Ga naar inhoud

Wie o wie?!


toedeloe85

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hee Gnarfje. Wat leuk! Jij ook in mijnsheerenland! Waar woon je? Ik vlakbij de sporthal.

Stephanie ik gaf tot voor kort les op de kubus in ijselmonde. Beviel me totaal niet, dus nu werk ik in willemstad. Welke school werk jij?

Pff nijn eet nog steeds niet zelf. Wel al een half potje olvarit wortel met ss binnen. Dan pruttelt het heel erg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Gnarfje. Wat leuk! Jij ook in mijnsheerenland! Waar woon je? Ik vlakbij de sporthal.

Stephanie ik gaf tot voor kort les op de kubus in ijselmonde. Beviel me totaal niet, dus nu werk ik in willemstad. Welke school werk jij?

Pff nijn eet nog steeds niet zelf. Wel al een half potje olvarit wortel met ss binnen. Dan pruttelt het heel erg!

Haha, ik kijk vanachter mijn laptop zo bij jou de straat in :lol:

Alleen heb ik, helaas voor jou, niet echt verstand van konijnen.

aangepast door Gnarfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eventueel ook een papje van de SS maken.Mischien dat ze dat zelf oplikt..?

Hoelaat heeft ze pijnstilling gehad?

Ja gister kreeg ze inderdaad SS gemend met water. Nu SS gemend met olvarit wortelhapje. Helaas likt ze het niet zelf op. Het lijkt wel of er iets met haar bekkie is... DA heeft gekeken maar zag niets raars, behalve de haakjes.

Net heeft ze appelmoes/ en fruithapje ( perzik, appel en banaan ) gekregen, die viel wel in de smaak!

Ik ga het voeren nog leuk vinden! :D

Ze heeft de pijnstilling ( metacam ) om ongeveer 11.45 gekregen ( van de DA).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo dat het nu wel lukt :)

Mijn konijn kreeg na zijn operatie meteen onderhuids een vochtreserve mee. Toen zag ie er wel uit als een quasimodo haha :P

Maar even over dat uitdrogen: de turgor bepaal je niet bij het nekvel, maar op de ribwand. Net als bij honden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik:) Net terug van de dierenarts. Wat ben blij dat ik overgestapt ben... Wat een goede DA! Nijn ging gelijk aan het vochtinfuus ( m'n andere had die niet eens volgens mij) Kreeg voer in der bekkie gespoten. Haakjes geknipt. Moet haar blijven dwangvoeren nu. Als ze niet gaat eten morgen weer bellen. Duimen

maar!

Bij welke dierenarts ben je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts Schep...

En jij?

Zat eerst bij van Eerd maar die heeft teveel grote fouten gemaakt bij mijn dieren..

Ik zat bij schep, toen bij strooaert en nu bij van eert. Schep vond ik geen prettige man. Nam niet echt de tijd en heeft mijn konijn afgescheept met telkens veel te weinig antibiotica. Strooaert vond ik goed, maar erg duur. Van eert vind ik ook goed, maar die heeft nog niet zo veel bijzonders gedaan. Kiezen knippen en imaverol voor schimmel

edit: Ik vraag me af welke van de drie konijnkundiger is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van eerd is niet konijnkundig. Helemaal niet zelfs. Helaas zul je dat zelf moeten ervaren. Bij mij zijn er al een aantal konijnlevens aan kapot gegaan. Twee keer diagnose kanker bij twee honden. Gelukkig was dit niet zo.

Het enige grote voordeel is dat hij goedkoop is. Maar ik heb het ervoor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het ten eerst een vee arts is. Staat overal. Ten tweede.. Hij heeft tot 3 x maal toe ( 3 verschillende konijnen) geen actie ondernomen. Gevolg: dood. Hij heeft weinig kennis van konijnen Hij weet ook niet wat BD keutels zijn.. Kent panacur en andere medicijnen niet etc etc. :)

aangepast door toedeloe85
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden over Schep. Ik ben naar hem gegaan na een gesprekje met Margriet van opvang Pruttel. Zij gaat ook met alle konijnen naar Schep en volgens haar is hij ook de enige op het eiland die enigszins konijnkundig is. Het laat nog wel wat te wensen over, maar in ieder geval is hij geïnteresseerd en wil hij graag bijleren. Die interesse heb ik al meer dan eens opgemerkt als ik met een konijn bij hem kwam, hij staat ook altijd open voor mijn eigen mening over dingen en legt graag uit hoe iets in elkaar steekt. Okee, vaak genoeg begrijp ik maar de helft omdat hij zo mompelt en niet echt begrijpelijk praat maar ach :he: Het is gewoon een aparte man waar je aan moet wennen, beetje lomp ook af en toe, maar ik mag hem graag en ben zeer tevreden met hem als DA :yes:

Stroowaert ben ik wel eens 's nachts geweest met Kruimel (kat). Ze kwam 's avonds binnen en had duidelijk pijn. Ook was haar vacht nat en stonk naar hond. Omdat ze wel erg veel pijn had en het slechter werd ben ik naar de dienstdoende arts gegaan, dat was dus die dierenkliniek. Volgens mij was Fennema de dienstdoende da maar weet ik niet meer zeker. In ieder geval was ik ervan overtuigd dat ze was gebeten door een hond én dat ze buikvliesontsteking had en dus ergens gewond zou moeten zijn. Hij dacht eerder aan een aanrijding oid en dat haar ribben gekneusd waren en daar de pijn vandaan kwam. Ze heeft wel ab gehad en een pijnstiller. De volgende dag tilde ik Kruimel op en voelde iets aan haar buik. Gelijk goed gekeken en daar zat dus een kleine, diepe, ronde wond. Precies de maat van een hondenhoektand :erf: Voor hetzelfde geld was mijn lieve Kruimie doodgegaan omdat die da niet luisterde en slecht lichamelijk onderzoek heeft gedaan :frown: Ze heeft geluk gehad met de ab die hij gegeven had en vervolgens kreeg ze van mijn eigen da nog meer ab en het is helemaal goed gekomen :) Nou ja, ik wil die dierenkliniek en zelfs die da niet gelijk afschrijven als slecht omdat ik er een slechte ervaring mee heb. Fouten maken is menselijk en diergeneeskunde is mensenwerk ;)

@Toedeloe: veel beterschap hoor, voor je Nijn. Het is inderdaad niet leuk als je diertje zo ziek is, daar kun je je behoorlijk rot van voelen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer:)

Nijn heeft vochtinfuus gekregen. Moet alleen nog even de pijbstilling afmaken. Ze heeft een injectie gekregen om de suikerwaarden omhoog te krijgen ( ook

laxerend ofzo?). Was geen verstopping te voelen. Buik voelde zacht. Ook een eetlust injectie voor 24 uur gekregen. Morgen weer contact opnemen. Hij weer het ook eigenlijk niet meer zo goed...... Heel vreemd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .