Ga naar inhoud

Gewicht ok?


Chellief

Aanbevolen berichten

Bedankt! Het is duidelijk dat ze nu dus nog niet te zwaar zijn en nog steeds dwergjes genoemd mogen worden.

Ik ben alleen benieuwd hoeveel ze in de komende maanden nog gaan groeien. Ze krijgen van mij nu nog 'onbeperkt' biks dwz: sochtends en savonds (in totaal een heel bakje) en dat hebben ze binnen een paar uur op. Ben bang dat ze misschien teveel krijgen en dat ze snel te zwaar zullen worden. Ik wil geen te dikke konijnen! ;)

off-topic: het lijkt wel chatten zo haha! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet echt..

Mijn NHD is 3 jaar oud en zit op 1,6 kg en zit op een goed gezond gewicht..

Toen hij 4 maanden was is hij gewogen en ik weet niet precies hoeveel hij toen woog, maar het was zeker minder dan 1,2 kg..

Weet je misschien hoeveel gram voer er in het bakje zit als je hem helemaal vult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 4 maanden gaf ik niet meer onbeperkt.

Als je uitgaat van 1,5 kilo per konijn, kun je ze i.p. 75 gram biks geven (in totaal voor 2 konijnen)

Als je SS geeft, kun je tussen 30 en 40 gram SS geven.

(gewone biks: 25 gram per kilo volwassen gewicht, SS: 10/15 gram per kilo volwassen gewicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flindur, nee eigenlijk niet.. Niet echt handig he... Ik ging er vanuit dat onbeperkt gewoon twee keer op een dag was. Nougoed, ik ga het vanaf vandaag dan maar eens wegen :D

@Dollie: Ok, dan krijgen ze dus eigenlijk nog iets teveel (voor hun volwassen gewicht) als ik het goed begrijp? Wanneer kan ik overgaan op 50 g per kilo lichaamsgewicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flindur, nee eigenlijk niet.. Niet echt handig he... Ik ging er vanuit dat onbeperkt gewoon twee keer op een dag was. Nougoed, ik ga het vanaf vandaag dan maar eens wegen :D

@Dollie: Ok, dan krijgen ze dus eigenlijk nog iets teveel (voor hun volwassen gewicht) als ik het goed begrijp? Wanneer kan ik overgaan op 50 g per kilo lichaamsgewicht?

Dat moet zijn 25 gram per kg per konijn en geen 50 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie keer terug gekeken maar ik heb hier écht nog niet gereageert, ik neem dus aan dat je Sabbie bedoelde :lol:

Maar ik geloof dat Sabbie bedoelt dat ze 75 gram krijgen met z'n tweetjes. Dat is dus 37,5 per konijn en dat is precies wat ze zouden mogen hebben (als ze uiteindelijk 1,5 kilo worden). Ietsje meer zou nog wel kunnen omdat ze nog ietsje zwaarder als 1500 gram zouden kunnen worden maar dan is 45 gram alsnog de max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .