé ? Maar dat kan wel nog even duren hoor...

Dus alles is heel goed verlopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet dat je daar nu nog veel aan hebt, maar mijn ram sproeit niet meer na zijn castratie in nederland (in juli). zeker nadat ik naar een ander kot was gegaan (in september) laat hij ook bijna geen keuteltjes meer buiten zijn hok (deed dat thuis nog wel, maar daar hadden we nog 2 katten -> territorium afbaken ... )! :)

hoop dat alles goed is gegaan!

edit: ik zie dat hij er weer uit is! :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .