Ga naar inhoud

Tijm en basilicum


Momo

Aanbevolen berichten

Ik heb ze pas gekregen toen ze al 1 en 2-3 jaar oud waren, en ze vielen er meteen op aan toen ze het voor de eerste keer proefden. Als ze zien dat ik bij de bak met basilicum in de buurt ben (er staat een bak met 5 soorten voor het hok) dan staat ze helemaal te springen. En als ze maar èven de kans krijgen vreten ze alle plantjes kaal! Van die rode basilicum op de eerste foto is dus niets meer over... :sarcastic:

kiwi-5107-albums-ko-and-nijn-picture13862-20090612-025.jpg

kiwi-5107-albums-ko-and-nijn-picture13874-20090614-034.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij zijn ook gek op basilicum en peterselie, maar de salie waarvan ik hoopte dat ze die zouden opeten (heb namelijk een salie-overschot in de tuin!) lust alleen Stoffeltje en dan nog maar met mate. Ik snap het wel, want ik vind salie ook smerig, dus mijn konijnen lijken gewoon op hun mammie :D

het liefst zou ik gewoon een lruidentuin voor de nijnen aanleggen waar ze zelf ook in mogen rondstruinen, maar ik vrees dat er dan al snel geen plantje meer overeind is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze pas gekregen toen ze al 1 en 2-3 jaar oud waren, en ze vielen er meteen op aan toen ze het voor de eerste keer proefden. Als ze zien dat ik bij de bak met basilicum in de buurt ben (er staat een bak met 5 soorten voor het hok) dan staat ze helemaal te springen. En als ze maar èven de kans krijgen vreten ze alle plantjes kaal! Van die rode basilicum op de eerste foto is dus niets meer over... :sarcastic:

kiwi-5107-albums-ko-and-nijn-picture13862-20090612-025.jpg

kiwi-5107-albums-ko-and-nijn-picture13874-20090614-034.jpg

Hihi boefjes! Zijn wel erg mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben vandaag ook andijvie en rucola gekocht. Ik zei al tegen mijn vriend dat we meer groenten voor de konijnen mee hadden genomen dan voor ons zelf haha!

Net een ieniemienie stukje andijvie gegeven. Na enige twijfel verdween het toch in hun smakkende bekjes!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

gijs is ook gek op munt. vlak voor ik op vakantie ging had ik een vrij grote muntplant gekocht. op een gegeven moment hoorden we wat gestommel bij gijs zn hok. (wij waren even in de keuken. toen ik keek zat gijs weer gewoon op de grond. later die avond zag ik wat het gestommel was geweest. gijs was op zn hok geklommen en had heel de muntplant tot d grond toe opgegeten!!!! haha het gestomel was toennie van zn hok afviel haha. deze week dus maar een nieuwe plant halen, munt valt dus wel in de smaak.

kun je trouwens ook de potjes gedroogde keukenkruiden gebruiken om door bijvoorbeeld hooi te mengen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .