Ga naar inhoud

Wat is er met snuffie?


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

Ik heb vanaf het begin dat ik de konijnen heb overgenomen, ook een konijn van me neefje overgenomen. Hij noemde hem snuffie.

Maar gister had hij nog niks, en nu opeens zijn zijn oogleden opgezwollen, heel erg, ze oog zit half dicht en hij heeft een snotneus.

Me moeder zegt dat het van de tocht is, maar ze hebben dat nog nooit gehad. Maaf ik heb wel een nieuw hok maar die hadden we zo geplaatst dat er geen tocht in kwam, maar de wind enzo kan veranderen toch? Kan dat het zijn? Hij eet wel gewoon. Over keutelen en drinken weet ik niet want dat kan ik niet zien.

Me moeder wilt nog even wachten omdat hij wel gewoon eet en normaal doet en omdat ze er zeker van is dat het door de toch komt. Kan het door de tocht komen? Of heeft hij een ziekte? Moet ik hem bij de anderen weghalen voor de zekerheid? En moet ik met hem naar de dierenarts nu? Mijn moeder zei, dan ga je toch op de fiets? maar als ik zeg dat het wel nodig is gaan we zeker weten gelijk ernaartoe! Ow en ik heb geen idee hoe oud hij is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O nee... Echt opgezwollen ogen? Heeft ie verder nog opgezwollen delen (anus, oren, neus)?

Haal 'm sowieso meteen weg bij andere konijnen, voor de zekerheid.. En ik zouz eker snel naar de DA gaan!

Er is hier nog een verhaal van konijntje wat myx had en ook zo begon, en wat zich in het begin helemaal niet ziek gedroeg, en ineens doodziek werd en uiteindelijk ook overleden is...

Link: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25224-weet-niet-mijn-konijn-heeft.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niks meer zei maar ben als de wiedeweer naar de da gegaan met me moeder. Hij verslechterde heel snel en de dierenarts zei dat inslapen het beste was en dat met antibiotica enzo gewoon heel zielig voor hem was en dat je hem dan gewoon laat lijden. De konijnen gaan morgeochtend ingeent worden en natuurlijk in een ander hok totdat het hok is ontsmet en wij hebben net helemaal gedouched..

:(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het altijd een buiten konijn geweest?

En aangezien ie niet is ingeënt heb je ind kans.

Al meer info?

Ja, het is altijd al een buitenkonijn geweest en is bij de vorige eigenaar en hier niet geent..

hihihi :P

belt ze de DA nu? het klinkt iig niet echt goed he..snot neus en opgezete ogen!

ik zou gewoon naar de DA gaan

we zijn al gelijk gegaan..

O nee... Echt opgezwollen ogen? Heeft ie verder nog opgezwollen delen (anus, oren, neus)?

Haal 'm sowieso meteen weg bij andere konijnen, voor de zekerheid.. En ik zouz eker snel naar de DA gaan!

Er is hier nog een verhaal van konijntje wat myx had en ook zo begon, en wat zich in het begin helemaal niet ziek gedroeg, en ineens doodziek werd en uiteindelijk ook overleden is...

Link: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25224-weet-niet-mijn-konijn-heeft.html

Het heeft nu niet zoveel zin meer om het te lezen.. we hebben ervoor gekozen om hem niet te laten lijden.. maar konden we niks doen. Omdat ie al heel snel verslechterd was de kans minimaal dat hij het zou overleven, en dan ook nog eens via een lijdende weg en dan verlos ik hem liever..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat erg! :frown: Sterkte!!

Maar is het wel veilig om je andere konijnen nu in te enten dan? Als ze al in aanraking zijn geweest met het virus (en dat lijkt me niet heel onwaarschijnlijk) dan is een enting erg gevaarlijk, omdat die de konijnen juist verzwakt, waardoor het virus des te harder kan toeslaan. Ik duim voor je dat ze gezond blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet inenten nu!!! Dan gaan ze juist dood!!!

Dat is wel het stomste wat je nu kan doen.....

Reden als hij myx had is de, kans groot dat jouw andere konijnen het al hebben en het net tonen....

Door de enting worden ze dan gelijk ziek en nog heviger tot de dood er op volgd.( zijn ze helemaal kans loos)

Zet ze in een mug vrije ruimte ze kunen het nog 2 weken tonen.......

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow oke! dus de afspraak voor morgen moeten we afzeggen, maar hoe kan ik dat doen? En kan ik binnen 2 weken een konijn onder narcose brengen voor de tanden te laten verwijderen? of kan dat ook niet? Me moeder zou echt niet weten waar een mugvrije ruimte is!

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo word wakker.....myx komt door vlooien , ongedierte en muggen.......die steken jouw konijn en veroorzaken de ziekte.

Je kunt ze in het tuin huis plaatsen met gaas voor de deur.....

Als je weet dat je normaal bij myx de hokken uit moet branden en zeker een half jaar geen konijn moet nemen....zegt genoeg he dat je met enkel ontsmetten er niet komt....

De kans is heel groot dat er wilde konijnen in de buurt zitten die myx hebben dit is al 3 maanden in a'dam aan de gang.....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere konijnen heel goed in de gaten houden en direct behandelen als je ziet dat ze symptomen krijgen.

Myx is namelijk wel te behandelen, maar het is wel moeilijk en je moet er wel op tijd bij zijn...

Arm konijntje... Heb je niet eerder iets aan hem gemerkt? Was ie al echt ziek dat de DA direct besloot om hem in te laten slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noop helemaal niets gemerkt. In de middag kreeg ie een heel klein beetje dikke oogleden. Mijn moeder heeft dat gezien maar die dacht dat het niets was. Toen ik thuis kwam in die middag vertelde ze het aan me en toen ging ik gelijk kijken en opzoeken. Toen zei ik tegen me moeder dat het max kon zijn. Me moeder geloofde het eerst niet maar toen ze weer ging kijken was het opeens veel erger geworden. Hij ging echt heeel erg snel achteruit. Maar toen ik het zag was ie lekker aan het eten en later aan het drinken en aan het huppelen. In de wachtkamer van de dierenarts ging ie heel snel achteruit. Hij beelf zitten. De dierenarts deed zijn kont omhoog en hij bleef gewoon stil zitten. Ze ogen bijna helemaal dicht. Dus dat was gewoon een lijdingsweg voor hem, want hij was al bijna aan het einde. Ze vond wel dat het erg snel ging bij hem, maar ze zei dat het soms ook het geval is dat het al dus in een paar uurtje te erg kan worden...

Ik houd de andere Heeeeeeel goed in de gaten en gelijk naar de dierenarts gaan als ik ook maar iets zie. Moet ik ook goed de oren en gelsachtdingen in de gaten houden? of alleen de ogen en de neus (voor snotneus?) of gewoon alles?

Maar hij was echt dus al ziek toen de DA hem besloot in te slapen. Het is een wild konijntje dus dat hij het toeliet was al een wonder. Hij was gewoon al bijna weg en de da zei dat het toch niet meer goed kwam..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .