Ga naar inhoud

Help, is er nog iemand wakker?! Verlamde nijn(en)!!!


boghy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb er over na zitten denken om de nijntjes die zijn overleden na te laten kijken, maar heb het niet gedaan. Misschien een beetje dom van me, maar ja het is niet anders.

Lot is nog steeds de zelfde Lot, geen verbetering, maar ook geen verslechtering van de situatie.

@ Cindy, ik heb geduld :yes: Alvast bedankt.

Nog een ander vraagje, misschien een beetje offtopic, maar ik las in je voorlichting over de Fransen dat je ze erwten geeft?? Wat voor een erwten geef je en waar zijn ze goed voor? Misschien een idee om het mijn Fransen ook te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cindy, ik heb geduld :yes: Alvast bedankt.

Nog een ander vraagje, misschien een beetje offtopic, maar ik las in je voorlichting over de Fransen dat je ze erwten geeft?? Wat voor een erwten geef je en waar zijn ze goed voor? Misschien een idee om het mijn Fransen ook te geven?

Erwten geef ik alleen om aan te komen bij grote nesten ect.

Of als iemand een ondervoede fransoos heeft dan mogen erwten gebruikt worden.Dus ik neem aan dat jouw fransen wel op normaal gewicht zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan kloppen de erwten zijn op een speciale manier behandeld zodat de konijnen ze wel kunnen eten even als de bonen die ik voer.( let op alleen voor konijnen die aan moeten komen)

hoe het er uit ziet kun je op deze website vinden.

de erwten zijn plat gewalst en behandeld even als de bonen.

hier shop ik maandelijks voor mijn konijnen.

kruiden en structuur muzelie ect

http://www.baroen.nl/index.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen zijn goed op gewicht dus geen erwten nodig.

Wat betreft Lotje, ik zie het steeds somberder in. De situatie is nog steeds gelijk.

Ze ligt op haar zij, komt af en toe uit enthousiastme overeind, maar gaat snel weer liggen. Haar achterkant is weer vies, ze laat nog steeds urine lopen en er hangen nu ook keutels in haar vacht. Eten en drinken doet ze nog steeds goed.

Vrijdag moet ik terug komen voor de antibiotica. Ik heb geen idee hoelang ik dit nog aan moet zien en misschien wel belangrijker KAN zien!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus! wat een triest verhaal zeg.. krijg er helemaal kippenvel van.

Kon de dierenarts maar zeggen wat het is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.. maar die onzekerheid is volgens mij ook heel erg slopend!

Ik hoop dat er wonderen bestaan & dat jou konijntje snel weer de oude word!

ik heb verder geen tips, heb dit zelf nog nooit meegemaakt..

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen & ik hou dit topic in de gaten om te kijken hoe het met je nijntje gaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net heel voorzichtjes Lot haar onderkant geborstelt.

Eerst heb ik het opgewreven met een hand stro en ik moet zeggen dat dit beter werkt als een handdoek.

Het lijkt me niet verstandig om iedere dag met water te wassen.

Nu ziet het er weer redelijk uit.

Wat me opvalt is dat, Lot haar snot terug is. Het lijkt erop dat haar weerstand ook veel minder is. De antibiotica die ze heeft gehad zou ook moeten werken tegen de snot, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat licht er aan wat voor ab er gebruikt word?

duplo is een peneceline die wel werkt tegen snot maar doel gerichter is dan een breed werkend spectrum.

Mijn konijntje was een teddy dus die had ik kaal geknipt en die plate gewoon op het vloer kleed waarna ze zich kon verplaatsen met haar voor poten het achter lijf trok ze verlamd mee met soms lang uit liggend een zetje van de achter poten.Die kon ze niet meer onder haar lichaam krijgen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil even laten weten dat ik ontzettend met je meeleef...Eerst die 2 andere konijntjes, en nu Lotje. Durf het bijna niet te vragen, maar hoe staat het ervoor op dit moment? Het is al een behoorlijke tijd *stil* hier.

Wens je sterkte en hoop toch dat alles goed komt!!

Off-topic: Vind het heel mooi op te zien dat iedereen zo mee leeft. Dat wou ik nog even zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een update...

Ik ben net toch nog met Lotje naar de dierenarts geweest.

Lotje begint nu ook met haar voorpoten te trekken en ze zwikt er doorheen. De dierenarts denk nu toch echt aan een parasiet,omdat het proces verder gaat. Ze trekt alleen (nog) niet met haar koppie scheef. Ik heb nu voor 4 dagen Prednison meegekregen en we behandelen haar voor de zekerheid nu voor e-cuniculi.

Vrijdag moet ik terug komen voor een antibiotica injectie.

Misschien ben ik eigenwijs, maar ik vertik het ook om het nu al op te geven!! Met Bikkel heb ik ook volgehouden en die eet weer voor het vaderland weg. Ik hoop dat Lotje het gaat redden, redt ze het niet dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we niet meteen de makkelijkste weg hebben gekozen!

Ik ben blij met jullie adviezen en lieve woorden, doet me echt goed!

Hebben jullie nog tips mbt het geven van die medicijnen?

Ik maal ze nu fijn en geef ze met een spuitje, maar de dame heeft nog voldoende kracht om ervoor te zorgen dat we samen in de stress schieten.

Gr, Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een update...

Ik ben net toch nog met Lotje naar de dierenarts geweest.

Lotje begint nu ook met haar voorpoten te trekken en ze zwikt er doorheen. De dierenarts denk nu toch echt aan een parasiet,omdat het proces verder gaat. Ze trekt alleen (nog) niet met haar koppie scheef. Ik heb nu voor 4 dagen Prednison meegekregen en we behandelen haar voor de zekerheid nu voor e-cuniculi.

Vrijdag moet ik terug komen voor een antibiotica injectie.

Misschien ben ik eigenwijs, maar ik vertik het ook om het nu al op te geven!! Met Bikkel heb ik ook volgehouden en die eet weer voor het vaderland weg. Ik hoop dat Lotje het gaat redden, redt ze het niet dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we niet meteen de makkelijkste weg hebben gekozen!

Ik ben blij met jullie adviezen en lieve woorden, doet me echt goed!

Hebben jullie nog tips mbt het geven van die medicijnen?

Ik maal ze nu fijn en geef ze met een spuitje, maar de dame heeft nog voldoende kracht om ervoor te zorgen dat we samen in de stress schieten.

Gr, Bo

wat fijn dat je tog nog naar de DA bent gegaan.

op dit moment zit ik met gijs met hetzelfde probleem

(medicijnen, niet verlamd gelukkig ) de da heeft me als tip gegeven mijn hand over zijn oogjes te doen en dan met duim en vingers in zn wangetjes knijpen zodatie zn mondje open doet. ook de spuit moet er goed ver in (zover als je aan de buiten kant de kaak voelt) anders spuugtie het uit.

bij mij stibbelt hij ook wel wat tegen omdat hij nu weet datie weer die vieze zooi in zn bekkie krijgt maar als iemand dan zn nt vast houd gaat het erg goed op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb panacure gekregen, ik hoop dat het aanslaat.

Het geven van medicijnen is idd een heel gedoe, ik moet zeggen dat ik haar wel bij kop en kont pak en toch best wel doorzet. Mevr Lot heeft nu even niets te willen!

Ik had hier erens gelezen dat je de medicijnen door een baby wortelhapje kan mengen, dus dat ga ik morgen maar eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .