Ga naar inhoud

Bix van de Groenrijk.


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik heb op de zak gekeken.

Ruw Eiwit 16,5%

Ruw Vet 3.2%

Ruwe celstof 16%

Ruwe As 10%

Vitamine A 20.000 IE/kg

Vitamine D3 12000IE/kg

Vitamine E4 4mg/kg

Ik vind er persoonlijk nogal veel eiwit in zitten. Ruwe celstof is okƩ en het vetpercentage had ook wel iets naar beneden gemogen. Ik zou denk ik toch de volgende keer voor een ander merk zoals Hope Farms kiezen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het 2,5% meer is dat zie ik inderdaad, maar wat voor gevolgen heeft dat?. Is het echt schadelijk of gewoon minder goed?

Anders ga ik ander voer halen. Ik geef ongeveer 20 gr per dag en het konijn is 1200 gram en volwassen.

Hij eet z'n hooi sinds kort ook op, terwijl hij dat eerst niet deed en krijgt ook elke dag wat groenvoer en hij eet gras als hij op het gras staat.

Hoor het graag, dan kan ik ook weer wat leren :mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar waarom is dat niet goed? Ik kan me voorstellen dat teveel eiwit de spieropbouw bevorderd, maar ook dat het dik maakt. In eiwitten zitten namelijk veel calorieen. maar is dat dan inderdaad de reden dat het niet goed is? of is het misschien zwaar voor de lever en de nieren? Daar kan ik me namelijk ook iets bij voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

te veel eiwitten is niet goed dus beter daar op letten bij aankoop .

Maar vergelijk de zakken rustig in de winkel.:whistle2:

Zo zie je van zelf wat het beste is voor je konijn.

Hope farms is een goed voer naast de muesli van hf

Is het ook niet zo dat ze de blinde darmkeutels laten liggen als ze teveel eiwitten krijgen? Ik kan verder ook niet veel info vinden behalve dat het schadelijk is. Ik let er altijd wel op dat het niet meer dan 14% bevat omdat dit wordt aangeraden op konijnen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De super Trio hadden ze bij mij helaas niet, maar wel de rabbit select. Deze heb dan dus maar meegenomen.

Hebben jullie daar ook ervaring mee?.

Mijn konijn is er in ieder geval helemaal gek van. Hij eet alles op wat ik in zijn bakje doe. Sterker nog als ik aan kom dan staat hij al naast zijn bak te wachten tot hij eten krijgt. Ik geef ongeveer 25 gram per dag.

Om de dag krijgt hij de gewone bix. Beide vindt hij erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De super Trio hadden ze bij mij helaas niet, maar wel de rabbit select. Deze heb dan dus maar meegenomen.

Hebben jullie daar ook ervaring mee?.

Mijn konijn is er in ieder geval helemaal gek van. Hij eet alles op wat ik in zijn bakje doe. Sterker nog als ik aan kom dan staat hij al naast zijn bak te wachten tot hij eten krijgt. Ik geef ongeveer 25 gram per dag.

Om de dag krijgt hij de gewone bix. Beide vindt hij erg lekker.

De Select is de muesli van Hope Farms. Dat is ook goed voer. Daar ga ik ook op over als mijn andere muesli op raakt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .