Ga naar inhoud

De Meest gegeten groente


Carino

Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zie twee keer tomaten voorbij komen, en nu vraag ik me af of ze dat wel mogen. de plant is in ieder geval giftig (voor mensen ook trouwens!), maar ik vraag me af of de tomaat zelf voor nijnen nou ook giftig is. Voor mensen in ieder geval niet, maar hoe zit dat met nijnen dan? sowieso zitten in tomaten wel veel suikers he, die moet je eigenlijk hetzelfde zien als fruitsoorten (technisch gezien IS het ook een vrucht, maar het wordt over het algemeen onder de groentes geschaard), dus niet te veel geven denk ik dan.

Weet je of een sherry tomaten plant ook giftig is? Hier hebben ze een keer een hele sherry tomten plant opgegeten (waren ontsnapt) maar verder niks geen gekkigheid gehad. Heb ik misschien wel heel veel geluk mee gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaat is toch familie van de nachtschade ofzoiets?? Net zoiets als aardappel? En daarom is de plant schadelijk? Maar de tomaat zelf mogen ze geloof ik wel. Alleen niet te veel van geven inderdaad.

edit; Ik ga mijn wellicht belachelijke beweringen eerst maar even Googlen.. Wie weet bestaat nachtschade niet eens :whistle2:

edit 2; Ik geloof dat het wel ergens op slaat, wat ik net uit gekraamt heb in de eerste regel :P

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaten staan wel op de veilige lijst.

Ik heb zelf 2 tomatenplanten in de tuin staan.

Ik zit nu op 45 gr per konijn.

Witlof, tomaat en komkommer....

Volgende week weer tijd voor een nieuwe groente..waarschijnlijk rucola..

Komt goed hoor Dollie, nachtschade bestaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ligt het een beetje aan wat we in huis hebben, aangezien we nu tussen 2 huizen inwonen ivm verhuizing is het avondeten iets minder variabel dan normaal.. Wat ze zoiezo elke avond krijgen:

2/3 Blaadjes andijvie per konijn, 2 Blaadjes witlof per konijn, Stukje appel, Half waspeentje per konijn (Is dit te veel?)

En wat er van af hangt of we het in huis hebben:

Aardbei, Komkommer, Manderijn, Tomaat, Bleekselderij, Boerenkool en nog wat dingen.

Je kan misschien je groente op de markt of bij een groenteboer halen dan kan je bijvoorbeeld ook 1 appel halen, of Ć©Ć©n krop witlof. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer beide niet, tomaat lusten ze niet en komkommer krijgen ze plakpoep van.. Zou het dus niet weten, heb me er nooit in verdiept.

Maar is dat wel over een gelijke hoeveelheid? Als in Ć©Ć©n hele komkommer 1,8 gram suiker zit en in Ć©Ć©n hele tomaat 0,9.. Dan is het niet te vergelijken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .