Ga naar inhoud

Konijntje meegenomen...


Debbie

Aanbevolen berichten

Ik werk in de zomervakantie in een dierenwinkel, niet veel, maar zo nu en dan als inval.

Deze dierenwinkel krijgt de konijnen altijd van een vaste fokker, zodat mijn werkgever ook weet dat het goede konijnen zijn.

Alleen sinds een maand kampte deze fokker met een paar ziekten waardoor hun even geen konijnen hadden zitten.

Daarom was er voor het eerst in zeker 10 jaar een nestje van een fokker die mijn werkgever niet kende.

Vandaag kwam ik binnen om 9 uur en vond het kleine ukkie er niet goed uit zien. Ik klaagde al dat hij veel en veels te jong was en mijn werkgever zei ook spijt te hebben dit nestje te hebben aangenomen.

Aldus, Gister om 12 uur waren dus de hokken verschoont en vanmorgen om 9 uur had de kleine nog geen keutel gelaten.

Ik besloot hem/haar goed in de gaten te houden vandaag.

Ik ben ondertussen gewoon aan het werk maar kon de kleine niet uit mijn hoofd laten dus heb regelmatig even geplaagd met eten. maar met hele mini hapjes houd het op.

Drinken doet de kleine wel goed maar nog geen keutel om 6 uur.

En ja.. de deuren gingen sluiten..

Ik durfde het bijna niet te vragen, mijn ouders zagen me alweer aankomen en ik dacht niet dat mijn baas er blij mee zou zijn.. Maar ik vond de nijn belangrijker..

Aldus, ik heb hem/haar nu dus thuis..

Ik kon hem de nacht daar niet laten en daar alleen sterven, ik wil mijn best doen het beestje te redden.

Ik ben van plan naar de DA te gaan, enkel moet dat met de auto en ik ben zelf nog maar net 18 dus geen rijbewijs..

Mijn ouders zijn al erg blij dat ik weer met een dier thuis zit (not) dus ik bouw langzaam even op.

Ik heb thuis pimperan, ciseraldrops, juvenile en metacam.

Kga natuurlijk niet zelf lopen dokteren, heb net ook wilhelminapark al gemaild. ik ga nu eerst het ukkie een buikmassage geven.

Ze huppelt in elk geval en kijkt helder uit de oogjes...

Ik weet jullie mening over het redden van dierenwinkel nijnen, alleen als je daar 8 uur lang aan het werk bent en je ziet zo'n veel te jong ding zitten kun je toch niet met een goed gevoel weg stappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou, naar mijn mening heb je iets heel ruimhartigs gedaan hoor! en misschien is het water naar de zee dragen ofzo, maar ik zou het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen om dat diertje daar te laten.

ik vind het echt heel erg lief van je, en hoop dat de kleine er bovenop komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evert-Jan de boer had mij gezegd dat hij me graag wilde helpen als ik problemen zou krijgen ooit met de dierenwinkel beesten.

(toen Binky gecastreerd werd vanwege haar dominante gedrag kwamen we erop dat zij zou worden afgemaakt en vervolgens stond ik met tranen in mijn ogen omdat ik er verdrietig van werd dat het zo moest gaan)

Ik heb net gebeld en hij gaat zometeen mijn mail lezen.

Moet vanavond om 8 uur voor vaccinatie van myn honden, dan kan ik in elk geval de juiste medicatie meenemen.

(deze arts is NIET konijnkundig waar we heen gaan voor de honden vaccinatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evert-Jan de Boer belde mij net terug.

Hij denkt dat het dikke buikenziekte is en acht de kans klein dat ze het overleefd.

Ik moet vanavond vragen naar Baytril.

De pimperan, juvenile en ciseraldrops geven. Goed warm houden en bij een drogisterij Infacol zien te krijgen.

Dikke buikenziekte krijgen ze door bij de moeder vandaan te gaan en niet goed kunnen wennen aan vast voer.

Ik moet biks laten en vooral aan hooi laten snuffelen en proberen te geven.

Wens het kleintje succes alsjeblieft jongens.. Ik ga mijn best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat misschien ook handig is:

1) hooithee maken, dus water koken, hooi erin, laten trekken en dan afkoelen en via een dwangvoerspuitje beetjes naar binnen spuiten

2) een handdoek met een warmwaterkruik, zodat de kleine niet onderkoeld raakt.

Ik zou hetzelfde gehandeld hoor. Zo'n hummel zien zitten en dan met gerust hart mijn avondeten thuis naar binnen werken, no way. Heel veel beterschap en ik hoop morgen goed nieuws te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hummeltje zit op bed (ik mocht hem/haar naar binnen halen toen mijn ouders hoorde dat ik haar heel goed warm moet houden)

Mijn vader is allergisch en heeft COPD.

Hummeltje is nieuwschierig en best allert....

Zwarte panter wil zometeen voor mij de dosering nakijken, super lief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat het natuurlijk niet goed voelt om dat konijntje zomaar te laten zitten!!

Ik weet niet of 553 gram te licht is...sorry.

Maar ik vind het heel goed van je dat je dit doet en zo voor het beestje zorgt!!

Wat je ouders betreft...nou ja die zullen dan even door moeten bijten en je begrijpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij Loes (zwarte panter)

Heb ik inmiddels de Ciseral en antibiotica (baytril) al kunnen geven met de juiste dosering.

Ze heeft ook de injectie metacam binnen.

ook heeft ze 1 ml juvenile binnen gekregen, wil niet teveel dwangvoeren.

Ik ga nu hooithee maken.

Ze loopt momenteel in mijn kamer rond, ze heeft zelfs een paar keer heen en weer gerend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evert-Jan de Boer zei mij: dwangvoeren en alle medicatie die je daar hebt geven. geen biks geven, wel veel hooi.

Ik vroeg of teveel dwangvoeren geen kwaad kon en hij zei: zonder eten gaat hij ook dood, dus wat je binnen kan krijgen, binnen geven.

Hij gaf haar maar een kleine overlevingskans.

Ik vind haar buik alleen erg dik en heb liever dat ze gaat poepen inplaats van dat ik haar volprop met eten.. Lastig want ik lees verschillende dingen.

Ze is super alert, rent van links naar rechts in mijn kamer (geen gezicht die kleine ukkepuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 't ukkie is er nog steeds.

Wat een vreselijk lange nacht. Ze ligt al een tijdje op mijn bed. Ik gebruik mijn hand als een soort kruik, tegen haar zijkant aan.

Dit lijkt ze prettig te vinden. Regelmatig gaat ze helemaal uitgebreid liggen, maar of dit komt door pijn of juist niet... Ik heb geen idee.

Ik heb in iedergeval nog geen oog dicht gedaan, Ik wil haar goed in de gaten houden.

Morgen rij ik naar een andere dierenkliniek om gewoon Metacam te halen dat ik zelf in t bekkie moet spuiten want die dosering was volgens mij niet hoog genoeg.

Kom op ukkie!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 9 uur gaan hier de winkels open

Evert-jan de Boer raadde aan Infacol te halen bij de drogisterij, Dus ik zorg dat ik dat zo direct ook heb.

Ukkie vind die medicijnen allemaal maar niks en probeert met man en macht eronderuit te komen.

(gevolg, een nagel tegen mijn lip en nu een mooi wondje)

Je wilt haar niet te strak vast houden ivm de buik, maar daardoor is het wel een soort worstelen.

Ze huppelt nog steeds rond, ligt zo nu en dan languit en is dan weer wat stiller. Ze heeft net gedronken maar na het hooi om half 12 heeft ze niets meer uit zichzelf gegeten.

Nog geen slijm of keutels te bekennen... k*tzooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .