Ga naar inhoud

Prozyme, hoelang houdbaar?


Lotje-Ieyore-Nala

Aanbevolen berichten

Ik heb ook Prozyme in huis.

Het potje is nu ongeveer net iets meer dan een jaar oud en ruikt nog steeds normaal.

Op de verpakking staat dat het heel lang houdbaar is, maar helaas geen datum.

Niet zo handig dus...

Maar zolang je het zorgvuldig bewaard en de poeder er nog mooi wit uitziet & niet raar ruikt, zou ik het nog durven te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft het wel geholpen, wanneer er kleine keutels werden geproduceerd door de verharing. Maar ik heb wel een beetje afgeleerd meteen bij de eerste de beste kettingkeutel prozyme naar binnen te proppen. Ik kijk eerst hoe het zich vordert en als de keutels klein of kettingachtig blijven, geef ik prozyme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme heb ik ook, maar Ko raakte ondanks dat toch mooi hardstikke verstopt dor haren.

Met of zonder, ik zie geen verschillen of effect.

Prozyme is niet echt een medicijn maar een hulpmiddel bij verstoppingen.

Het breekt niet de haren af maar wel het voedsel wat er omheen geklonterd zit.

Op deze manier wordt een blokkade kleiner, en is de kans dat het voedsel weer goed doorgevoerd gaat worden groot.

Dus het kan idd voorkomen dat het mss minder goed zijn werking heeft kunnen doen, omdat bijv. de verstopping mss meer uit haartjes heeft bestaan dan uit voedselresten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme is niet echt een medicijn maar een hulpmiddel bij verstoppingen.

Het breekt niet de haren af maar wel het voedsel wat er omheen geklonterd zit.

Op deze manier wordt een blokkade kleiner, en is de kans dat het voedsel weer goed doorgevoerd gaat worden groot.

Dus het kan idd voorkomen dat het mss minder goed zijn werking heeft kunnen doen, omdat bijv. de verstopping mss meer uit haartjes heeft bestaan dan uit voedselresten.

Maar ik geloof niet dat de werking van prozyme ooit bewezen is (bij konijnen) dus het zou wel kunnen dat het helemaal niet werkt.

Ik vergeet aldoor om het te geven! Zet ik hun bord met groente in hun hok, bedenk ik me opeens dat dat spul er nog op moet, bord voor hun neus weg, konijnen boos. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik geloof niet dat de werking van prozyme ooit bewezen is (bij konijnen) dus het zou wel kunnen dat het helemaal niet werkt.

Ik vergeet aldoor om het te geven! Zet ik hun bord met groente in hun hok, bedenk ik me opeens dat dat spul er nog op moet, bord voor hun neus weg, konijnen boos. :P

Dat is wat met die nijnsels hè ;)

Prozyme is een extract van ananasstelen. Ananas staat erom bekend dat er enzymen inzitten die voedsel afbreken.

Net zoals bij homeopathie hoeft het mss idd niet bij alle konijnen te werken.

Die 2 van mij hebben er wel baat bij gehad, maar ieder konijn is anders en je kent zelf je eigen nijn het beste :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten is gelukkig het probleem niet, moet wel zeggen dat ze weinig hooi eet, sowieso eet ze nooit veel hooi.

Hooi is wel heel belangeijk voor je konijn.

Hierin zitten veel vezels die de spijsvertering op gang houden, daarnaast stimuleert het kauwen op hooi het afslijten van de tandjes & kiesjes.

Vroeger gaf ik mijn vorige konijnen nooit hooi, helaas wist ik toen nog niet beter....

Uiteindelijk heeft mijn vorig konijn (voor Pumbaa), een vlaamse reus 10 jaar geworden, op latere leeftijd darmproblemen gekregen. Mijn DA vertelde mij dat ik dit had kunnen voorkomen als ik 'm hooi gegeven had.

Hierdoor moeten mijn huidige konijnen hooi van mij eten ;)

Toen ik Zazou net had gehaald at hij ook bijna geen hooi.

Ik ben de bixjes gaan minderen & lekkere smaakjes hooi (kruidenhooi) voor hem gaan kopen. Hierdoor is hij overstag gegaan en een echte hooi-eter geworden.

Mss helpt dit bij jou ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet aldoor om het te geven! Zet ik hun bord met groente in hun hok, bedenk ik me opeens dat dat spul er nog op moet, bord voor hun neus weg, konijnen boos. :P

:lol: Ha, hoe herkenbaar! Ze kijken dan echt van 'hé,waar ga jij met ons eten naartoe?' :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .