Ga naar inhoud

verwend konijn!!


Carino

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik een klein verwend konijntje heb

en mijn vraag is of hier meer mensen last van hebben en hoe jullie dit dan namelijk oplossen

dus mensen hebben Julie advies voor mij voor het dilemma wat ik nu zo goed mogelijk probeer uit te leggen

ik zit nu dus in een situatie dat ik niet meer weet wat ik moet doen

ik geef nu konijnenkorrels (biks)maar een konijn(Carino) vind deze niet erg lekker hij eet het wel als het moet als ie honger heeft maar hij heeft ook zo zijn momenten dat hij er niet naar omkijkt en als ik dan een paar brokjes geef van care+ eet hij die wel (die heb ik toen mee gekregen toen er een konijnen avond was van mijn dieren arts)

nu is het dus zo moet ik carino die care + geven en proffie gewoon die konijnen korrels?

want die biks is voor 5kilo maar voor 3 euro en dat zijn gewoon die staafjes die ook tussen gemengdvoer zit die konijnen normaal laten liggen)

en care+ brokjes zijn namelijk best duur een zak van 1,5kg kost 10 euro

en dat zijn de grootste zakken die er zijn

als iemand de juiste oplossing weet wat het beste lijkt is dit van harte welkom want ik baal beetje dat dit nu zo moet zijn en weet ook niet hoe ik dit kan oplossen van daar deze topic ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd om dit makkelijk uit te leggen (want ik heb hier namelijk nogal moeite mee om het leesbaar en zo goed mogelijk uit te leggen)

bedankt (sorry voor het lange verhaal ) maar weet echt niet meer wat ik kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef konijnen korrels

proffie rent er ook op af (carino is van zijn eigen wel wat slomer :P) daarom ben ik ook altijd bang dat er iets mis is met hem aangezien proffie zo levendig is

ik zit nu ook te twijfelen dat ik denk ik geen andere optie heb of ss of care+

maar mij lijkt het ook niet zo gezond om steeds met ander voer te komen (dit zit wel met hele grote tussen poses hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij bedoelt Zaza inderdaad dat je care plus mengt met de konijnenkorrels die je nu geeft. MAar wat ik eigenlijk belangrijker vindt is hoe het zit met de voedingswaarde van die goedkope korrel. Is dat kwalitatief goed voer of niet? Dus genoeg vezels, genoeg vitamines etc?

Want als het goed voer is en Carino eet het wel als hij echt honger heeft dan zou ik het gewoon bij die korrel houden hoor. Enige voorwaarde is dan wel dat hij altijd hooi tot zijn beschikking heeft en ook dagelijks groenvoer krijgt. Als hij dan niet veel van die korrels eet is dat echt niet erg en zie ik geen reden om over te stappen naar een duurder merk. Tenzij dat kwalitatief dus veel beter voer is. En mengen is dan een goedkopere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja..Kan dat ?

Dan is het niet zo duur voor jou en eet Carino toch hetgeen ze lekker vindt...

Het hangt er ook wel een beetje vanaf hoe oud ze is..

Als ze jong is moet ze wel biks eten, welke dan ook..

Als ze al wat ouder is, kan je ook besluiten dat ze maar gewoon moet eten wat de pot schaft...

Het is een beetje wat je zelf wil...

Je kan ook helemaal overstappen op Care+. Dat is wel duurder, maar misschien staat op de verpakking wel dat je ook minder kan geven per gewicht van het konijn ?

Bij Science Selectiv is dat namelijk ook zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is 1jaar ik neem aan dat dit nu een vol wassen konijn is

jah ik weet zelf ook niet hoeveel vezels en vitamines er zitten het is schepvoer

uit de dieren winkels die staafjes zitten ook in gemengd voer die staafjes laat de meeste konijnen liggen en heb hier gehort dat die ook goed zijn voor konijnen toch ?

ik blijf altijd bezorgt om hem zo irritant komt misschien door de hang oren haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

ik zou hetzelfde advies geven als Zaza, mengen, daarna kan je altijd proberen Care+ er weer uit te filteren, steeds iets minder tot nul.

Persoonlijk geef ik mijn nijnen niets anders dan Care + ze vinden het heerlijk en eten hun bakje ook helemaal leeg, dus ik maak me geen zorgen om gebrek aan voedingsstoffen, de prijs is inderdaad aan de stevige kant. Het schijnt wel een betere werking op de tanden te hebben dan gewone biks, en dat vindt ik de afweging dan ook wel weer waard.

Overigens een tip voor de volgende keer, Proefpakketjes zijn leuk, maar bij konijnen is het net als bij mensen, als het lekker is, smaakt dat naar meer. DUs beter volgende keer compleet vermijden, of meer als lekkernij toedienen, bijvoorbeeld in een voerbal ofzo. Grootste voordeel is dat als je dit soort voer wat ze lekkerder vinden als "snoepje" geeft, dan zijn zij blij en kan jij ze verantwoord laten snoepen.

(overigens op de verpakking staat inderdaad een duidelijke richtlijn, let er goed op, want andersvreten ze zich de oren van de kop aan Care+ ze vinden het eccht heerlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi rowls idd had ik zown probeer zak

maar vroeger toen ik hem alleen had had ik dit al ooit aan hem gegeven en idd hij kon er zo moord voor doen en nu gaf ik het alleen als snoepje (maar omdat hij die biks niet at dacht ik dat er iets mis was ik dacht eerst die andere proberen en die eet hij dus wel dus is er ook niets aan de hand spreken we hier dus van een kies keurig konijn ?lijkt mij bah

hij is zo anders vergleken proffie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieyore kreeg in de dierenwinkel ook Care+ gemengd met biks, hij liet eigenlijk steeds de biks liggen. Dus uiteindelijk maar helemaal overgestapt op Care+. Het is duurder dan ander voer, maar je doet er langer mee. En onze nijnen vinden het heerlijk. Ik ga me geen moeite meer doen om ander voer voor ze te zoeken. Wij eten immers ook wat we lekker vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik je konijn helemaal niet verwend. Zoals Lotje hierboven zegt, wij eten ook wat we lekker vinden. Misschien vindt hij de bix die je geeft wel helemaal niet lekker en eet het daarom alleen als hij echt honger heeft. Als ik jou was zou ik een ander soort bix zoeken. Probeer gewoon wat. Bij de petsplace kun je SS bijvoorbeeld uit de schepbak krijgen. Zo kun je een handje kopen en kijken of hij het lekker vindt. Misschien lust hij dat wel. Is in iedergeval goedkoper als dat care+. Als je ergens bij je in de buurt een 10kg zak kunt kopen ben je rond de 35 euro kwijt voor de zak. Dus +- 3 euro per kg. Ik wil hier niet SS mee gaan aan prijzen ofzo maar het zou misschien wel een oplossing zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat als je het gaat mengen dat hij gewoon alleen de care+ gaat eten en de rest laat liggen, net zoals konijnen doen bij gemengd voer. Dat zou je dan nog niet echt helpen en hij zou niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.

Je kunt misschien ook andere merken zo proberen zo als je dat met SS kunt doen. Bijv. hopefarm, ect.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja.. bij mij is het zo, ik meng ook wat andere dingen door de biks heen. Die vissen ze er dus ook als eerste uit. Verder krijgen ze hooi en groen. Ze eten de biks vanzelf op, als ze honger hebben inderdaad, prima toch. Ze vinden de andere dingen gewoon lekkerDER en dus eten ze die eerst op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah jah maar het is ook niet erg dat hij lekkere dingen uitvist als eerst:p dat doen wij ook bij een mix trommel van snoep maar wij spreken hier wel van 2konijnen die apart eten omdat anders het lieve vrowtje proffie nog de biks van carino op eet en dit is niet de bedoeling daarom zet ik ze met etens tijd uitelkaar de een in de kooi ander in de ren en mogen pas eruit als ze het op hebben (dit duurt nu dus langer met carino)

wel zat ik aan te denken stel ik ga weer over naar care+ kan ik carino hem dat gewoon geven en proffie gewoon biks of merken zij dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad gescheiden dit omdat ik een tijd terug een gillend konijn had

direct na de dieren arts geweest weet niet wie van de 2 het was maar carino kreeg wel een vocht infuus en de dieren arts zij dat het beter was dat ik ze apart moest laten eten omdat carino anders te weinig kreeg vandaar dus het gescheiden eten ik denk ook wel dat ik weet wat ik ga doen gewoon maar weer overstappen naar care+ ik denk dat er niets anders op zit ik eet ook geen dingen die ik niet lekker vind

(wat ik wel apart vind is dat hij zo weinig eet ) naar mijn gevoel dit ga ik tog eens na vragen aan de da of dit ook werkelijk zo is en wat het door kan komen

want vergleken proffie die stormt op t eten af carino is altijd de sloomste haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .