Ga naar inhoud

Moeilijke keus Supreme Science Selective of Hope Farms Supertrio???


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben het er eigenlijk niet helemaal mee eens dat SS zoveel duurder is...

Even een klein rekensommetje... van allebei een zak van 3 kg (van dezelfde webshop).

SS kost daar 15.99 en Hope Farms rabbit supertrio 6.45 euro.

Op het eerste gezicht scheelt dat idd enorm, maar als je rekent dat je van SS gemiddeld 10-15 gram per kg geeft en van Hope Farms het dubbel... (en ja het konijn krijgt daarnaast hooi en groenten,... gewoon even gemiddeld genomen)

Dan scheelt het per zak nog maar 3.09 euro en dus 1.03 euro per kg. Op zich vind ik dat niet zo'n reuze verschil, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kregen hiervoor konijnenbix van de WELKOOP niet die Kenner in de plastick zak maar die helemaal achterin de zaak ligt. Waar ook paardenbix en duivenvoer enzo van is.

Ze kregen bijna 200 gram bix. Dat bevool de Fokker aan. De dierenarts vond ze te dik en ik moest dat afbouwen anders kregen ze problemen met hun darmen zei hij. Hij is van mening dat een konijn per dag een hoeveelheid bix mag die in één flessedop (van een frisdrank fles) past. 1 dop per konijn en de rest moest hooi zijn van hem.

Ik heb het heel geleidelijk afgebouwd en ik moet zeggen dat ze met die 100 gram bix de hele tijd honger hebben! Als ze de keukendeur maar open horen gaan vliegen ze naar de spijlen van hun hok, snoetjes erdoor van geef ons a.u.b. wat!!!!!

Ze krijgen van mij 's morgens groente en een hooiruif vol hooi, 's middags af en toe nog eens wat groente of als ik aan het koken ben wat van de groente die ik dan maak of een wilgentak en dan lopen ze meestal ook in de ren als het goed weer is (die is niet overdekt dus daar mogen ze in als we thuis zijn) en 's avonds rond 22:00/22:30 gaan ze in hun hok (vast ritueel, hooiruif vullen, schoon water (ze drinken 500 cc water per dag) en dan krijgen ze bix waar ze helemaal op aanvallen alsof ze helemaal uitgehongerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy is dat gedrag ook gaan ontwikkelen sinds ze niet onbeperkt gemengd voer meer krijgen. Tsja, helaas voor hem, moet hij maar hooi eten als hij honger heeft, maar hij krijgt écht genoeg. Vond het wel jammer dat hij opeens zo'n 'obsessie' voor eten had, maar een andere optie is er toch niet. Fred gedraagt zich nog net als anders, dus het zal ook per konijn verschillen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm ik heb het net zo gedaan dat ik ze eerst 10 gram SS heb gegeven en daarna wilde ik ze 85 gram bix geven, maar... ik had de keukenweegsachaal erbij en ik heb het even nagewogen. Ik gebruik altijd zoals de Fokker aanbevool het maatschapje van de Ariel en daar kregen ze dus 100 van, maar nu ben ik erachter gekomen dat dat iets meer als 60 gram is... Ze kregen dus samen helemaal geen 100 gram!

Zal de DA alleen maar blij mee zijn, maar ik...

Nou ja ik heb nu dus 10 gram (op mijn digitale keukenweegschaal gemeten!) gegeven en twee streepjes minder bix op het maatschepje.

Dus dan zullen ze uiteindelijk inderdaad zeker niet op 75 gram SS terrecht komen. Eerder op 50 als ik het zo bekijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, dat is niet slecht.. Biks zou ook nooit het hoofdvoedsel moeten zijn, hooi en groenten zijn dat. Het is dat die van mij écht geen hooi eten, ik vind dat ze teveel zouden missen, anders zou ik hooguit 15 gram SS per konijn per dag geven, denk ik. Denk nog wel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke groenten en kruiden ik geef?

Euhm… even denken…haha

- Andijvie

- Romeinse sla

- Selder

- Knolselder

- Wortelloof

- Witloof

- Ruccola

- Chinese kool

- Peterselie (verschillende soorten)

- Basilicum (verschillende soorten)

- Koolrabi

- Radicchio

- Nog een beetje kruiden en een stukje wortel

Ik denk dat dit het ongeveer is elke dag en dan af en toe nog wat aangevuld met nog een paar andere dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chinese kool? Mag dat wel? (Uhm, dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik, dus dat vraag ik meer uit nieuwsgierigheid..)

Gezien hun groot aantal groenten kan dat kleine beetje geen kwaad ;).

Heb het ook eens opgezocht en schijnt ook iets minder 'slecht' te zijn als andere koolsoorten.

En eigenlijk ben ik nog een paar groenten die ze krijgen vergeten in mijn vorige berichtje :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke groenten ben je nog vergeten:lol:???

Oh ja en bedoel je met selder, bleekselderij?

Ik ben net weer thuis, ben met mijn kinderen naar Emmen gereden om 10 kg. SSS te kopen. Was daar 11 euro goedkoper. Pffff... wat een eind rijden... maar het was voor een goed doel!

Ik heb daar voerzakken gevraagd voor de konijnenopvang en thuisgekomen heb ik mijn waterkluizen cq. voedertonnen naar boven gesleept. De ene was inmiddels leeg en de andere zat nog nagenoeg vol met Bix. Die heb ik over 5 zakken verdeeld, zeker 12 a 13 kg. bij elkaar. Als ik klaar ben met afbouwen van die bix. dan gaan we naar Gieten (stuk dichterbij zag ik al onderweg naar huis) om het daar naar de konijnenopvang te brengen. Ze willen het daar heel graag hebben. We hebben 5 zakken dus dan geven we alle 5 een zak hebben we bedacht.

Bij die winkel in Emmen hebben we ook nog een plastic balletje met belletje erin gekocht voor onze nijntjes en een KNAAGDIERHUIS. Zo'n ding van wilgentakken die je in bijv. een tunneltje kunt vouwen. De grootste maat hadden ze daar en die had ik in andere winkels nog niet gevonden.

Roosje en Robijn begonnen er meteen heerlijk aan te knagen. Ze lopen nu in de ren.

Ook hebebn ze allbei het nieuwe voer even voor mogen proeven van de meiden. Allebei 1 staafje. Na het legen van de tonnen hebben we de SS opengeknipt (rook heerlijk en zag er veel groener uit als die van de DA) en wat ben ik blij met mijn 3 tonnen!!! In twee had het echt niet gepast.

En nu maar verder met afbouwen. Dan kan de rest van de bix die ik nu in een tpperware bak heb ook bij de zakken in en dan kunnen we naar Gieten.

Neem aan dat ik niets achter hoef te houden als ik ze volledig over heb op SS toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .