Ga naar inhoud

Ons konijn eet praktisch alles -_-'


Wish

Aanbevolen berichten

We hebben sinds ze klein is de gewoonte om haar aan tafel te nemen na de avondmaaltijd. In het begin ging ze over de tafel rond om de kruimels en stukjes groente van ieders bord te eten.

Later ging ze ook saus van verschillende soorten eten (vissaus, curry etx) en gister begon ze om een of andere reden kip te eten. Ze heeft niet veel binnen maar toch weet ik niet of we het in de toekomst nog moeten toestaan.

Ze heeft geen problemen voor zover we weten door dit te doen (deze ochtend was ze enthousiast als altijd enz).

De enige problemen die ze soms heeft is iets vochtigere uitwerpselen na het eten van teveel gras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch niet echt goed voor je nijntje.

Je moet je bedenken dat een wild konijn ook geen sauzen en stukjes kip eet.

Je zal er misschien nu nog niks van merken, maar wat is niet kan nog komen.

Als de keutels mooi blijven (zonder dat eten van gras) kunnen er natuurlijk nog wel andere problemen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen gekookte voedsel aan een konijn geven...nu zeg je dat ze beetje natte poep heeft, straks is het diarree of krijgt ze problemen met dr spijsvertering.

Waarom geef je je konijn geen konijn-vriendelijke groenten? Zoals peterseli, munt, basilicum, andijvi, witlof enzovoort?

jij eet ook geen hooi voor je avond eten he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mij vraagt is dat aangeleerd gedrag. Zet ik mijn konijnen op tafel en hou ik ze een stuk gekookte groente, een sausje of een stuk kip voor dan weet ik zeker dat ze me aankijken alsof ze willen vragen of ik gek geworden ben. Een konijn is van oorsprong een planteneter. Ik zou er per direct mee ophouden als je mijn mening vraagt. Een konijn heeft zeer gevoelige darmen en je weet niet wat voor schade je ermee aanricht als je haar dit allemaal laat eten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn raad? Niet beter op gaan letten maar gewoon mee stoppen omdat je niet weet wat er op langere termijn gebeurd door dit ongezonde eetgedrag. Je geeft veel om dieren (anders kom je niet op zo'n forum), dan lijkt het me verstandig als je dit gedrag niet meer tollereerd omwille van haar gezondheid. Maar begrijp me niet verkeerd, het is als een goedbedoelt advies gegeven he....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is na de maaltijd hoor ;) Daarna word alles afgewassen. xD

Het is gewoon wel gezellig dat ze wat rondtrippelt en aandacht komt zoeken ;)

Maar k heb het hierthuis gezegt en ze zullen er rekening mee houden enz xD Ze krijgt eig al genoeg aandacht xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gadverdamme, een konijn naast je bord terwijl je zit te eten...

Net zoals bij heel veel mensen de kat gewoon op tafel en op het aanrecht mag.

Nou, bij ons gebeurt dat dus echt niet. Bah!

ik vind een konijn iets anders aan tafel dan een kat of een hond...

een konijn op de bank terwijl ik zit te eten maakt me niks uit maar ik hoef niet dat de kat mijn bord likt! dat vind ik wel vies

zoiezo komen onze nijnen nooit op tafel of op aanrecht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn op de bank terwijl ik zit te eten maakt me niks uit maar ik hoef niet dat de kat mijn bord likt! dat vind ik wel vies

:$ mijn konijnen komen ook altijd op de bank zitten tijdens het ontbijt en het liefst eten ze nog van je bord mee (als je niet uit kijkt steelt Cato het brood uit je mond onder het mom ik kom je een kusje geven, ik laat het niet toe hoor) en nee nooit over nagedacht dat dat vies is. (Ik vind mijn konijnen de schoonste en lekker ruikenste konijnen die er zijn)

Maar op tafel is een ander verhaal, vriendlief ziet mij aankomen, Zeg schat vandaag eten de konijnen mee aan tafel :whistle2: ik denk dat hij dan toch eens een dokter gaat bellen of ik geen konijnenziekte heb opgelopen.

Maar over het eten:

Ik ben van mening dat konijnen in het wild ook geen gekookte groente en viscurry eten dus zal het wel niet goed voor ze zijn anders hadden ze wel leren koken :party:

Nee zonder gekheid. Mijn motto is een konijn krijgt bij mij te eten wat hij in de natuur ook te eten zou krijgen met als uitzondering biks en hooi want dat bestaat natuurlijk niet in het grote dierenbos (maar daar van is dan wel algemeen bekent dat het gezond is)

groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn motto is een konijn krijgt bij mij te eten wat hij in de natuur ook te eten zou krijgen met als uitzondering biks en hooi want dat bestaat natuurlijk niet in het grote dierenbos (maar daar van is dan wel algemeen bekent dat het gezond is)

Dat lijkt me een heel gezond motto! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou mijn konijnen ook niet op tafel zetten, sterker nog ze krijgen een NEE naar hun oren als ze al op de stoel springen.

Ik heb vroeger wel een konijn gehad dat helemaal verzot was op brood. Zat ik dus een keertje te ontbijten aan de salontafel (voor de tv). Moest ik ff wat halen in de keuken, kom ik terug zie ik nog net hoe mevrouw mijn boterham met hagelslag jat. Ik er achteraan, en zij maar rennen met de boterham wapperend in d'r bek. Was mega komisch :mdr: (was alleen wel minder dat de hele kamer vol hagelslag lag).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .