Ga naar inhoud

Bloed na poepen


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Knuffeltje, heb je de DA nou al gebeld? Gisteravond heb je zelf bedacht dat het avondspreekuur was. Maar heb niet het idee dat je gebeld hebt!

Ik neem aan dat je niet 24 uur per dag bij je moeder op schoot zit, dus er móét een gaatje zijn om de DA te bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de DA wel bellen, MAAR....gezien het feit dat er alleen in de schuur wat druppeltjes vielen, die helderrood waren, geen slijm geen klontjes etc, zou ik zelf eigenlijk denken dat ze zich misschien verwond heeft. ze kan in iets scherps gestapt zijn, iets heel kleins, misschien een flintertje gebroken glas ofzo.

ik zou evengoed bellen hoor, zeker omdat ze ook af en toe rillerig is, maar ik wil alleen maar zeggen dat dat bloed ook echt gewoon "toeval" geweest kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je gelijk Chani.

Shiiit, ik belde dus de Da... :$:$

Had ik het verkéérde nummer opgeschreven! :$:$

Nou, bellen ga ik dus écht niet meer... :$:$

Dat durf ik nu echt niet meer... :$:$

Ik houd het er wel op dat er niets aan de hand is.

Ja, ik wéét dat ik me er makkelijk van afmaak, maar telefoneren vind ik echt doodeng... :$

Als je de reden daarvoor wil weten wil ik wel een PB'tje sturen.

Doe anders maar een slotje op deze discussie.

En voortaan zal ik niet meer zulke discussie's openen.

Omdat ik nu weet dat mam toch alleen naar de DA gaat als nijn zowat op sterven ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knuffeltje, dat je angst heb om te bellen, daar kan ik helemaal inkomen. Dat hebben meer mensen. Welke reden daar achter zit, hoef ik zelfs helemaal niet te weten.

Toch lijkt het mij belangrijk voor Stamper én voor jou (dat je weet wat er kan zijn) dat je toch even een DA belt. Ze zullen echt niet tegen je roepen of schreeuwen als je rustig uitlegt wat er aan de hand is en wat je wel en niet kan.

Als jij het echt niet kan... vraag het dan mss aan een vriendin.

Maar volgens mij lukt dat jou heus wel hoor! Even dapper zijn en onthoud waar je het voor doet.

Voor mij hoeft hier ook geen slotje op hoor (tenzij je dar zelf op staat natuurlijk). Je hebt een vraag over je konijn en die mag je hier gerust stellen. Iedereen zal je hier willen proberen helpen waar nodig hoor. Maar ik vrees dat jij hiet eerst even door de 'zure appel moet bijten' en toch even een DA moet bellen. Daarna kunnen we er met z'n allen over nadenken wat jij het beste kan doen en op welke manier.

Daarnaast maak ik mij persoonlijk wel echt zorgen over die bloeddruppeltjes...

Het kan natuurlijk iets onschuldigs zijn en dat hoop ik ook.

Maar zelfs bij ernstige baarmoederontstekingen zie je soms maar een druppeltje bloed ter grootte van een speldenknopje. Bij meerdere druppeltjes zou ik mij dus echt zorgen maken.

Probeer nu maar echt eens te bellen. Geloof in jezelf en dan zal het je wel lukken!

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik weet niet of ik gelijk heb, want ik ben ten eerste geen dierenarts, en ten tweede heb ik jouw konijn niet gezien, het bloed niet gezien en zit ik dus een paar honderd km verderop he. Dus ga er maar niet vanuit dat ik gelijk heb, ik wilde alleen wel even zeggen dat het iets ernstigs kan zijn, maar dat het net zo goed iets kleins kan zijn, en dat het denk ik wel voldoende is als je de DA even belt, ivp het meteen proberen langs te gaan met allemaal kunstgrepen achter de rug van je moeder om. als de DA nou zegt dat je langs moet komen, dan kun je altijd nog wat bedenken, maar het is gewoon ook belangrijk denk ik dat je DA op de hoogte is van het feit dat ze een keer wat bloed verloren heeft. Komt toch ook weer in het dossier te staan enzo.

Ik bgrijp dat je het eng vind, heb zelf ruim 10 jaar telefoonangst gehad, zelfs zo erg dat ik niet naar de dokterspost durfde te bellen toen ik enorme snijwond had in mijn hand, dus echt heel erg, maar soms moet je het toch doen, dat is de enige manier om van die angst af te komen.

maar goed, we kunnen je niet dwingen natuurlijk he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik weet niet of ik gelijk heb, want ik ben ten eerste geen dierenarts, en ten tweede heb ik jouw konijn niet gezien, het bloed niet gezien en zit ik dus een paar honderd km verderop he. Dus ga er maar niet vanuit dat ik gelijk heb, ik wilde alleen wel even zeggen dat het iets ernstigs kan zijn, maar dat het net zo goed iets kleins kan zijn, en dat het denk ik wel voldoende is als je de DA even belt, ivp het meteen proberen langs te gaan met allemaal kunstgrepen achter de rug van je moeder om. als de DA nou zegt dat je langs moet komen, dan kun je altijd nog wat bedenken, maar het is gewoon ook belangrijk denk ik dat je DA op de hoogte is van het feit dat ze een keer wat bloed verloren heeft. Komt toch ook weer in het dossier te staan enzo.

Ik bgrijp dat je het eng vind, heb zelf ruim 10 jaar telefoonangst gehad, zelfs zo erg dat ik niet naar de dokterspost durfde te bellen toen ik enorme snijwond had in mijn hand, dus echt heel erg, maar soms moet je het toch doen, dat is de enige manier om van die angst af te komen.

maar goed, we kunnen je niet dwingen natuurlijk he.

Mijn konijntje is nog nooit in die 4 jaar dat ze bij ons is bij een dierenarts geweest... :$

Dus volgens mij heeft ze echt heel, heel veel mazzel dat ze nog steeds gezond is. Heb wel al een paar keer gedacht dat ze ziek was, zodat ik me enorme zorgen maakte. En mam, ja, die wil zoiets dan weer niet zien.

Mensen zijn toch ook weleens een paar dagen niet lekker? Ik heb echt zo'n hekel aan die uitspraak! Konijnen zijn een stuk gevoeliger dan mensen en als konijnen iets hebben gaat dat minder snel over. Toch? Tenminste, na het lezen op bb dacht ik dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, als jij een paar dagen niet lekker bent en dus minder of niet eet, is dat ook niet zo goed voor je natuurlijk maar maakt verder, naar mijn weten, niet zoveel uit. Een konijn dat niet eet omdat het pijn heeft ofzo, zijn darmen zullen stilvallen.. En dat is dodelijk. Daarnaast zal een konijn, omdat ie een prooidier is, nooit zomaar laten zien dat ie ziek is want in het wild zal dat 'm fataal worden. Doet ie dat wel, is ie dus ook écht ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het tijdens het plassen is, kan het ook kleurstof zijn van een wortel, krijgt jou konijn dit ?

zoja, dan kan dat het zijn, wel voor de zekerheid naar een da gaan, want je weet maar Nooit, Onze Dribbel had dat ook, ik zag ook keii veel rood in het hok, dus ik maakte me ook heel erg zorge,

maar goed !

laat maa weten,

Groetjess Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .