Ga naar inhoud

konijnentaart


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Ik en mijn vriendin hadden laatst konijnentaart gemaakt.

Ik zet het recept hier onder neer zodat jullie hem ook kunnen maken.

Als het toch iets in zit wat konijnen niet mogen moet je het maar even mailen dan kan ik het aanpassen.

Onze konijnen vonden het heel lekker.

Nodig: 4 sinaasappels

schep biks

1 wortel

1 appel

hooi

taartvorm

Je perst de sinaasappels doe de biks in een schaal en doe de geperste sinaasappelsap er door.

Het sap moet net onder het biks staan.

Laat het een half een staan en onder tussen ga je de wortel raspen en de appel en schijfjes snijden.

Als je het biks lang genoeg heeft gestaan kijk je of het niet de dik of te dun is. (moet goed samen hangend zijn.)

Als het te dik is gooi je er nog wat sinaasappelsap bij en als het te dun is doe je er nog wat biks bij.

Doe de helft van het biks/sinaasappeldeeg op de bodem van het taartvormen en druk het goed aan.

Doe dan de helft van de wortel er over heen, dan leg je daar alle appelschijfjes op en dan nog een keer een laag geraspte wortel.

Dan doe je de andere helft van het biks/sinaasappeldeeg er nog boven op, er mag niks te zien zijn van de appel en de wortels.

Laat het een paar uur in de koelkast staan en doe er dan al laaste nog wat hooi op.

LET OP dat je je konijn er niet te veel van krijgt ongeveer 1/16 deel.

Smullen maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

recept zoals boven, maar dan in de reserve voerbak(zodat ik maar 2 porties had)in 2e gesneden en helft in ander bakje gedaan. toen wat nog in de 'vorm' zat bij happy in haar verblijf gedumpt. een probleempje, er is nu dus een stukje uit het bakje. maar niet zo groot dus geen ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .