Ga naar inhoud

Naar binnen schokken


Laura

Aanbevolen berichten

Gister en vandaag gaf ik mijn konijnen hun hoeveelheid eten een wortel stukje brood een druifje stukje appel en als snoepje stukje appelchips.

Maar sins die dagen schokt Fluffie alles in 1x naar binnen!

Zorro heeft dus bijna niks en dus moet ik Zorro ook weer appart geven maar dan komt Fluffie weer aanzetten en eet alles weer op.. Ik weet niet waarom..

Zorro eet sins hij bij Fluffie zit ook erg veel, en daarvoor bijna niks dus hij is gelukkiger.

Maar waarom schokt Fluffie alles naar binnen? Ze drinkt genoeg keutelt goed is erg actief en verder ziet ze er goed uit.

Zou ze zo veel honger hebben? Ze krijgt 150 gram biks en Zorro krijgt 45 gram biks. Maar Fluffie eet alles van Zorro op dus moet ze steeds het voer in 2 bakken doen.

Ik geef ze altijd rond een uur of half 11 , 11 uur in de avond eten dan hebben ze genoeg tot de ochtend en in de ochtend krijgen ze een stukje brood en een klein beetje biks 25 gram want in de avond krijgen ze de hoeveelheid die ze nodig hebben, als er nog in zit krijgen ze geen biks.

Ze eet het binnen 10 min helemaal leeg. + haar groente met wat fruit..

Wat kan het zijn? Snelle stofwisseling ofzo?:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de ochtend krijgen ze een stukje brood en een klein beetje biks 25 gram want in de avond krijgen ze de hoeveelheid die ze nodig hebben, als er nog in zit krijgen ze geen biks.

Als eerste: waarom geef je 's ochtends extra biks als ze 'savonds al de afgepaste hoeveelheid krijgen? Dan geef je dus eigenlijk teveel op een dag! Daarnaast kun je beter niet elke dag brood geven; één keer per week een klein stukje keihard uitgedroogd brood als verwennerij is meer dan genoeg! Ook dagelijks wortel en appel en druif en appelchips zou ik niet doen; beter kun je andijvie, witlof, wortelloof, kruiden e.d. geven. Lijsten van wat mensen hun konijnen dagelijks geven staan hier genoeg op het forum.

Nu over je vraag: ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat mijn konijnen hun eten in 1 keer naar binnen schrokken. Alle vier! Ze lijken hier altijd uitgehongerd, al geef ik ze dertig keer per dag eten. Dat vind ik dus niet zo heel vreemd. Wat ik wel vreemd vind is dat het blijkbaar pas sinds een paar dagen is? Je zou ze voorlopig even hun biks in aparte bakjes kunnen geven, zodat Zorro ook de kans krijgt om genoeg te eten. Je moet in ieder geval niet meer gaan geven, want dan wordt ze wel tedik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffie is nog wel in de groei.

Zorro niet.

Dik zijn ze nog lang niet.

Zorro is juist nog steeds aan het aankomen van toen hij zoveel van afgevallen.

En Fluffie moet nog een stuk groeien.

Misschien zou het daar aan liggen bij Fluffie?

Ja, dan zou ik als ik ze eten geef allebij even moeten scheiden, want Fluffie weet toch wel waar Zorro eet dus gaat erop af.

En als ze klaar zijn met eten weer bij elkaar laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat mijn nijnen de laatste weken ook bijzonder veel eten, het hooi is niet meer aan te slepen. Ik denk dat het misschien wat te maken heeft met de weersverandering, nu meer eten om meer spek te krijgen of voor de nieuwe wintervacht? Ik zeg maar wat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt eten (met name de SS-brokken, peterselie en incidenteel een druif) ook echt naar binnen geschrokt. Net als Kiwi ben ik niet anders gewend :D

Ik zou ze inderdaad een tijdje scheiden met eten, gewoon om er zeker van te zijn dat geen beiden teveel dan wel te weinig biks binnenkrijgt. Met groenten zou ik er niet zo moeilijk over doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat ze nu zoveel eten sinds ze bij elkaar zitten omdat ze "concurentie" van elkaar hebben: als ik nu niet eet dan eet de ander het op.

Toen Droppie een paar maanden alleen zat vanwege de dood van Mormeltje at ze ook veel rustiger. En nu met Mazzel schrokt ze ook nog niet heel erg, maar wel eet ze een stuk sneller dan dat ze zou doen als ze alleen is. Dus daar zou het idd mee te naken kunnen hebben ;):yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lijken ze ook altijd uitgehongerd. Terwijl ze er prima uit zien. Dus misschien ook iets konijn eigen?? En de dagen worden korter, konijnen hebben dat natuurlijk ook best door, dus misschien willen ze wat wintervet gaan kweken. Want je zegt dat dat ze nog niet zo lang doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .