Ga naar inhoud

Jearke


Saf

Aanbevolen berichten

Ik dacht na al het medeleven wat mensen getoont hebben met het overlijden van onze Toën. En ook de dan vaa erop volgende vraag hoe het nu met Jearke is dacht ik laat ik haar ook eens een topic gunnen.

Jearke is ook door de losgebroken hond in de bek gepakt en weer op de grond gegooid. Dit avontuur leverde haar 4 gebroken ribben op. Ze at niet meer en in overleg met de Dierenarts is er besloten om haar op te nemen. De dierenarts van haar (gelukkig) te goed om in te laten slapen.

In het totaal heeft haar opname 8 dagen geduurt waarbij ze twee keer een infuus heeft gehad en de andere dagen 4 keer per dag dwangvoeding. op vrijdagmorgen at ze voor het eerst weer zelf iets een heel klein stukje appel en later in de middag had ze wat voer gegeten.

De Dierarts had verschillende soorten voer geprobeerd en uiteindlijk at ze van het caviavoer.

We waren zelf pas vrijdagavond laat terug va nvakantie dus kon pas zaterdag gaan kijken. Ze was erg blij me weerte zien en ook om weer thuis te zijn. Ze is er gisteren middag en nu ook vandaag alweer de hele tijd uit het hok e nin de ren. En het gaat wonderwel goed met haar ze eet weer volop. Het caviavoer heb ik gemengt met SS en dat eet ze nu goed. Morgen ga ik weer terug naar 100% SS. Witlos, vers gras, appeltakjes, selderij en wat wortel eet ze ook alweer e nik zag ze zojuist ook hooi eten.

In de anderhalve dag dat ze nu weer thuis is, zie je haar weer wat opfleuren. Heb wel het idee dat ze af en toe iets zoekt. Weet niet of dat haar vriendje Toën is, ofdat dat een invulling is die ik als mens aan haar gedrag geef.

Ze heeft de hele ren al een paar keer grondig geinspecteerd e noveral op, onder of achter gekeken.

Ze loopt inmiddels ook alweer het trapje op naar de boven verdieping van haar hok dus met haar ribben lijkt met ook allemaal beter te gaan. De DA dacht dat het ook zou kunnen komen dat ze haar eigen hokje en haar eigen baasjes ook miste en ze mede daarom zo slecht at.

Ben heel erg blij dat het nu zo goed lijkt te gaan met haar. En nu maar duimen dat ze weer helemaal de oude gaat worden.

Als ze weer helemaal opgeknapt is wil ik proberen haar te koppelen aan de vlaamse reuzen, ik heb er goede hoop op dat, dat goed gaat komen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel heel fijn om te lezen dat ze zo opknapt. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude, met de goede zorgen en alle liefde die ze bij jullie krijgt is dat vast geen probleem.

Ik vind het echt zo erg dat dit jullie is overkomen, en arme Toën.. Het was hem zo gegunt. Het is wel weer fantastisch om te zien hoe jullie onvoorwaardelijk voor jullie dieren zorgen, acht dagen opname zit vast ook een mooi prijskaartje aan vast, er zijn helaas teveel mensen die dat belangrijker vinden dan hun konijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie die 8 dagen opname is voor rekening van de eigenaar van de hond al moet ik zeggen dat wij het evengoed gedaan zouden hebben. Als ik de keuze heb gemaakt een diertje in mijn "familie" te halen dan zal al het mogelijke gedaan worden als er iets mee is. Ben vooral erg blij dat de Dierarts de keuze heeft gemaakt dat inslapen geen optie was. Ze schijnt er echt erg uit gezien te hebben. Maar het is een ontzettende vechter gelukkig.

De rekening viel me eigenlijk nog mee iets van 280 euro. En dat zijn 2 consulten (waarvan een spoedconsult), pijnstiller, 2 x infuus, dwangvoeding en 8 dagen verblijf.

Ben erg blij dat ik de tip kreeg bij de opvang om naar deze Dierenarts te gaan. Is me zowe lbij de castratie van Ties laatst als nu met Jearke erg goed bevallen. Nu hopen dat de castratie van Bearke woensdag ook zo goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waren er helemaal kapot van. De mensen ken ik overigens best goed. Vrijdagavond waren we nog lang wakker met alles opruimen van de vakantie etc toen kwam de eigenaar meteen nog even langs.

Hij was helemaal van patje af. En wist zich geen houding te geven, hij had zijn hond ook bij zich. Die hond kwam meteen naar me toe om net als anders een aai te halen, die ik hem ook gegeven heb.

Gisteren met de rekening van de DA nog langs geweest. Die mensen hadden zich 9 dagen bang gemaakt over hoe we zouden reageren, en gehoopt dat ze niet onze vakantie helemaal verknalt hadden etc.

Ik ben eigenlijk niet eens echt kwaad op hun of hun hond, ben vooral kwaad over dat en wat er gebeurd is. Niemand heeft het express gedaan.

Voor de hond is het een soort instinct. De mensen in kwestie zijn altijd zo zorgvuldig met de hond, maar hun zoontje had de poort open laten staan om naar de speeltuin in onze straat te gaan. De hond was hem achterna gelopen. Het zoontje had te hond terug naar huis gestuurt. Toen hij langs onze tuin kwam heeft hij of een wild konijntje gezien op het pad (die zitten hier erg veel) of onze konijnen geroken en heeft een moment van verstandsverbijstering gekregen.

We hebben het pad van onze buren tussen onze "twee" tuinen lopen en daar zit nog geen poort tussen, ook is de ren van Jearke nog erg laag. (de nieuwe ren zou deze week gemaakt worden). Het is allemaal achteraf. Hadden hun de hond beter in de gaten gehouden, hadden wij een poort gehad of een hogere ren, had er geen wild konijntje gezeten, was het zoontje met de hond mee naar huis gelopen. Dat is allemaal achteraf en als als. Daar draai je het helaas niet mee terug, daar krijg ik onze Toën niet meer mee terug helaas.

Kan daar heel boos over zijn op mezelf, op de hond of op zijn eigenaren maar eigenlijk bereik je daar niets mee. Het scheelt denk ik overigens ook dat ik er neit bij was en ik 9 dagen erover na heb kunnen denken op vakantie. Het nu eigenlijk geen woede of verwijten meer alleen het gemis.

Als ik erbij was geweest, dan was het te hopen geweest dat ik die hond niet te pakken had gekregen want dan was ik helemaal over de rode gegaan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch knap dat je dat van je af hebt kunnen zetten, ik bedoel, wat je zegt klopt allemaal, schuld gevoel en woede over 'hadden ze/we maar' heeft écht geen zin, dat weet je ook allemaal wel, maar voel het ook maar eens zo..

En gelukkig gaat het goed met Jearke. Wel heel fijn dat ze niet bang is in de ren of voor het geblaf van de buurhonden, zou toch zo zonde zijn als haar mooie karaktertje nu helemaal weg was door wat er gebeurt is, voor jullie, maar ook vooral voor haarzelf, aldoor bang zijn is toch ook niks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je dit zo in ziet :) Met het denken van "als" schiet je indd niks op.

Het zijn allemaal dingen die gebeurd zijn die heel logisch zijn..die in dit geval heel tragisch aflopen.

Misschien is het voor jezelf alleen maar goed geweest dat je er niet bij bent geweest.. hoe je je konijntjes dan aantreft staat denk ik altijd in je geheugen gegrift.

En nu duimen voor Jearke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens denk ik ook dat ik Toën liever niet had zien liggen maar van de andere kant had ik nog we lgraag afscheid van hem genomen. Nu zie ik alleen een omgegraven plekje in de tuin emt een wilgenbrugje erop.

Het is allemaal maar wat en niets.

Net nog bij Jearke geweest en ze eet van haar SS brokjes gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoelt, toen Twiggy vorig jaar dood is gereden (ook tijdens onze vakantie, de dag voor thuiskomst) heeft mijn buurman heeft een prachtige plek voor haar uitgezocht in onze tuin en haar daar begraven.. Maar liefst had ik mijn vader gevraagd haar op te graven. Niet dat ik dat had wíllen zien, maar ik geloofde het gewoonweg niet, moest haar zien..

Maar goed, het is niet anders.. Nu is het belangrijkste dat Jearke er snel weer helemaal bovenop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het voor jezelf alleen maar goed geweest dat je er niet bij bent geweest.. hoe je je konijntjes dan aantreft staat denk ik altijd in je geheugen gegrift.

Dit was ook mijn eerste reactie en ik spreek jammer genoeg uit ervaring...

Nu is je laatste herinnering nog een positieve...

Hopelijk is Jearke ook snel terug de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik weet even niet welk gevoel bij mij nu groter is: bewondering, verbazing of jaloezie. Ik heb bewondering voor de manier waarop je er mee om weet te gaan, ik ben verbaasd dat er blijkbaar mensen zijn die dit écht zo kunnen en ik ben ontzettend jaloers omdat ik het niet kan.

Gelukkig gaat het met Jearke al een stuk beter, ik hoop dat ze het goed kan vinden met het echtpaar Vlaam :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan er zeker mee te maken hebben. Als het om vreemden ging, kan je veel makkelijker je woede op hen botvieren. In een zekere zin blijf je die hond als 'moordenaar' zien, ook al is het een kwestie van instinct.

Toch is het erg fijn dat je er zo mee om kan gaan, dan kan je al je aandacht op Jearke richten. Wrok koesteren is echt niet fijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben echt blij te lezen dat het met Jearke goed gaat! En goed hoor hoe jij er mee omgegaan bent. mijn kat is ook aangevallen door honden vorige week, en ik ben me toch een potje boos. maar ja, jouw buren zijn er zelf ook van ontdaan en vinden het ook heel erg, dat scheelt wel, is bij mij niet zo. Maar echt fijn hoor dat Jearke vooruit gaat, super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf een hondenmens en geen katten mens, zou het een loslopende kat zijn geweest vermoed i kdat ik bozer was geweest op de eigenaar. Deze mensen zijn altijd zo correct met hun dier, nooit los laten lopen etc.

Nog veel sterkte met je kat. Sommige mensen kunnen gewoon geen verantwoording nemen voor het gedrag van hun huisdier dat is jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het wat beter...

Die eigenaren zullen zich ook wel erg schuldig voelen..Die hond kan er weinig aan doen..Die denkt niet: Oh, dit zijn de konijnen van de buren...daar mag ik niet aankomen.

Dit verhaal kent een hoop 'slachtoffers' en daar kan je verder weinig méér mee dan delen en steunen...

Hopen dat Jearke verder opknapt..en vooral maar vooruit proberen te kijken...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .