Ga naar inhoud

Weigeren nieuwe biks


Chellief

Aanbevolen berichten

Nou een paar dagen terug schreef ik een bezorgd berichtje over plakpoep en biks niet eten.. de plakpoep is gelukkig helemaal weg en ze zijn beide lekker actief!

Nu hebben ze (allebei :grrrrrr:) besloten de nieuwe biks niet meer te eten! Ze waren bijna overgestapt van hun oude naar hun nieuwe biks en ineens willen ze de nieuwe biks niet meer eten. Normaal gesproken stuiven ze op hun etensbak af als ik met de biks aankom, maar nu snuffelen ze eraan en laten het staan. Ze eten alleen de paar korreltjes oude biks er tussenuit. Ik geef ze deze dagen dus maar extra hooi, wat ze gelukkig goed eten. Wat moet ik nu doen? Toch maar weer terug naar de oude (die ik steeds bij mijn fokker vandaan zou moeten halen) of op de één of andere manier ze toch aan de nieuwe biks laten wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft Chellief dat al geprobeerd, dat mengen, en ging dat goed, maar nu dus niet meer. ik zou denk ik gewoon de nieuwe biks in het bakje laten zitten en even een dagje afwachten. als ze hooi en water hebben gaan ze echt niet dood van de honger. en als ze merken dat er gewoon niks anders dan die nieuwe biks is, zullen ze het waarschijnlijk wel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb het inderdaad volgens de gewone manier geprobeerd, langzaam steeds meer nieuwe biks bij het oude doen. Ik ben overgestapt op de biks van Hope Farms... niks verkeerd mee dacht ik zo, maargoed. De oude biks is nu op en de dag wachten waar je het over hebt Chani, die heb ik al gehad en nog steeds eten ze het niet!

Echt ze vertikken het, stelletje eigenwijsjes. Beginnen nu al op hun baasje te lijken... :P

Denk dat ik het deze nacht nog afwacht, dan natuurlijk heel hard hopen dat ze het gegeten hebben en anders de oude biks maar weer halen... goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoalng ze hooi en water hebben kun je het gewoon blijven proberen (neit te lang natuurlijk ivm de vitamientjes) maar voor dat ze daar tekorten aan hebben gaan ze de biks vast wel eten. een dag op rantsoen kunnen ze nog voor kiezen. maar dat hooi gaat ook vervelen en gaan ze vast wel aan de biks

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wupsie en Dollie, ik denk dat ik inderdaad toch nog even volhoud. Vannacht hadden ze allebei bijna hun bakje leeg! :D Wat zijn het toch ook een stelletje hè... Ik wist wel dat ik met konijntjes geduld moest hebben, maar dat het zelfs met overstappen van voer nodig was.. pff! Maargoed, het lijkt dus toch te werken :P

Ik zie wel dat Babs een brokje pakt, en die tijdens het eten iedere keer weer laat vallen. Alsof ze er telkens een hapje vanaf moet eten en hem dan weer los moet laten. Maargoed, haar bakje was bijna leeg dus het zal toch wel goed gaan... toch?

Nogmaals bedankt, ben echt blij met BB :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .