Ga naar inhoud

Konijn wassen?


Merel455

Aanbevolen berichten

Of... is je konijn misschien te dik waardoor hij/zij het zelf niet meer goed schoon kan maken?

Poep hoort namelijk niet zomaar vast te gaan zitten in de vacht, dus het is ook belangrijk dat je kijkt naar waar het vandaan kan komen zodat je dat op kunt lossen :)

hij is helemaal niet dik, gewoon een normaal:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat hij niet dik is? Veel konijnen zijn eigenlijk wel te dik, maar dat hebben baasjes niet door, omdat heel veel konijnen in je omgeving stiekem ook te dik zijn, denk je dat het gewoon normaal is. Misschien kun je eens een paar duidelijke foto's maken en je konijntje wegen? (Hoewel dat ook niet alles zegt.)

Zijn het normale keuteltjes of is het plakpoep of diarree ofzo?

Je moet het wel schoonmaken, heel voorzichtig in een bak met een laagje met lauwwarm water. Met dit weer hebben konijnen heel gauw last van maden. Intussen moeten we uitvinden hoe het komt, om te zorgen dat het niet weer gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso moet zijn kontje absoluut schoon zijn en blijven. Anders krijg je (zeker met dit weer) het risico dat je konijntje maden krijgt, en dat moet je absoluut voorkomen!

Daarnaast moet je inderdaad op zoek naar de oorzaak van de vieze kont.. Normale ontlasting blijft niet aan de kont plakken, dus het zijn waarschijnlijk blindedarmkeutels. Dat zijn zachtere en kleinere keutels en deze horen ze op te eten. Als een konijn teveel eten krijgt, laten ze die liggen. Dus; hoeveel weegt je konijntje en wat en hoeveel krijgt ie te eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn konijnen heeft dit ook wel eens, als het geregend heeft dan wordt de poep die soms nog in de ren ligt zacht en dan gaat hij er op zitten. Met het gevolg dat er wel eens poep aan zijn kont zit. Ik zet hem dan in de wasbak, beetje lauwwarm water erin en dan weekt het er zo af. Dan ga ik het stukje fohnen zodat ie wel droog weer het hok in gaat...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .