Ga naar inhoud

De Myx van nu.....ziet er anders uit!


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Sorry, hoor dat ik dat niet wist. Zit nog niet zo lang op BB.. En ik heb voor het eerst een konijn. Ik probeer wel zoveel mogelijk te weten te komen over hoe of wat, en ik heb ook het beste met mijn konijn voor. Maar ik wist in eerste plaats niet eens dat je konijnen ook moet inenten, daar kom ik achter. Sorry dat je het daardoor weer moet uitleggen Petrahd, maar ik wil het wel zeker weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

een konijn kan vanaf 8 weken worden ingeënt tegen VHD, vanaf 4 weken tegen myx BEHALVE dwergrassen die mogen pas vanaf drie maanden worden ingeënt tegen myx.

Ik ben even de kluts kwijt jongens....

Ik moet mijn konijnen nog gaan enten, ik was van plan om ze allemaal voor het voorjaar te gaan enten.

Wat is nou wijsheid??

Verder zit ik nog met Ukkie, die een groeiachterstand heeft omdat hij met de hand is grootgebracht.

Eerder wat het advies van Cindy om deze niet met 8 weken te eten, maar later als hij de groeiachterstand in heeft gehaald.

Cindy, blijf je bij dit advies??

Ik krijg het nogal benauwd bij de Mix gedachten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn kan vanaf 8 weken worden ingeënt tegen VHD, vanaf 4 weken tegen myx BEHALVE dwergrassen die mogen pas vanaf drie maanden worden ingeënt tegen myx.

Ik ben even de kluts kwijt jongens....

Ik moet mijn konijnen nog gaan enten, ik was van plan om ze allemaal voor het voorjaar te gaan enten.

Wat is nou wijsheid??

Verder zit ik nog met Ukkie, die een groeiachterstand heeft omdat hij met de hand is grootgebracht.

Eerder wat het advies van Cindy om deze niet met 8 weken te eten, maar later als hij de groeiachterstand in heeft gehaald.

Cindy, blijf je bij dit advies??

Ik krijg het nogal benauwd bij de Mix gedachten!!

ik hoop dat je enten bedoeld ;) keek hier een beetje vreemd tegen aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook een nieuwe oproep van mijn DA gekregen om de nijnen te laten enten. Ik heb ze april laten enten, en normaal gesproken doe ik dat dan 6 maanden later weer (zowel VHD als myx). Dat zou dan eigenlijk oktober zijn en daarom belde ik zojuist de DA op waarom ik nu al een oproep heb gekregen. Hij bevestigde dat het een 'gevaarlijke' tijd is en daarom aanraadde ze nu weer te laten enten. Dus dat doe ik dan maar. Jammer van de centjes maar ik ga ervanuit dat de arts weet waar hij over praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik mijn konijnen ook inënten, iemand die zei omdat ik in tun woon, dat ik mijn konijnen niet hoef inte enten voor vhs en myx is dit zo?

en is het waar na de inenting krijgen veel konijnen de ziekte schimmel ?

volgens mij zit myx en vhs overal. ik dacht eens gezen te hebben dat het oorspronkelijk uit australie komt en dat het daar expres is geintroduceerd om de wilde konijnenpopulatie in om te houden. maar vliegen, muggen en andere parasieten hebben het over genomen en over de wereld verspreid.

in australie is het niet eens toegestaan om je konijnen te enten.:bad:

van die schimmel zou ik niet weten. heb ik nog nooit van gehoord. ennuh schimmel is geen ziekte ;) ze krijgen last van een schimmel. een schimmel is een organisme, net als bacterien, virussen enz. en er zijn vele soorten schimmels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad eigenlijk altijd iedereen aan zijn/haar konijn te enten. Een typisch geval van beter voorkomen dan genezen, vind ik. Dus ja, Snowy&Witje, als ik jou was zou ik ook jouw konijnen voor de zekerheid enten. Je kunt zo'n doktersbezoekje dan tevens meteen gebruiken als algehele controle en eventueel ook de nageltjes laten knippen. Handig toch.

En voor zover ik weet krijgen konijnen geen last van schimmels na een enting. Je konijn krijgt na de entingen wel even een verminderde weerstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zit myx en vhs overal. ik dacht eens gezen te hebben dat het oorspronkelijk uit australie komt en dat het daar expres is geintroduceerd om de wilde konijnenpopulatie in om te houden. maar vliegen, muggen en andere parasieten hebben het over genomen en over de wereld verspreid.

in australie is het niet eens toegestaan om je konijnen te enten.:bad:

van die schimmel zou ik niet weten. heb ik nog nooit van gehoord. ennuh schimmel is geen ziekte ;) ze krijgen last van een schimmel. een schimmel is een organisme, net als bacterien, virussen enz. en er zijn vele soorten schimmels

Dat was ik :yes: die dat tegen Wissem gezegd had, dat had ik via o.a. medirabbit http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Virale_ziektes/Myxomatosis_nl.PDF

gelezen.

(ik had er wél bijgezegd, dat hij ernaar moest vragen als hij toch bij de DA was:yes:)

En ook voor de rest kon ik er (naast een aantal onderzoekscentra die onderzoek naar Myx hebben gedaan - ivm studies om konijnen te fokken voor vleesvoorziening in de armste landen) niet veel van vinden.

Het komt niet uit australie, maar is daar idd geintroduceerd (expres :grrrrrr:) ivm de konijnen stand.

Dus misschien dat er kundiger mensen zijn die er meer van weten wat het verspreidingsgebied is? want op zich is dat wel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien muteert een virus niet in die mate dat de symptomen compleet veranderen...griepvirussen muteren ook constant, maar griep is en blijft griep.

Het griepvirus verandert ook telkens inderdaad, daarom is de inenting voor griep ook elk jaar anders. Ze bekijken welke mutatie van het griepvirus naar verwachting het meeste voorkomt en het meeste schade aanricht en daar wordt de inenting naar gemaakt.

Ik weet niet wat je precies met deze vergelijking bedoelde, maar als je het op deze manier bekijkt zou de inenting voor myx ook elke keer aangepast moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .