Ga naar inhoud

Zouden jullie dit ook afslaan?


Mariellexxx

Aanbevolen berichten

Eergister (zaterdag) ging ik naar de dierenwinkel, ik ga altijd naar de discus, en ik moest nieuwe SS, en stro hebben.

Bij de kassa afgerekend, en toen kreeg ik allemaal snoep voor konijnen leuk ingepakt in plastic in mij handen gedrukt.

Ik vond het erg rot dit af te slaan, maar ik heb ervoor bedankt omdat ik mijn konijnen altijd vers geef, en geen snoep maar bv. wilgentakken.

Je had het hoofd van de vrouw achter de kassa moeten zien, volgensmij keek ze me dood ofzo!

Verplicht ben je iig niet om het aan te nemen, misschien onbeschoft, maar ik heb haar duidelijk gezegd dat het een erg leuke actie is, maar ik zelf ervoor kies mijn konijnen dit niet te geven.

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook gedaan hebben. Alhoewel.. Als ik dat pakketje meeneem en in de afvalbak gooi, kan iemand anders het niet meer krijgen. Maar je hebt het recht zoiets te weigeren, als die vrouw ook maar een beetje verstand heeft van konijnen weet ze dat het troep is en zou ze helemaal niet zo vreemd op moeten kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, wat Dollie zegt is ook wel slim, het aannemen en weggooien. Maar ik ben dan misschien raar als ik dan ga denken dat hun denken dat ik dat aan mijn nijnen ga geven :P

Ik ben het echt niet eens met was er allemaal verkocht wordt voor konijnen! En er in 90% van de gevallen in dierenwinkels het verkeerde advies wordt gegeven, omdat er een leek achter de kassa staat, of in de winkel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een knaagsteen (een kleinere versie dan), zo'n langwerpig houtstokje met honing snoep eraan en mais? En inderdaad van die kleine yoghurt snoepjes, maar niks van dit allen geef ik aan mijn nijnen, aso of niet.

Ik heb haar ook gezegd dat mijn konijnen alles vers krijgen, en als snoep wilgentakken of een klein stukje vers fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet aanpakken dan maar een doodkijkblik hoor, vind het nog meer zonde om het aan te pakken en dan weg te gooien. Hetzelfde is soms met mag ik uw postcode? nee want dan krijg ik nog meer reclame troep van je hahaha je moet dan die gezichten eens zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het wel aanpakken, en kijken of ik er iemand anders blij me kan maken, zoals de vogels buiten, of misschien mijn hamster ofzo.

ik zou het niet aan de nijntjes geven, en die yoghurtsnoepjes ook niet aan mijn hamster. maar ik denk dat het voor de vogels buiten misschien wel een lekkernij geweest zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar dacht ik dus ook aan! Dat klanten dit moeten gaan kopen, omdat het de eerste keer gratis was, en zo goed beviel voor de konijnen (ja natuurlijk, die beestjes eten het wel op al die zoete troep)

Ik heb vorige keer ook zoiets gehad met andere klanten die stonden ook aan de kassa, en brachten hun konijn voor de vakantie bij de discus voor tijdelijke vakantie-opvang.

Het konijn was duidelijk ernstig ziek (dat zag ik meteen toen ik stiekem even over de hoge doos gluurde, koppie scheef, lusteloos) en ik kon met moeite mijn mond houden!!! Had ze graag willen vertellen wat ze moesten doen, want bij een DA was ze nog niet geweest hoorde ik.

Helaas nam de discus het dier aan voor de vakantie, en zei er ook niks over?

Het is dat ik weet wat ik nodig heb voor mijn konijnen, anders zou ik zeker naar een andere winkel gaan voor mijn konijnartikelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppie scheef.... Meen je niet. Wij kregen met z'n vijven een hartaanval toen we ons konijntje zo zagen, zaten binnen een uur bij de DA. Als ik me bedenk hoeveel slechter hij nog is geworden MET medicatie, jeetje.... Dan breekt je hart, ookal weet je dat je alles doet wat je kan. Hoe kun je nu in hemelsnaam elke dag langs die kooi lopen, je konijntje zo zien, en niets doen?

Sorry, geheel off topic, maar jeetje.. Ik kan daar écht niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar dacht ik dus ook aan! Dat klanten dit moeten gaan kopen, omdat het de eerste keer gratis was, en zo goed beviel voor de konijnen (ja natuurlijk, die beestjes eten het wel op al die zoete troep)

Ik heb vorige keer ook zoiets gehad met andere klanten die stonden ook aan de kassa, en brachten hun konijn voor de vakantie bij de discus voor tijdelijke vakantie-opvang.

Het konijn was duidelijk ernstig ziek (dat zag ik meteen toen ik stiekem even over de hoge doos gluurde, koppie scheef, lusteloos) en ik kon met moeite mijn mond houden!!! Had ze graag willen vertellen wat ze moesten doen, want bij een DA was ze nog niet geweest hoorde ik.

Helaas nam de discus het dier aan voor de vakantie, en zei er ook niks over?

Het is dat ik weet wat ik nodig heb voor mijn konijnen, anders zou ik zeker naar een andere winkel gaan voor mijn konijnartikelen.

lekker handig dan....je zou je konijn daar hebben gebracht...komt ie thuis met ec...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dollie ik kan daar dus ook niet tegen, die eigenaresse deed er ook zo luchtig over, beetje medicijnen erin en hij kan wel weer.

Ik had meteen een rotgevoel in mijn buik, en ging met heel gemengde gevoelens de winkel uit.

Toen ik thuis was heb ik mijn konijnen zowat doodgeknuffeld, zo blij dat ze het hier goed hebben, en gezond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag had ik voor Pumbaa & Zazou 2 zakken Timothy-hooi van Beaphar als kadootje voor dierendag gekocht.

Nu deden ze ook 2 ingepakte kadootjes voor de konijnen in ze zak erbij.

Namens de dierenwinkel voor mijn konijnen....

Ik pakte ze thuis uit en zag dat ze een zakje Vitacraft Yogurt-Drops hadden gekregen & een Vitacraft Knacker-Staaf met honing. Zoeter dan zoet kan niet!

Dit ga ik dus ook niet aan mijn konijnen geven.

Het idee erachter vond ik wel lief, maar dan kunnen ze beter een zak kruidenhooi meegeven. Dit is mss zelfs nog wel goedkoper dan die suikersnoepjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ;)

Betreft die korting op de SS --> de afgelopen keer met de inentingen heb ik 2 nieuwe inentingsboekjes meegekregen voor mijn konijnen.

Dit keer waren de boekjes van Supreme met reclame over hun bixjes er natuurlijk bij ;)

Daar zat ook een kortingsbon bij voor SS van.....€0,75 cent.....royaal hè?

Dan kun je beter een zak kruidenhooi weggeven dan zo'n kortingsbon, vind ik :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kunnen de diernwinkels beter investeren in goede scholing van personeel ipv dierndag kado's. zo zorgen ze voor de dieren die bij hun "wonen" in elk geval goed!!

dat vind ik veel belangrijker dan welke (dierendag) korting dan ook!!

Hier heb je helemaal gelijk in!

Maar weet je wat het ergste is --> het personeel denkt dat ze al de juiste scholing betreft konijnen hebben gehad.

Ik ben al eens met hun in discussie gegaan over een knaagsteen, die ze me wilden aansmeren. Ze keken me aan alsof ze het "in keulen hoorden donderen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even... is alles wat ze voor konijnen verkopen troep??

Mijn konijn krijgt 2x per jaar zo'n houten ding bedekt met allemaal graantjes en idd honing of zo.

En ik heb gedroogde worteltjes (ook snoep) en geperst gras snoepjes..... :o het klinkt erg gezond, maar is dat het niet?

Of zijn het specifieke snoepjes waar juliie het over hebben?

Die yogurt snoepjes kregen mijn konijnen en caafs vroeger ook van mij, en de katten .. die scheurde de verpakking open..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik ook gedaan hebben. Alhoewel.. Als ik dat pakketje meeneem en in de afvalbak gooi, kan iemand anders het niet meer krijgen. Maar je hebt het recht zoiets te weigeren, als die vrouw ook maar een beetje verstand heeft van konijnen weet ze dat het troep is en zou ze helemaal niet zo vreemd op moeten kijken..

Niks in het leven is 'gratis'

Meestal delen ze dingen uit om te kijken of mensen het aannemen.. ...en misschien de volgende keer zelfs willen kopen.

Dus weigeren lijkt mij het meest handige om te doen, want als ze hun producten gratis al niet kwijt kunnen, dan heeft verkopen helemaal geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .