Ga naar inhoud

gewicht


FlappieLover

Aanbevolen berichten

Naar mijn idee is ze dan toch echt nog niet te zwaar!

Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze is.

maar mijn dwergjes waren allemaal tegen de 2 kg aan en ook dat was niet te zwaar.

misschien is het niet te vergelijken, maar mijn cavia's wegen ook allemaal ruim 1 kg

en die zijn prima zo, niet te dik, maar ook niet mager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee is ze dan toch echt nog niet te zwaar!

Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze is.

maar mijn dwergjes waren allemaal tegen de 2 kg aan en ook dat was niet te zwaar.

misschien is het niet te vergelijken, maar mijn cavia's wegen ook allemaal ruim 1 kg

en die zijn prima zo, niet te dik, maar ook niet mager

Dat waren dan geen Dwergjes ;)

Als ze een échte Dwerg is, raszuiver dus, mag ze ongeveer een kilo wegen (tenzij ze een NHD is, die mag 1500 gram wegen). Ze zal wel niet raszuiver zijn en dan is er eigenlijk geen minimum of maximum gewicht.. Als je het idee hebt dat ze te dik is kun je het beste even naar de dierenarts gaan. Maar zolang je haar goede voeding geeft (25 gram biks per kilo konijn, dus als ze nu 1 kilo weegt mag ze 25 gram, onbeperkt hooi en elke dag een lekkere portie groente) zal het zo'n vaart wel niet lopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren dan geen Dwergjes ;)

Als ze een échte Dwerg is, raszuiver dus, mag ze ongeveer een kilo wegen (tenzij ze een NHD is, die mag 1500 gram wegen). Ze zal wel niet raszuiver zijn en dan is er eigenlijk geen minimum of maximum gewicht.. quote]

Ze zullen idd niet raszuiver zijn geweest, uit de opvang he :glasses:

maar ze waren zeker niet groter dan een dwerg!

maar idd gewoon aan de hoeveelheid voer houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, natuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar ik zou niet meer dan 50 gram geven denk ik.. Zoveel zal ze ook weer niet groeien die laatste maanden, straks wordt ze inderdaad te dik. Bovendien is biks niet bedoelt als hoofdvoeding. Maar ja, zoiets blijft lastig in te schatten bij rasloze konijnen, eigenlijk weet je pas hoe zwaar ze worden als ze ook daadwerkelijk uitgegroeit zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .