Ga naar inhoud

Help, is er nog iemand wakker?! Verlamde nijn(en)!!!


boghy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weer even een update.....

Vanmorgen is mijn man weer bij de DA geweest.

Lotje is onderzocht en het is nog steeds niet duidelijk wat ze heeft.

Ze heeft nogmaals een injectie gekregen, maar ik weet niet wat ze haar hebben gegeven. Mijn man is soms net zo duidelijk als mijn schoonmoeder (NOT!)

Goed, wat ze ook hebben gegeven, het blijkt iets te helpen.

Lotje komt weer omhoog en weet zichzelf weer iets te verplaatsen.

Het lijkt nog niet eens op huppen, maar heel stijf met gestrekte achterpoten stappen zetten. Ze beweegt ook minimaal, maar als we bij haar komen, dan doet ze er alles aan om zich naar me toe te verplaatsen en probeerd een koppie te geven.

Ze eet nog steeds goed en we geven haar pijnstilling. Haar eetlust daar is niets mis mee, wat we haar ook voorhouden, ze eet het op.

De dierenarts zei tegen mijn man, dat er iets mis was met haar spieren, het komt niet vanuit haar rug. Er is twijfel of het besmettelijk is. Twijfel bij de dierenarts althans. Ik ben zelf als de dood, dat het overslaat naar een volgend konijn.

Zeg nou zelf, het is wel heel erg toeval dat eerst de twee jongste nijnen doodgaan en nu Lotje, wat altijd al een zwak konijn is geweest.

Ik hou mijn vingers voorlopig nog even gekruist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net even langs de praktijk van de DA gegaan om te horen waar ze nu precies aan denken. De assistente vertelde me ook dat ze dachten dat er iets met de spieren aan de hand is. Mogelijk dat ze zich heeft verdraaid. Toen ik zei dat ik denk dat het daar niets me te maken had, omdat er vorige week ook andere konijntjes zijn overleden, gaf ze met het advies om vanavond even telefonisch contact op te nemen met de dierenarts zelf. Rond 7 uur bel ik de DA even om zelf te overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje (Ja ik weet het, word ook gek van mezelf :$)

Omdat Lot nu alles laat lopen is ze behoorlijk vies bij haar billen en haar achterpoten. Nu vraag ik me af of ik dat nu schoon moet maken en hoe?

Is wassen niet teveel gehannes en stress? Wrijven met een vochtige doek helpt niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net even langs de praktijk van de DA gegaan om te horen waar ze nu precies aan denken. De assistente vertelde me ook dat ze dachten dat er iets met de spieren aan de hand is. Mogelijk dat ze zich heeft verdraaid. Toen ik zei dat ik denk dat het daar niets me te maken had, omdat er vorige week ook andere konijntjes zijn overleden, gaf ze met het advies om vanavond even telefonisch contact op te nemen met de dierenarts zelf. Rond 7 uur bel ik de DA even om zelf te overleggen.

misschien hebben die 2 gevallen niks met elkaar te maken.Kan je misschien het hele verhaal mailen naar utrecht?

Ik wil je niet bang maken maar zo ging het bij Buddy van mij ook fout;bleek nl ec te hebben maar is aan vanalles en nog wat behandeld voordat ik in Utrecht uitkwam en toen was het nog moeilijk te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel voorzichtig schoonmaken hoor. Een beetje helpen met wassen kan geen kwaad. Pak een bakje met lauwwarm water en schep elke keer wat water in je hand en wrijf haar zo een beetje schoon. Vaak vinden ze dit nog lekker ook. En daarna lekker in een handdoek inpakken. Heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een verdraaing kan de achter kant verlamd raken en laten ze de urine lopen.

Ik heb dat bij een van mijn teddy widders gehad die liet ik maar de hele dag op een vloer kleed anders lag ze steeds in haar plas.En krijg je last van door lig plekken.

Mijn da twijfelde en we hebben haar wel 3 weken voor ecuniculi behandeld maar jammer genoeg geen verbetering.

Ik heb haar na 3 weken moeten laten in slapen mijn lilly.

het verhaal

http://www.bunnybunch.nl/community/de-regenboogbrug/9694-dag-lieve-lilly.html

Het filmpje zou ik nog even op kunnen zoeken

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het schoongemaakt...

Samen met Lotje ben ik in de kleermakerszit gaan zitten met een kom water.

Het water heb ik over haar pootjes en achterwerk geschept en zachtjes ingewreven. Daarna voorzichtig met een handdoek gepoetst. Het is nu weer redelijk schoon, maar ik ben bang dat we morgen weer opnieuw moeten.

@ Cindy, ik heb je trieste verhaal gelezen, kippevel!

Helaas is de link van het filmpje niet meer beschikbaar.

Ik zou graag willen zien of de manier van voortbewegen met Lotje haar symptonen overeen komt.

Hoewel Lotje stabiel blijft (meer figuurlijk dan letterlijk, ze valt naar links) begint de moed me nu al aardig in de schoenen te zakken.

Als dit zo blijft, dan valt het me erg zwaar als ik haar in moet laten slapen.

Ons meissie is nog steeds zo enthousiast als we bij haar komen zitten of op schoot nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja, verder heb ik ook contact opgenomen met de DA.

Het komt erop neer dat ze nu alle medicatie heeft gekregen voor verschillende aandoeningen/ziektes. Hierbij moest ik denken aan een aandoening van spieren, maar ook evt bacterieen moeten deze medicijnen uitschakelen. Het belangrijkste is dat ik ervoor zorg dat ze niet ondekoeld raakt, pijnstilling krijgt en vooral goed blijft eten.

Tot nu toe eet ze nog steeds ruim voldoende. Ik vind haar zelfs erg veel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .