Ga naar inhoud

Overleden!!


Mattezz

Aanbevolen berichten

Ik heb een week geleden mijn lieve konijn Moeder Theresa opgehaald. Nu liep ze vanavond vrolijk huppelend door de kamer. Niets aan de hand. Op de bank en der weer af.. Helemaal leuk vond ze dat.

Strompeld ze na een tijdje in een hoekje, dus ik kijken want er ligt bedrading en miss dat ze dat door ging knagen, Dat moet ik niet hebben.

Wil ik der pakken loopt ze wat kreupel, normaal rent ze hard weg, want als ik der pakken wil moet ze in haar hok. Maar nu ging ze niet. Ik pakte der op en keek, bloed uit der neus! Ik zet haar weer neer om de DA te bellen, valt ze om en strekt ze helemaal. 5 minuten later was ze niet meer.

R.I.P. Moeder Theresa :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een incubatietijd van 1-3 dagen kunnen de eerste symptomen optreden. Het konijn wordt depressief, eet niet meer, raakt benauwd, krijgt koorts, schreeuwt en tandenknarst. In het laatste stadium van de ziekte zie je vaak schuimige bloederige neusuitvloeiing. Meestal sterft het konijn snel aan bloedingen in het lichaam. Deze bloedingen treden met name op in de darmen.

Het zijn deze bloeding waaraan de ziekte zijn naam heeft te danken: hemorrhagisch betekent bloed.

De ziekte gaat echter niet altijd gepaard met bloedingen. Er is ook een vorm waarbij het konijn plots dood neervalt zonder eerst andere symptomen te hebben vertoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mattez had moeder theresa net een week. We zouden binnenkort samen voor de inentingen naar de da gaan. Vandaar dat ik ook bang was voor vhs. Ben nu vet bang dat gijsje ook ziek gaat worden. Tot nu toe gelukkig nog niks aan de hand.

Hoe zit het trouwens met cavia's en andere knaagdieren? ( ivm de winkel en mattez heeft ook nog cavia's en past op de hamsters van een vriendin) kunnen zij ook ziek worden of is het echt een konijnen ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mattez had moeder theresa net een week. We zouden binnenkort samen voor de inentingen naar de da gaan. Vandaar dat ik ook bang was voor vhs. Ben nu vet bang dat gijsje ook ziek gaat worden. Tot nu toe gelukkig nog niks aan de hand.

Hoe zit het trouwens met cavia's en andere knaagdieren? ( ivm de winkel en mattez heeft ook nog cavia's en past op de hamsters van een vriendin) kunnen zij ook ziek worden of is het echt een konijnen ziekte.

En Gijs is ook nog niet ingeënt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah ok!

Ik dacht dat moeder theresa al een ouder konijn was... (waarom ik dat dacht geen idee..)

Maar als ze dus idd uit de welkoop komt is het alle andere konijnen héél goed in de gaten houden...

Bloed uit e neus krijgen ze niet zomaar... dat is bijna altijd ernstig én natuurlijk een bekend symptoom van vhd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar was ik al bang voor :-s gijs is wel ingeent maar dat was maart april hij moet bijna weer voor de volgende. Heeft het zin dit nu direct al te doen? Of is het dan ook al te laat.

En tja moeder theresa een ouder konijn... Het zal de naam zijn denk ik ;-) maar ze was een week of 13 14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .