Ga naar inhoud

Weinig voer, toch blindedarmkeutels


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

De laatste week kom ik elke keer blindedarmkeutels tegen. Ik weet niet goed van wie ze zijn. Ik geef maar heel weinig voer (ik minder steeds), maar het gaat niet over.

Wat moet ik nou doen? En watvoor klachten krijgen ze als ze de blindedarmkeutels niet blijven opeten?

Ze bewegen wel wat weinig, omdat ze het hok maar niet uitkomen. Ik zet ze wel eens uit het hok, maar dan gaan ze er ook weer in :s

Ze eten wel allebei flink hooi...

Ik word er moedeloos van. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze bij mij ook wel eens gehad, toen ben ik gewoon tijdelijk even helemaal gestopt met biks geven. Ze kregen alleen veel hooi en groenten.

Het bleek bij mij aan de baal hooi te liggen, was waarschijnlijk te vers nog. (heb toen een oudere baal gehaald) Maar stoppen met de biks hielp ook al goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Te dik zijn ze niet. Laatst nog bij de dierenarts geweest. Hij is 1,9 en zij is 1,7 geloof ik. Zoiets in ieder geval. Ik kwam er een tijd geleden achter dat ik te weinig biks gaf en toen was ik meer gaan geven, maar ondertussen ben ik al flink geminderd door die blindedarmkeutels. Nu krijgen ze samen een eetlepel biks 's morgens en 's avonds ook een eetlepel samen (dus eigenlijk weer te weinig, maar dat komt dus weer door die blindedarmkeutels). Verder krijgen ze heel veel hooi op een dag en elke dag ook witlof en af en toe een stukje peen. Ik geef Hope Farms Rabbit Trio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan idd ook mss aan het hooi liggen.

Ruik zelf eens aan dat hooi...vind je het anders ruiken?

Ruikt het evengoed lekker fris en kruidig, niet muf?

Ik zou je konijnen voorlopig effe alleen op een hooi-dieet zetten --> geen groente & bix.

Sommige konijnen reageren al heel fel als ze ook maar een beetje teveel bix krijgen.

Zazou is bij mij zo''n geval.

Ieder konijn is anders --> dat ze 15-20 gram per kg mogen hebben, is standaard.

De meeste konijnen kunnen dit verdragen en blijven evengoed hooi eten.

Maar er zijn altijd uitzonderingen....

Mijn advies is dus om ze de komende week alleen hooi te geven :yes:

& mocht je het niet vertrouwen, dan zou ik ermee naar de DA gaan voor een onderzoek

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de DA gebeld en die heeft me Timothy-hooi aangeraden. Dat heeft mijn moeder 2 dagen geleden gekocht, omdat ze daar aan het logeren waren. Nu heb ik ze net weer opgehaald en ik zag in de wc toch nog een beetje blindedarmkeutels liggen. Kunnen ze die ook krijgen van groenvoer? Het rare is vooral dat ze het eerst niet hadden en nu ineens wel... das toch gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik ze net weer opgehaald en ik zag in de wc toch nog een beetje blindedarmkeutels liggen. Kunnen ze die ook krijgen van groenvoer? Het rare is vooral dat ze het eerst niet hadden en nu ineens wel... das toch gek?

Dat kunnen ze idd ook krijgen van groenvoer. Dus ik zou dit ook effe weglaten.

Daarnaast kunnen konijnen ook hun BDK laten liggen als deze vreemd ruiken of anders smaken, wat kan gebeuren door bepaalde soort groenten of als je mss overgestapt bent op bijv. andere bixjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hello!

Het ging met de nieuwe zak hooi geweldig. Nu heb ik het probleem weer. Ik heb een nieuwe zak hooi van het nieuwe merk, maar nu hebben ze weer blindedarmkeutels... Hoe kan dit toch en watvoor hooi moet ik dan in vredesnaam kopen? En ik kan toch niet elke keer al die zakken hooi weggooien...? Ik heb een enorme zak nu... Ik dacht dat dit goed was. Ik heb nu fris weidehooi van Puik.. het vorige hooi waar ze last van kregen was van Barn-i... iemand ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, nou, het is hetzelfde principe. Ze laten bij mij dus bij bepaald hooi de BDK liggen..Met het vorige hooi had ik nooit last, maar nu zijn ze daar over op een ander merk hooi en sindsdien is het mis... :s Nu moet ik dus hooi vinden waar ze niks van krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar dagen op een alleen-hooi-dieet zetten & dan komt het meestal wel goed :)

Ik heb vanmorgen wat groente gegeven wat ik normaal alleen 's avonds geef, en heeeel weinig biks, ik heb er maar heel erg weinig gevonden. Dus misschien helpt het? Ik blijf het even volhouden en anders even helemaal gen biks meer. Zou het niet komen doordat hij geen tandjes meer heeft? Dat het daardoor lastiger gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .