Ga naar inhoud

kuilvoer


Lyra

Aanbevolen berichten

Ik heb het even gegoogled, sorot veevoeder wat voor een voedzame wintervoorraad moet zorgen?

Mais en dat soort dingen zijn niet echt goed voor je konijn. Voor de rest heb ik er geen ervaring mee, wel denk ik dat je beter speciaal konijnenvoer kan halen. In goed voer zitten alle stoffen die ze nodig hebben! (naast hun dagelijkse portie groente en hooi dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuilvoer is gras dat lang genoeg is om gehooid te worden, ze snijden het af en dan wordt het (geloof ik meteen) verpakt in follie. Daardoor droogt het niet.

Mijn vader heeft paarden en die krijgen dat in plaats van hooi, er zitten meer voedingsstoffen in dan in hooi.

Ik weet niet zeker of mijn beschrijving helemaal klopt... dus als iemand het echt zeker weet, laat het maar horen:)

Nou omdat mijn vader dus geen hooi meer gaat laten maken, maar alleen nog maar kuilvoer, vroeg ik me af of konijnen daar ook een beetje van mogen. Ik zou het niet gaan geven inplaats van hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je dit geeft....krijgt je konijn gas en te veel eiwitten.

Daar naast vinden ze het niet lekker het stinkt ook.

dus lekker hooi geven.

ook voor paarden is het riskant trouwens die kunnen er ook koliek en stal benen van krijgen.

Die dieren moeten elke dag beweging heben om alle engerie er uit te verwerken.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

De paarden van mijn vader staan overdag altijd buiten, bovendien doet hij aan endurance, dus hij is zeker 5 dagen per week met ze aan het trainen.

@Bunnyranch, ja zoiets dacht ik al, maar wilde het toch even zeker weten. Mijn slimme pa dacht namelijk dat het geen kwaad kon... Daarom kreeg pluis dat dus ook vroeger:s.... 12 jaar geworden:) maar ja doet er niet toe.

Bedankt voor jullie reacties. Nu weet ik het teminste zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .