Ga naar inhoud

Wat is er met snuffie?


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

dankjewel en ik hoop ook dat ze het niet hebben!

maar danielle, mijn moeder heeft met de dierenwinkel gepraat. Met een man die daar een hoge functie in heeft en die heeft wél verstand van dieren. (zoals toen wij een hok kochten zei hij precies welke hij niet aanrade en welke we niet mochten nemen voor de cavia's omdat die niet goed tegen tocht konden en hij legde uit over de winter enzo.. hij heeft er wel verstand van ja!) maar die zegt dat stad en land niet echt goed is, alleen maar geld aftrogelaars, hij zegt ook van alleen die leon heeft er verstand van en die heeft alleen op dinsdag spreekuur. dus voortaan gaan we dan op spreekuur met de konijnen!

Maar we hebben alles ontsmet en met kokend water eroverheen gedaan. Waar de oude ren stond begon het allemaal met snuffie. We hebben het daar ook helemaal ontsmet, de grond, de hekken ernaast en natuurlijk de hokken zelf maar die zijn weggehaald. We hebben er een aparte ren overheen geplaatst (over het stuk waar overheen liepen toen hij een heel klein beetje ziek was) maar wanneer kunnen ze weer bij dat stuk? de hokken waar ze inzaten en de ren die zijn weg. we hebben een ander hok en ren alleen die zit op de plaatst war de ouwe (besmette zegmaar) zaten. maar de grond enzo is allemaal besmet. kunnen ze er dan in? en na hoelang? want het moest eerst nod dampen ofso zei patrick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die man weet duidelijk niet waar hij het over heeft!

Bij ons laten ze vaak dingen voor wat het is, omdat we al genoeg geld uitgeven aan Droppie (chronisch ziek), wij gaan al 9 maanden iedere week (meerdere keren) naar de DA, en er wordt voor ons al een hele tijd geen consult meer gerekend. Dingen worden soms weggelaten enz. Soms hebben we dingen heel lang open staan en betalen we het later.

Maar ze proberen je echt geen geld af te troggelen!

Het zijn oprechte DA-en die het goed voor hebben met de dieren. En Leon doet indd scholingen e.d. rondom konijnen en weet waar hij het over heeft, maar Nicole weet ook zeker het één en ander (heb haar nog niet echt gehad met een spoedgeval of iets dergelijks, dus kan er verder ook niets over zeggen) en gaat volgens mij ook naar lezingen (deed ze in ieder geval wel). Het zijn oprechte en heel vriendelijke mensen, die echt het beste met de dieren voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk hebben ze het goed voor de dieren! Ik heb alleen bijna altijd die andere! Leon heeft de tanden van mrs jingles eruit getrokken, de vries knipte ze een keer alleen! Bij ons moeten we wel altijd alles betalen.. terwijl wij daar echt heel erg vaak komen, en met de engelse bulldog moesten we daar ook toen een hele lange tijd achter elkaar komen maar gewoon altijd moesten we allen gelijk betalen en ook echt alles! maar goed, ik geloof jou eerder dat marcel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk hebben ze liever dat je alles betaald, da's ook logisch. Ze hebben dat geld immers ook nodig.

Maar wij komen daar al 9 maanden lang iedere week, of zelfs meerdere keren per week. Ze weten onderhand wel dat wij te vertrouwen zijn en echt netjes onze rekeningen betalen, ook al is het wat later. De assistentes leven ook erg met ons mee, en matsen ons af en toe ook een beetje wat dat betreft. En ik vind ook best dat dat kan als je zo'n 'kind aan huis' bent. We hebben dit jaar ook al een belachelijk hoog bedrag aan Droppie uitgegeven, dus ze verdienen genoeg aan ons. ;)

Tanden knippen is overigens niet echt oké, de tanden kunnen daarvan splijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tanden moesten 1x geknipt worden omdat hij de volgende keer/dag ofso geopereert werd ofso! Met onze engelse bulldog kwamen wij daar ook meerdere keren per week. Hij moest de hele tijd gecontroleerd worden en daar moesten we de volle mep voor betalen terwijl dat heel veel moest en hij moest heel erg veel geopereerd worden enzo! maar we werden neit gematst enzo..

Maar naar mijn weten is het een hele fijne dierenkliniek waar wij al komen vanaf dat ie heir in osdorp bestaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cis, je hoeft nu niet meteen verontwaardigd te doen omdat jullie de gewone prijs moeten betalen. Dat lijkt me namelijk niet meer dan normaal, dat je een dierenarts het normale tarief betaalt, daar moet die hele praktijk van leven. Dat Daniëlle wel eens gematst wordt kan ik me goed voorstellen; als je negen maanden lang meerdere keren per week naar de dierenarts moet kun je er nog wel een baantje bij zoeken. Het is super van die dierenarts dat ze daar rekening mee houden, maar het is geen recht of zo wat je op kunt eisen, het is een gunst.

En daarbij zien ze jullie waarschijnlijk toch als minder goede /vaste klant, aangezien jullie je konijnen daar niet eens lieten enten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, hoezo doen jullie opeens zo?! Kiwi, ik zeg helemaal niks dat ik het eis, me moeder geeft zelfs elke keer fooi! Ik zei het alleen, niet gelijk alweer een oordeel gaan trekken! We komen er altijd en met de engelse bulldog ook al heel lang (gelukkig nu niet meer!) meerdere keren per week, en met al onze dieren enzo maar mijn moeder zeurt er nooit over ofso hoor! dus niet gelijk een oordeel gaan trekken als je het hele verhaal niet weet en gewoon gaat fantaseren hoe mooi jij het verhaal kan maken zodat je weer wat te zeiken hebt

Maar goed, k wilde hier even zeggen dat Mrs. Jingles net is ingeslapen... Waarschijnlijk door de stress en omdat hij zijn vriend mist (zei de dierenarts, nicole) kreeg hij enorm veel gas opeens. Ik vond ze buik wat dik en hard, dus meteen met speod naar de dierenarts gegaan, nicole ook want hij was al dicht. Toen heeft ze met tientallen spuitjes het gas eruit proberen te halen en pijnstiller enzo, laxeermiddel en dwangvoeding. En anticiotica enzo! Hij werd helemaal lek geprikt. We moesten hem om half 4 snachts dwangvoeren en hem een spuit geven (mag officieel niet, maar het kon niet anders) En hij kreeg ook nog infuus enzo! Zijn temparatuur was 34 graden dus echt enorm veel te laag. Uiteraard binnen gedaan in een bak met kruiken enzo, lekker warm. De nacht had ie overleeft en was zelf met hele open ogen aan het rondrennen. Maar vanochtend snel achteruit dus wij weer met spoed naar de dierenarts, we hadden eigenlijk een afspraak om 11 uur maar me moeder wilde liever meer geld betalen en dan nu ernaartoe, dan om 11 uur het het beestje pijn laten lijden. Eenmaal bij de dierenarts wilde hij niet meer staan en ze buik was weer heel hard en superdik! Dus ze heeft weer gas eruit laten lopen, echt heel veel was het en het stonk enorm! Maar hij redde het gewoon niet meer, al die pijn. Toen sloeg hij zijn hoofd achterover, deed zijn mond heel wijd open en begon helemaal te piepen enzo! Ik schreeuwde het uit en draaide me om. Nicole pakte Mrs. Jingles tegen haar aan en hij werd weer stiller. Ze legde hem neer en ik wist meteen al dat we hem NU moesten inslapen. Bij snuffie was ik er niet bij, maar dit was gewoon nood dat hij een spuitje moest krijgen, anders ging hij zelf met heel veel pijn... Dus zei snel een spuitje erin gedaan, ik was erbij en heb hem veel geknuffeld en geaaid enzo.. Ze zegt dat het waarschijnlijk komt dat zijn beste vriend opeens dood was.. Ik ben zo verdrietig! Maar Nicole zei dat we alles hadden geprobeert dat we konden doen, en dat ze blij was dat we zo deden en gewoon alles lieten doen terwijl we heel veel moesten betalen.

En brc, ik zou neit weten hoe ik dat op kan lossen! Ze zitten er nog veilig in hoor, niks aan de hand met ze ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel..:(

En wat ik nog even wilde zeggen; eerst doen ze zegmaar een spuitje dat ie gaat slapen en dan het spuitje dat ie dood gaat. Maar toen ze hem het spuitje gaf om te slapen, en zijn hart daarna luisterde, was hij al dood. Dus hij is in zijn slaap doodgegaan...

Ik ben al de hele dag aan het huilen, kan er gewoon niet over uit dat precies mijn leivelingskonijntje dit moet hebben!:(

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, wat naar zeg. :frown: Sterkte!

dus niet gelijk een oordeel gaan trekken als je het hele verhaal niet weet en gewoon gaat fantaseren hoe mooi jij het verhaal kan maken zodat je weer wat te zeiken hebt

Wie trekt er nu een voorbarige conclusie dat ik wat te zeiken wil hebben? Ik ga af op wat ik hier lees, en ik vond je in die berichten nogal verontwaardigd overkomen omdat jullie wèl altijd alles moesten betalen, dus ik wees er alleen maar op dat het geen recht is om gematst te worden:

JBij ons moeten we wel altijd alles betalen.. terwijl wij daar echt heel erg vaak komen, en met de engelse bulldog moesten we daar ook toen een hele lange tijd achter elkaar komen maar gewoon altijd moesten we allen gelijk betalen en ook echt alles!
Met onze engelse bulldog kwamen wij daar ook meerdere keren per week. Hij moest de hele tijd gecontroleerd worden en daar moesten we de volle mep voor betalen terwijl dat heel veel moest en hij moest heel erg veel geopereerd worden enzo! maar we werden neit gematst enzo..

En nogmaals; die dierenarts zal jullie als minder goede klant beschouwen dan Daniëlle, omdat jullie je konijnen daar niet eens lieten inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahww, wat zonde... Arm konijntje... Het klinkt inderdaad alsof jullie alles hebben gedaan wat jullie konden doen, dus voel je niet schuldig...

Kom net bij Nicole vandaan... Als jij om 11u die afspraak gewoon had gehad, waren we elkaar waarschijnlijk tegen gekomen. Ze had het erover dat ze vanochtend om half 8 werd gebeld voor een spoedgeval, dat waren jullie dan zeker?

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, wat naar zeg. :frown: Sterkte!

Wie trekt er nu een voorbarige conclusie dat ik wat te zeiken wil hebben? Ik ga af op wat ik hier lees, en ik vond je in die berichten nogal verontwaardigd overkomen omdat jullie wèl altijd alles moesten betalen, dus ik wees er alleen maar op dat het geen recht is om gematst te worden:

En nogmaals; die dierenarts zal jullie als minder goede klant beschouwen dan Daniëlle, omdat jullie je konijnen daar niet eens lieten inenten.

dankjewel. Ach naja, laten we maar stoppen met deze discussie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vrezelijk van de lieve Mrs. Jingles !!!

Ja hij was echt het maatje van het andere konijntje meis.

Dat zag ik ook toen ik bij je was.

Houd de konijnen nog zeker 4 weken in het tuinhuis.

Voor ze terug gaan naar buiten.

Dan zijn de muggen hopelijk weg die de vrezelijke ziekte verspreiden.

Cindy

Ja, ze waren echt maatjes van elkaar geworden... Maar oke, 4 weken nog!

Ahww, wat zonde... Arm konijntje... Het klinkt inderdaad alsof jullie alles hebben gedaan wat jullie konden doen, dus voel je niet schuldig...

Kom net bij Nicole vandaan... Als jij om 11u die afspraak gewoon had gehad, waren we elkaar waarschijnlijk tegen gekomen. Ze had het erover dat ze vanochtend om half 8 werd gebeld voor een spoedgeval, dat waren jullie dan zeker?

Jij, ik vond het echt zielig voor hem.. toen hij zo gek ging doen konden we het echt niet meer aanzien. Zelfs die nicole schrok er een beetje van zei me moeder.. Maar zou dan wel grappig zijn dan! En ja, dat waren wij! Maar had ik al verteld dat me moeder de dierenarts belde en toen zei over onze kat? Ik zeg het nog wel een keer anders:P Me meoder zei van: ja, ik ben van die kat. Dus nicole.. uhhmm.. ow ik weet het al! Dus toen me moeder en nicole praten, zegt nicole opeens: want jij komt vaak in heemstede toch? Haha, ze had een adner voor der, maar ik heb zo een idee dat ze dacht dat jij het was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat dacht ik al!:P

Maar we vermoeden dat Frumel het ook heeft, dus meteen de dierenarts gebeld.. Haar oren en ogen zijn normaal. Haar neus en lippen ook niet dik, maar haar neusje is iets vies als je het omhoog doet, maar dat is volgensmij wel normaal. Haar geslachtdeel is ietwat dikker DENK ik. Maar als ik het vergelijk met het geslacht van Snuffie, is dit gewoon normaal. Ze rent, eet, drinkt, en valt de andere nog steeds aan. Gewoon normaal dus! Maar haar ogen zijn ietswat rood. Maar niet dik ofzoiets! Maar ik vind de grond van het thuinhuisje wel wat koud en vind het ook wat tochten, dus net hebben ik en me meoder echt elk gaatje wat we konden vinden helemaal gedicht met handoeken, en die ook op de grond gelegt!

En ik schrok me echt dood! Ik kwam erin zitten en gaf een beetje wortels (van die dikke winterpeen) en ze at niet! Dus ik loop eruit, kijk door het raam en zie dat ze van iedereen de wortels aan het jatten is, en helemaal agresief! Als frumel al in de buurt kwam lieten ze hun stukje voor frumel los! Toen moest ik wel weer lachen:P Maar we twijfelen dus heel erg. De dierenarts zegt dat als we zeker weten dat ze het heeft, we haar moeten brengen om in te laten slapen.. Maar ze doet heel erg normaal dus denk het eigenlijk niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frumel is zojuist net ingeslapen.. Ze vocht voor haar leven, ze wilde maar niet diep gaan slapen... Het is zou raar om haar dan daar dood te zien! Het doet me echt pijn... En nog 2 hebben het ook, als hun maandag niet beter worden door de medicijnen worden zij ook ingeslapen.. dan heb ik er nog 1tje over!

Ik kan het echt niet aan allemaal! :(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat erg zeg !!!

Vreselijk om zó snel zoveel dieren te moeten verliezen.....

Je kan het aan, je moet...Het is een vreselijk verdrietige en rottige periode die je nu doormaakt, maar je komt er wel doorheen..

Houd er rekening mee dat al je konijnen het hebben....Hoe graag je iets anders zou willen horen, maar het is gewoon zó besmettelijk...

Wil je sterkte wensen...vind dit zó rot voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .