Ga naar inhoud

Snuf weer gas


Karina

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Infacol heb ik nog nooit van gehoord, is dat net als Aeropax of Equate?

En als iemand nu eens de werking van Panacur uitlegt. :he::whistle2: Had er inderdaad niet aangedacht dat bij EC parasieten niet alleen in de darmen zitten..

Ik denk zelf dat infacol niet het zelfde is als aeropax of equate. Infacol bevat simeticon. Het helpt vastzittende lucht te bevrijden. Het heeft een natuurlijke sinaasappelsmaak en bevat geen suiker, alcohol of kleurstoffen. Ik vond deze tip op internet en dat het ook gebruikt mag worden bij konijnen met gas. Het helpt echt heel goed. Wel blijven masseren natuurlijk. Mijn beide konijnen hebben wel eens gas gehad en na een dagje infacol en masseren waren ze er de volgende dag weer helemaal bovenop. Het kost iets meer als 7 euro en ik koop het altijd bij het kruidvat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Sinds ik cisaral geef (2x per dag 0,6 ml) gaat het goed. Snuf is in geen tijden zo actief geweest als nu. God weet hoelang hij al last ervan heeft. Nieuwsgierig, vrolijk, rent continu en het belangrijkste: hij eet eindelijk weer samen met Nijn. Keutelen gaat ook goed, wel nog kettingkeutels, maar ik hoop dat die ook een keer over zijn.

De vraag is nu alleen wat er gebeurd als ik stop met de cisaral... Hij moet hooi eten voor de vezels. Laat hij dat nu niet doen... Maar goed. Ik ben allang blij dat het nu goed gaat (afkloppen!) en ik eindelijk weer twee energieke nijnen heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je misschien eens zou kunnen proberen, is om een sample pack hooi te bestellen bij 'the hay experts'. Ten eerste is het hooi van daar al niet te vergelijken met de 'brol' die je hier in dierenwinkels kan kopen. En met zo'n sample pack, krijg je 6 zakjes met verschillende soorten hooi, zodat je eens kan kijken of er geen soort is die hij wel erg goed eet.

Ik geef hier zelf (naast 'gewoon' kruidenhooi en dat bunny hooi) ook Timothy hooi, ze lusten het echt beter en het is nog eens gezonder ook.

Anders zit ik er ook niks mee in om daar een beetje van op te sturen naar je. Laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .