Ga naar inhoud

Nijn is in de rui en wil niet geborsteld worden Tips??


Aanbevolen berichten

Hopelijk hebben jullie tips,

Nijn is inmiddels al een aantal weken in de rui, nu zijn wij maandag terug gekomen van vakantie en zat ze helemaal onder de losse haren,(bedankt oppas)allemaal plukken aan dr kontje hangen die je er moeiteloos uit kunt trekken. Nu wil ik haar graag van al die losse haren afhelpen maar ze vindt borstelen echt niet fijn en plukken al helemaal niet:duivel:. Wel schud ze veel met haar kontje en maakt ze schud bewegingen(net als een natte hond die zich uitschud) Heeft iemand tips hoe ik het bostelen leuker kan maken????? maak trouwens wel gebruik van een super zachte borstel dus daar kan het niet aan liggen.

en mag je een konijn wel plukken eigenlijk???

alvast bedankt

aangepast door nijntjekonijntjenmw4j9
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 2 teddys vonden het in het begin ook niet leuk.

ik heb hier 4 verschillende kammen heb alles geprobeert.

maar een gewonde kam vonden ze het fijnst.

en sinds een weekje blijven ze zitten.

voorheen was het een heel gevecht en heb menig keer mijn armen open gehad.

IK denk dat een konijn gewoon door die fase heen MOET.

mijne heeft ook 2.5 maand geduurt voor ze het een beetje accepteerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het borstelen lekkere dingetjes geven? Misschien dat je het dan met z'n tweetjes kunt doen, eentje die zich met 'de voorkant' bezig houdt, beetje spelen en lekkere hapjes geven (bijv. wortelchips, of stukjes groente die ze heel lekker vindt) en de ander kammen?

Anders weet ik het ook niet echt eigenlijk. Lastig hè, dat verharen.... :bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de kruimeldief, daar kan hij naar bijten, maar die roept geen auwww...

Inmiddels vindt hij het overigens prima en blijft gewoon zitten.

Geen gekke oplossing omdat je dan ook veel minder zwevende haren in huis krijgt.

nb. Neem geen gewone stofzuiger hoor, die trekt je konijn ongeveer naar binnen..

(Het kan wel met een opzetborsteltje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week Pet toch maar opgetild en hem 'geplukt'. Hij vind het niet leuk, maar op de ellende van een verstopping is veel groter vind ik. En als Muts gaat verharen moet ze aan hetzelfde geloven.

Dat kan ik je verzekeren! Ik masseer zijn koppetje nu, vindt hij lekker, en dan ontspant hij en dan kan ik rustig gaan plukken :) En borstelen (babyborsteltje) vindt hij wel leuk gelukkig, maar hij verhaart zo enorm veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ja een konijn is niet net als wij dat we het leuk vinden om een nieuwe coupe te krijgen.

Maar ik denk dat wat Lirazel zegt wel waar is. Verstopping is veel vervelender.

Dus ff doorbijten. Konijn op tafel goed vast houden (ik stop altijd voorzichtig een koppie onder mijn arm dan heb ik beide handen vrij één om te plukken of te kammen en één om onverwachtse bewegingen op te vangen) en gaan met die banaan.

Zelf ben ik geen voorstander van iets lekkers geven omdat ik bang ben dat ze dan iets lekkers accosieren met iets vervelends en dan krijg ik nooit meer iets gedaan. (bij ons krijgen ze iets lekkers als ze daar wat voor doen, naar de ren gaan, een kusje geven dat soort dingen)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet voor andere reden miep elke week wassen met shampoo en als ik haar dan heb drooggewreven dan zit er een en al klit in..... dan ga ik met een konijnenkammetje kammen en miep vind het momenteel niet erg meer.... ze begint ondertussen zelfs te likken.... en heel soms helpt ze me mee en verzorgt ze haar lijf waar ik al gekamd heb... echt heel cute....alleen aan haar dikke onderkin mag ik niet komen... iemand daar tips voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .