Ga naar inhoud

Tijm en basilicum


Momo

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik vroeg me af of konijnen ook tijm en basilicum mogen eten? Ik kan het namelijk niet terug vinden in het lijstje van de veilige en niet-veilige groenten en kruiden. We hebben dit namelijk in onze tuin staan en is dus makkelijk te plukken. De peterselie in pot hebben we maar hoog gezet, want anders is ie in een avond kaal als je die boefjes hun gang laat gaan:mdr:

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht net via google naar konijn + tijm. Krijg je alleen maar recepten hoe je je konijntje het lekkerst klaar kunt maken...:gasp:. Oke, misschien de verkeerde zoekwoorden...

Nou ik zal eens proberen of ze het lusten!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Missie geslaagd, ze lusten allebei basilicum en tijm. Mijn vriend is wat minder blij, want die kan nu de tuin verbouwen om zijn kruiden te redden!:mdr: En ze ruiken inderdaad heerlijk na die tijd. Fijn neusje-neusje haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze graag een kruidenmix, al is het alleen maar om even lekker aan m'n eigen vingers te ruiken nadat ik de kruiden heb geplukt. ;-)

Munt viel hier trouwens niet zo in de smaak. Misschien wat te scherp voor ze. Peterselie, tijm en basilicum doen het hier goed. Maar ook klaver en paardenbloemblad vinden ze zalig hoor! Dat groeit gewoon in de brandgang, dus daar pluk ik ook geregeld wat van. Doe ik toch nog wat tegen het onkruid. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hetzelfde verhaal :yes:

ik heb munt, basilicum, peterselie en bieslook in een plantenbak, voor keukengebruik en voor fluffy&poecky want ze vinden het heerlijk.

de plantenbak staat gewoon op het terras en toen fluffy vrij rondliep was ik de kruidenbak vergeten in de hoogte te zetten en inderdaad : alles was op (behalve de bieslook dan want die lusten geen van beiden) :duivel:

de peterselie groeit vlug terug, maar de basilicum niet ??

en inderdaad, wat ruiken ze dan héérlijk zeg :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bieslook is niet goed voor konijnen (net als andere ui-achtigen zoals ui, prei etc.), dus het is maar goed dat ze daar vanaf gebleven zijn.

Hier staat een deel vast in de tuin, en een deel in bakken. Ik heb nu 1 hoge bak met rucola en citroenmelisse, en als Ko maar even de kans krijgt staat hij op z'n achterpoten tegen die bak aan om blaadjes te snoepen. De rest moeten we sowieso in de gaten houden, anders is het inderdaad in no-time kaalgevreten. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En rozemarijn? Mogen ze dat hebben? Een van de twee (die witte) gaat nu met de voorpoten in de bloempot staan, dan kan ze er nog net iets beter bij! Soms springen ze ook gewoon helemaal in de hoge bloempotten en gaan ze zitten snoepen. En wij maar zoeken waar ze zitten:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .