Ga naar inhoud

help t gaat niet goed met daantje


kmimmie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ai, klinkt niet goed.

Wat heeft daantje, omdat hij antibiotica moest?

Goed dat hij nog wortel eet, geef hem maar alle dingen die hij lekker vindt, zoveel mogelijk.

Als je echt denkt dat hij te weinig drinkt kan je misschien wat vocht geven met een spuitje in zijn mond. Of je kan hooithee maken, dat vinden ze vaak ook lekker.

Wat voor bulten zijn het? Waarvan denk je dat ze komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net de da gebeld, maar die wou daantje vanavond niet helpen. die da was echt sjacherijnig pfff...hij zei indd dat ik moet gaan dwangvoeren maar morgen is hier de ah pas om 4 uur open..

heb daantje net witlof gegeven en dat eet ie gelukkig, heb de witlof nat gemaakt dus heeft ie ook meteen vocht binnen..

ik ga maandag meteen met hem naar de da..

zoals ik t uilegde aan de da die ik net aan de telefoon had zijn het vergevorderde abceccen, heb ook meteen erbij gezegd dat daantje al antibiotica heeft gehad en dat dat toen goed ging maar helaas is t nu dus weer terug :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gebit van je konijn ook gecontroleerd?

Is er mischien nog een andere konijnkundige da in je buurt? Kan geen kwaad om een 2e check up te doen.

Symptomen gebitsproblemen:


  • Het meest opvallende symptoom is het niet kunnen eten terwijl er wel interesse is in voer.
  • Spelen met eten en proppen maken van het eten. Je vindt uitgespuugde proppen hooi terug in het hok.
  • Speekselen, waardoor de huid rond de bek ontstoken kan raken.
  • Oog- en neusuitvloeiing (dacryoconjunctivitis) door ontsteking van de traanbuizen.
  • Verhoogde traanproductie.
  • Zwellingen aan de kop door abcessen.
  • Slechte conditie en slechte vacht.
  • Problemen met het maagdarmkanaal, omdat de darmen niet goed werken als het konijn niet eet. Zoals diarree of verstopping.
  • Vermageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zou ik maar naar een goede, deskundige dierenarts gaan. De da die je nu niet wilde helpen, is dat ook je eigen da of een vervanger? Want dit kan dus gewoon niet, een konijn dat niet wil eten moet gewoon snel gezien worden.

Heeft Daantje wel eens gebitsproblemen gehad?

Waren die abcessen er al eerder, en gaf je daarom antibioticum?

Heb je die antibioticum nog in huis en hoe lang geleden heb je die gegeven? Welke antibioticum was dat?

Is er al eens een foto gemaakt van Daantjes koppie om te zien waar de ontstekingen zitten en hoe de tand/kieswortels zijn?

Veel vragen, ik weet het :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

jsmn,

ja het gebit was toen gecontroleerd. ze zei toen ook dat zijn kies iets wat scheef zat :s ook al zo raar dat ze daar verder niks mee deed.

wat daantje van de symptomen heeft die je hebt staan is:

oogvloeiing (uit zijn neus komt niks)

zwellingen aan kop door abcessen

slechte conditie en slechte vacht

vermageren

voer eet ie niet maar groenvoer wel ik geef hem op dit moment ook gewoon ff de dingen die hij lekker vind want ik wil dat ie weer aankomt, zou ik dit niet doen eet hij dus niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pijnstiller vind ik eigenlijk wel nodig in zo'n geval. Mocht je konijn een abces hebben is dit pijnlijk en zal hij daardoor ook niet eten. Pijnstiller kan de pijn verlichten en misschien zodanig verlichten dat je konijn weer iets wilt eten, maar daar heb ik te weinig verstand van om je nu een pijnstiller aan te gaan raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op dit moment heel belangrijk dat Daantje pijnstilling en antibioticum krijgt. Kun je een andere dierenarts in de omgeving te pakken krijgen? Goede pijnstillers zijn Carprofen en Metacam, een goede antibioticum is volgens mij Bactrimel in dit geval maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

petradhd,

ja hij heeft indd eerder problemen gehad aan zijn gebit, vandaar de ab..

welke ab t is weet ik niet meer heb wel de kuur afgemaakt

de ab heb ik niet meer in huis. moest de ab 2 weken geven

er is nog nooit een foto gemaakt van daantjes kopje.

en de da die ik gebeld had is gelukkig niet mijn eigen da..

dat is dierenkliniek brouwhuis

veel vragen indd maar dat geeft niet ben al zo blij dat jullie willen helpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de da al gebeld hier in brouwhuis die waren er niet, kreeg een 0900 nummer door dat heb ik gebeld, en toen kreeg ik de da in gemert aan de foon..

kan geen andere da bereiken :(

weet dat t voor daantje nu heel belangrijk is kan nu dus niks doen dan daantje heel erg verwennen en verder machteloos toekijken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat je Daantjes temperatuur kunt opnemen?

Oh, nog iets: denk je dat je met Daantje naar Eindhoven zou kunnen? Daar zit in ieder geval een goede da, ik weet alleen niet of die dienst heeft natuurlijk :$ Ik zal Lieke op dit topic wijzen, zij woont in Helmond en heeft vast meer verstand van de dierenartsen in de regio ;)

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ik denk dat petradhd bedoelt de dieren arts die je net gebeld had of dat je eigen dieren arts was

maar dat was de dierenarts die in gemert zit :hij was te beroerd om nu te helpen omdat het te laat was ,maar wat hij als advies gaf dat was dat waar het opleek wat kim vertelde dat het een abces dus was en dat dit te behandelen was maar dan zou ze ook onder gasnarcose moeten en dat soort advies gaf hij maar om te zegggen kom ma lang ho maar

terwijl hij aangegeven staat als spoed dieren arts voor t weekenden (of in de nacht)

het enige wat hij zij is wat je kon doen is baby voeding geven maar dit heeft zij niet in huis (omdat ze dat ook niet nodig heeft normaal)

kim als ik het verkeerd getypt heb moet je me ma eve verbeteren maar dit is wat ik begreep van jou telefoontje na mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .