Ga naar inhoud

Wie o wie?!


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Wie o wie wil mij een spoedcursusje medicijnen geven geven?

Ik zit er altijd al mee te klieren..... maar nu zit ik sinds gister met een gesteriliseerde voedster. Ze heeft echt pijn en moet 3 spuitjes bij haar naar binnen zien te krijgen.

Ik ben dit weekend alleen en ze is heel wild.. weet echt niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Woont er toevallig iemand in de Hoeksche Waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja ik heb Petra al gemaild inderdaad:)

Ik doe het meestal samen met m'n moeder.. maar dan lukt het ook niet goed.

Nu is het konijntje zo kwetsbaar heb ik het idee dat ik haar niet op durf te pakken van onder, alleen misschien in haar nekvel proberen..

En dat moet je echt samen doen vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met je ene hand haar achterste ondersteunen en dan met je andere hand onder de buik maar dan zo ver mogelijk naar de voorpoten toe zodat je ver genoeg wegblijft van de snee. Wat ik zelf ook nog makkelijk vind is je ene hand langs voor tussen de pootjes steken en dan langs elke kant een vinger langs de buitenkant van elk pootje…

Hmm..ik weet niet of je een beetje snapt wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petra, dank je wel voor je Pb'tje. Ik heb je telefoonnummer opgeslagen:)

Ik ben vanmiddag naar de DA geweest ( Schep) ze heeft uitgelegd hoe ik het precies moet doen. Zag er heel simpel uit.

Nu net geprobeerd wat water in te spuiten, maar toch weer wat striebelingen, pfff.

3 ml binnen gekregen. Wanneer weet je of je konijntje vocht te kort heeft? Ze eet en drinkt nog steeds niet. Ja.. soms pakt ze een grassprietje en suft tijdens het eten weg. Gevolg: een grasspriet uit haar mond.. Dwangvoeren is ook nog niet echt gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt vocht tekort zie je als je haar nekvel tussen duim en wijsvinger omhoog trekt en vervolgens loslaat. Normaal moet het vel dan gewoon terug zakken, bij uitdroging blijft het vel een beetje omhoog staan. Maar goed, dan ben je eigenlijk al te laat omdat je uitdroging juist moet voorkomen.

Ben toevallig vanmiddag ook bij Schep geweest, ik moest even medicijnen halen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze nog niets van dwangvoeding binnen?

Hoelang heeft ze al niet gegeten?

Daarnaast is het bij konijnen ook erg lastig om uitdroging vast te stellen. Wat Petra zegt klopt inderdaad. Maar het probleem bij konijnen is eigenlijk dat als ze uitdrogen er meestal eerst vocht uit de darmen wordt onttrokken en dan ik er nog niets aan de minder wordende elasticiteit van de huid te merken. Maar zit je wel al in een fase van dehydratatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik:) Net terug van de dierenarts. Wat ben blij dat ik overgestapt ben... Wat een goede DA! Nijn ging gelijk aan het vochtinfuus ( m'n andere had die niet eens volgens mij) Kreeg voer in der bekkie gespoten. Haakjes geknipt. Moet haar blijven dwangvoeren nu. Als ze niet gaat eten morgen weer bellen. Duimen

maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .