Ga naar inhoud

Castratie volledig fout!!


kusmarjo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hebt twee manieren waarop je konijn gecastreerd kan worden

manier 1 is het minst aan te raden.

Ze castereren het zelfde als bij katten met deze manier. Wat dus betekend dat ze de wond op hun buik openlaten en er dus net als bij jou de darmen er uit kunnen komen manier twee is te lezen op mijn site

Daar vertel ik over veel dingen dus ook mijn eigen castraties

aangepast door ZaZa
Website verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet onmogelijk hoor, word regelmatig gedaan:

Foto-NTKDZQVJ.jpg

Sjoerd kreeg dit kapje ook omdat hij bleef knagen aan zn hechtingen. Ik zou er zeker 1 halen voor je konijn aangezien hij anders straks waarschijnlijk gewoon weer verder gaat kangen aan zn nieuwe hechtingen.

Veel beterschap! Jeetje je zal geschokken zijn zeg!

Ik wist echt niet dat dat kon.. mijn konijn zou helemaal flippen van zoiets rond zijn nek! :$

Welke DA ben je eigenlijk geweest voor de operatie? En hoe is het nu?

Ik heb echt ieder uur wel gekeken hoe het met zijn wondjes was :$

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind deze topic opener een beetje vreemd

eerst bewust nestje, ram er te laat uit gehaald na de bevalling!!!!!!!!

vervolgens staat er direct na de bevalling op marktplaats een advertentie (nijnen mogen over 6/7 weken weg: VEEL TE VROEG!!!!!!!!!!)

en nu dit weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pica is overleden, vanavond om kwart over 7. Toen we bij de dierenarts aankwamen kwam de meneer gelijk, en heeft met zijn ongewassen vinger gedaan wat hij kon.

Toen we hem naar huis haalden was hij verzwakt en heeft veel medicijntjes gehad.

Ik heb blijkbaar nog niet genoeg gelezen over konijnen, ookal heb ik dat wel geprobeerd, ik ging er vanuit dat het goed kwam, maar dat was niet zo, Ik kan me nu druk gaan maken over wat ik wel en niet heb gedaan, er is niks aan te veranderen, ik blijf informatie opzoeken over konijnen als huisdier, en alles wat ik kan vinden, Ik weet van mezelf dat ik pica zoveel als ik kon heb gegeven, hij was gelukkig en kwam bijna niets te kort behalve een baasje dat niet alles wist over castratie en voortplanting.

Toch hou ik nog steeds van hem, en daar gaat het om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..

Ik vind het héél rot voor je....

Maar nogmaals..Je hebt over alles wat met je te konijnen te maken heeft...véél te makkelijk gedacht.

En dan kunnen er dus dit soort dingen gebeuren...

Nogmaals..Je zal nu heel erg verdrietig zijn en het is echt heel rot voor je, maar inderdaad: doe iets met het feit dat je niet alles hebt kunnen doen om dit allemaal te voorkomen, omdat je te weinig hebt opgezocht, geinformeerd en hebt geleerd over konijnen....

Sterkte.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind deze topic opener een beetje vreemd

eerst bewust nestje, ram er te laat uit gehaald na de bevalling!!!!!!!!

vervolgens staat er direct na de bevalling op marktplaats een advertentie (nijnen mogen over 6/7 weken weg: VEEL TE VROEG!!!!!!!!!!)

en nu dit weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat bewuste nestje was niet bewust, ik kwam er later achter dat ze zwanger was, ik heb ze niet expres bij elkaar gezet.

het rammetje heb ik inderdaad te laat bij de ander vandaan gehaald,

Ik lees overal dat de konijnen na 6/7 weken wel zelfstandig alles kunnen doen.

Ik ben 15 jaar, en dit is de eerste keer dat ik me verdiep in het leven van een konijn (blijkbaar niet diep genoeg) Wat kan je mij daarin kwalijk nemen?

OKe, ik heb misschien dingen gedaan en niet gedaan, maar ik kan er niks aan veranderen. Niemand is perfect en ik moet ook dingen leren.

Iedereen reageert hier maar tegen mij, en ik kom hier alleen maar om advies te krijgen.

Ik moet ook dingen leren, en ik heb gewoon een paar fouten gemaakt.

Ik zit er verschrikkelijk mee dat Pica overleden is, want ik hield echt heel veel van hem, maar ooit gaat alles dood, en de fouten van de mens horen daar nou eenmaal bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdorie dit is al het 2 e konijn hier op bb die eigelijk onnodig gaat in een dag!!

Sorry hoor ik ben ook een mens met gevoelens........

Wat een harde les is dit! Met een spijtige afloop.....

Ik merk in je toon heeft met zijn ongewassen vinger gedaan wat hij kon.

Dat je de da nog steeds de schuld geeft . Men moet ook een spiegel voor zich zelf kunnen houden. Hopelijk lezen andere mensen dit, voor dat hun ram word geholpen.......

maar ooit gaat alles dood, en de fouten van de mens horen daar nou eenmaal bij. .......niet als fouten simpel weg voorkomen hadden kunnen worden :(

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 15 jaar, en dit is de eerste keer dat ik me verdiep in het leven van een konijn (blijkbaar niet diep genoeg) Wat kan je mij daarin kwalijk nemen?

Leeftijd, zeker de jouwe, is geen excuus, sorry. Je kan lezen, schrijven, en dit verwerken. Een kind van 5 kan dat nog niet goed genoeg, maar een kind van 15 is in mijn ogen perfect in staat om zich fatsoenlijk over een dier te ontfermen. En als dat in jou ogen nog niet zo is, je hebt ook nog mensen in je directe omgeving die verantwoordelijk zijn voor jou gedrag, en de jou daarin moeten corrigeren. Je bent echter niet onschuldig hierin, houd dat verhaal maar tegen jezelf op.

Ik zit er verschrikkelijk mee dat Pica overleden is, want ik hield echt heel veel van hem, maar ooit gaat alles dood, en de fouten van de mens horen daar nou eenmaal bij.

Natuurlijk moet je er mee zitten, dat is logisch. `Ooit gaat alles dood` is echter nogal cru en kan verkeerd worden opgevat. Je kan wel verwijtend naar de DA doen, maar alsof je zelf zo perfect bezig was. Een DA let wel op zijn hygiëne hoor, hoe weet jij dat die vinger ongewassen was?

Sterkte natuurlijk!

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 15 jaar, en dit is de eerste keer dat ik me verdiep in het leven van een konijn (blijkbaar niet diep genoeg) Wat kan je mij daarin kwalijk nemen?

Dat je geen ouders hebt die zich verantwoordelijk voelen voor de dieren die ook onder hun dak leven ?

Wat dat betreft is dit topic aan te raden om te lezen: http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/25523-verantwoording-ouders.html

OOK door je ouders...

Al ben je 15 en slim genoeg..je hebt ouders nodig die achter je staan...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat valt nogal mee..

Kusmarjo is een slimme meid, die alleen niet zo erg op de toekomst van haar dieren was voorbereid.

Daar betaalt ze nu leergeld voor en dat het zo dramatisch is afgelopen, is oprecht héél vervelend voor haar ! Het kan niet anders of je zou de tijd terug willen draaien..Dit wil niemand en als dit was voorzien, had ze ongetwijfeld anders gehandeld..

Wat dat betreft zal de boodschap wel aangekomen zijn en dat laat ze merken ook; Ze wil meer weten over konijnen en weet dat haar kennis daarin beperkt is.

Tja en verder....ouders hè...dat wordt hier constant genoemd bij de jonge leden hier...

Ouders..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu wel weer bezig met informatie opzoeken, ook omdat er nu een nestje ligt van 3 dagen oud.

Ik weet wat ik heb fout gedaan, daar heb ik zeker de fout van ingezien en ik wil me verantwoordelijker voelen voor mijn konijnen.

Mijn ouders doen allebei niks met de konijnen, ik verzorg en betaal alles, maar toch wil ik nog meer leren over konijnen en ze oud laten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pica is overleden, vanavond om kwart over 7. Toen we bij de dierenarts aankwamen kwam de meneer gelijk, en heeft met zijn ongewassen vinger gedaan wat hij kon.

Op het moment dat het zo spoed is heb je als da geen tijd om aan dat soort dingen te denken.

Een latere infectie is dan wel van de minste zorg, je moet het dier op dat moment erdoor zien te trekken.

Inderdaad zoals al eerder genoemd lijkt dat nog steeds op de schuld bij een ander neerleggen terwijl ik daar alleen maar een da in zie die bekwaam is en gelijk doet wat moet gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .