Ga naar inhoud

Schudden met hoofd.


Jsmn

Aanbevolen berichten

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar het gaf niet echt veel informatie dus maak ik even een topic. Ik heb dus sinds ongeveer een week een konijn (Fluffy) waarbij E.cuniculi is geconstateerd, hiervoor geef ik nu een tijdje Panacur en het gaat redelijk. Hij zit samen met een ander konijn (Binky) maar deze zit sinds enkele dagen constant met zijn hoofd te schudden en te krabben en zich veel te vaak te wassen. Verder gedraagd hij zich goed. Nu las ik over Oorontsteking & ook over oormijt. Maar nu las ik dat bij ooronsteking ook de eetlust verminderd en er snot uit zijn neus moet komen omdat dat via de luchtwegen gaat? En bij oormijt moeten de oorschelpen er vies uitzien? En is dat besmettelijk? Want stel dat Fluffy het ook heeft en het heeft overgedragen op binky? Maar bij Fluffy zeggen ze dan weer dat hij EC heeft en hij vertoond geen symptomen van oorontsteking/oormijt. Jullie denken nu vast van waarom ga je niet gewoon naar de DA, maar dat gaat momenteel erg lastig omdat mijn ouders op vakantie zijn, dus dat kan eigenlijk alleen in 'spoedgevallen' door de buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net even de dierenarts gebeld, en ze zegt dat ik beter even langs kan komen & ook met Fluffy om te kijken hoe het met hem gaat. Maar vandaag gaat het dus niet (geen vervoer), & op de fiets kan gewoon niet met 30 graden buiten. Dus wordt het vrijdagavond, hopen dat het zolang kan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm vervelend joh! En er zijn geen buren ofzo die je eventjes kunnen brengen? Of familie die in de buurt woont?

Familie woont niet echt in de buurt, en daarbij is de halve buurt + halve familie nog op vakantie. Ik kan straks mijn broer vragen of zijn vriendin mij misschien wilt brengen maar die gaat vannacht op vakantie dus die heeft ook niet veel tijd. Ik ben bezig met vervoer regelen maar al te makkelijk is het niet:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA woont opzich wel dichtbij, 15 minuten met de fiets.. maar omdat ik ook Fluffy mee moet nemen die heel wankelig is vanwege de EC en het ook nog eens stikheet is buiten vind ik dat persoonlijk heel onprettig. Nu lees ik net dat als het een binnen- of middenoorontsteking is je daar heel op tijd bij moet zijn omdat een middenoorontsteking kan verergeren tot een binnenoorontsteking. Pff lekker is dat, kon ik eindelijk zelf wat rustiger worden omdat het iets beter ging met Fluf, gaat Binky raar doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had je ze appart moeten zetten (of zaten ze dat al).

Ik hoop dat je gauw naar de dierenarts kan. Is misschien de Bus niks? Of een taxi?:)

Nee ze zaten niet apart want dat was niet nodig. De DA raadde mij ook aan ze absoluut niet te scheiden omdat Binky juist zorgt dat Fluffy een beetje vrolijk blijft omdat hij zo lief is voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik zou ze ook niet apart hebben gezet omdat Fluffy EC blijkt te hebben. Dat is eigenlijk ook een foute formulering, want Fluffy had waarschijnlijk allang de parasiet bij zich, welke nu tot uiting is gekomen. Binky heeft hoogstwaarschijnlijk ook allang de parasiet bij zich, dus het is zaak te voorkomen dat die tot uiting komt, bijvoorbeeld bij een lagere weerstand, zoals hij misschien nu wel heeft. Behandelde je Binky nu ook preventief met panacur of niet?

Ik zou iig ook proberen op de fiets zsm naar de DA te gaan, zeker als de DA zelf ook aanraadt langs te komen. Ik weet niet wanneer jou DA spreekuur heeft, maar 's avonds is het iig al wat afgekoeld en als je idd iets van een flesje met koud water in de reismand doet, is het denk ik wel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het geen achterkamertjespolitiek te laten lijken: Ik woon op 30 minuutjes afstand en wil wel geheel kostenloos het vervoer van en naar de DA regelen op het spreekuur vanavond :) Groenlo -> Hengelo is goed te doen :) En dan mag ik ook nog effe luchten vandaag :lol:

aangepast door Tuinkabouter
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Snoef, nee ik behandel binky nog niet preventief, maar dat ga ik dus vandaag wel overleggen want ik wil het dus zeker wel maar volgens haar is het maar niet nodig, nou ik vind van wel :whistle2:. Ga zo even aan mijn buurvrouw vragen of ze mij vanavond kan wegbrengen, zie me al aankomen (heb weinig contact met haar): Hoi buuf! Ik weet dat we nooit praten ofzo, maar mijn konijntjes moeten naar de dierenarts kan jij me even brengen, ja? Oke mooi dankjewel he tot straks! Nee ze vind het vast wel goed, is een zo'n beetje het normaalste (na ons natuurlijk:whistle2:) mens hier in de straat. De rest moet ik niets van hebben, nouja.. sommigen dan. @ TK nogmaals bedankt voor je aanbod ;) Ik ga natuurlijk eerst zelf iets proberen te regelen he, laat je niet voor niets komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PFFFF, wat een drama. Het ging echt verschrikkelijk. Fluffy raakte helemaal in paniek en viel steeds om en zijn kopje stond opeens nog schever dan hier in huis. eerst wat de DA zegt: Ja ik weet niet hoelang hij het nog volhoud. Ik kon wel janken verdomme, zoiets zeg je toch niet?! En daarna zegt ze: Ik heb wel eens ergere konijnen hiervan gezien en die knapte ook wel op, nou waarom moet je dan bij Fluffy die nog niet eens zo ernstig is meteen zeggen dat hij het misschien niet lang volhoud? Maargoed.. voor Binky's oor surolan meegekregen.. durf ik dus niet te geven, veel te slechte dingen over gehoord. konijn kon doodgaan?! als het trommelvlies kapot was ofzo. Wou bijna tegen dr zeggen: NIET GEVEN IK MOET DAT SPUL NIET HEBBEN, maar ze stopte zn oor al vol ermee. Ik zo ja hallo, je hebt niet uitgesloten dat het een middenoorontsteking is?! wat als hij opeens knockie gaat omdat die surolan hem z'n loodje laat leggen. oke, ik raakte weer eens in paniek maargoed. Bus van de vriend van mn nicht was echt stikheet, konijnen gingen zowat dood van de hitte. Verder heb ik toch een antibiotica geEIST daar voor Fluffy, want ze zij: Ja misschien kan die antibiotica iets doen voor hem maar denk het niet. Ik zo: Ja als het IETS kan doen dan wil ik dat proberen punt. Bactrimel dus meegekregen. Binky ging Bijten, Stampen, en gigantisch hoofdschudden toen hij de Surolan ingedruppeld kreeg. Dat had ik echt nog NOOIT meegemaakt. Fluffy was trouwens weer afgevallen :( 1.65, vorige keer 1.70 KG en de keer daarvoor 1.75

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je Panacur voor Binky meegekregen? Of een dosering in elk geval? Snap niet dat ze Binky niet standaard mee behandelt, het is besmettelijk, Binky draagt het waarschijnlijk al bij zich, twee weken Panacur die sowieso geen kwaad kunnen en ook nog eens zorgen dat hij goed ontwormt is, kunnen heel wat ellende voorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je Panacur voor Binky meegekregen? Of een dosering in elk geval? Snap niet dat ze Binky niet standaard mee behandelt, het is besmettelijk, Binky draagt het waarschijnlijk al bij zich, twee weken Panacur die sowieso geen kwaad kunnen en ook nog eens zorgen dat hij goed ontwormt is, kunnen heel wat ellende voorkomen..

Kreeg het weer niet voor elkaar :( Ik kon boos worden, heb het geeist, ging niet. Ik zo, mag ik Binky nou meebehandelen uit voorzorg? Nee dat hoeft niet want dat wordt al bij de geboorte overgedragen. Ik zo nee ook via de urine, dus het is wel besmettelijk. Zegt ze: ja alleen bij jonge konijnen. Hoe belachelijk kun je doen, ik zo ik wil hem graag meebehandelen?! IS NIET NODIG. :grrrrrr:VERDORIE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .