Ga naar inhoud

Zachte poep :(


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Jij beschrijft dat het er echt superrrrrr warm is!

Nee! dan helpen die lakens inderdaad niet, konijnen moeten een verkoelend stukje hebben anders worden ze ziek door de warmte...

Aangezien je in Tuniësie woont & het daar heel vaak warm is, zou ik toch echt de adviesen van hier opvolgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In Tunesië is niet alleen de zon heet, maar ook de lucht, die je in en uit ademt.

Zelf denkik dat de konijnen hier meer gewend zijn aan de warmte dan in Nederland, want zoals ik hoor gaan daar heel veel konijnen dood. Hier ook wel alleen niet mega veel.

En ik heb goed nieuws! Mijn vader kijkt binnenkort even voor piepschuim, ze krijgen ook binnenkort injecties en ik krijg een soort van ''poeder'' dat kan je dan in het hok strooien, zodat er geen bacteriën komen, heel misschien hoor, niet zeker.

Alleen piepschuim kan wel even duren, niet maanden hoor. misschien over een week of paar dagen. In deze 2 weken gaat mijn vader (als hij tijd vindt) een dakje op dak bouwen dus dan zitten de konijnen de hele dag in de schaduw. Dat is mooi! :)

Behalve misschien de vroege ochtendzon, alleen volgensmij bereikt die het hok nèt niet!

En als mijn konijnen deze zomer door komen ben ik SUPER BLIJ!! :D in 2009/2010, tenminste voor zomer 2010 wordt er een heel huis op dak gebouwt. Daar kunnen ze dan in! En daar is het dan natuurlijk hèeèèèèèèèèèèl lekker koel:love: en dat jaar daarna voor zomer 2011 komen er nog 2 kamer op dat huis. Dus we gaan uitbreiden! Genoeg plek voor de konijntjes :party:YOEHOE!

Ik heb ze ook al 2x losgelaten in een ren met allemaal spullen, zodat ze niet kunnen onsnappen, tafels ijzeren hekken, banden planken en dozen. De ren is ongeveer 2mbij2

En heel grappig was dat ik had een plank op de grond gezet en het uiteinde op een stoeltje en toen gingen ze op en neer xD.

Jammer genoeg moesten ze wel om ste beurten in de ren :(

aangepast door Snowy&Witje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen konijnen ook ingeënt worden voor de ziekte ''warmte'' denkt het niet hea?

Of een prik ofzo zodat ze beter tegen de warmte kunnen?

In iedergeval ga ik ze allebei zeer binnenkort veilig groenvoer geven en heel langzaam opbouwen. Ik denk dat ik maar begin met peterselie.

Hoeveel peterselie mag ik de 1e dag dan geven? 1 takje of minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen konijnen ook ingeënt worden voor de ziekte ''warmte'' denkt het niet hea?

Of een prik ofzo zodat ze beter tegen de warmte kunnen?

In iedergeval ga ik ze allebei zeer binnenkort veilig groenvoer geven en heel langzaam opbouwen. Ik denk dat ik maar begin met peterselie.

Hoeveel peterselie mag ik de 1e dag dan geven? 1 takje of minder?

Ik denk niet dat je ze voor warmte kunt inenten.

maar er zijn wel veel dingen (staan genoeg dingen in het topic) wat je aan het warme weer kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, alleen wou ik even weten:

Ik heb ergens gelezen dat hooithee helpt voor zachte keutels (diarree)

Alleen is dit echt zo?

Zo ja, kan ik het ook met stro doen? in plaats van hooi dus stro want ik heb geen hooi.

Gister had ik de konijntjes weer even in de ren gedaan en het ''pakken'' van de konijntjes was moeilijk ze willen niet zelf terug, hoe kan ik het leuk maken zodat ze terug willen?

En ze maken wel de hele tijd binkies in de ren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het topic eventjes doorleest.. ze woont in tunesië.. en daar hebben ze geen hooi, en moet daarom zelf gras drogen voor hooi te maken, en dit duurt dus een tijd, waardoor ze niet altijd hooi hebben..

Uuhm, :$ ik ben een hij :$:$:$:$

Dat meldde ik in een anders topic ook :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ach een jongen kan er ook wel bij niet :O

maar als konijnen in de zon liggen kunnen ze overhit raken en dit is een spoedgeval staat in een boekje bij mij ;)

Hoe is het nu met je nijnen ?

en jammer jah dat ze niet altijd hooi hebben, wantdat hebben ze wel nodig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mijn vader is Tunesiër en ze wouden hem in Nederland geen werk geven, omdat hij arabier was, terwijl hij alles kan, timmeren, klussen, bouwen, verven echt alles!

En ze wouden hem niet eens een kans geven. En mijn moeder werkte als secretaresse of hoe je dat ook mag schrijven.. en mijn vader wou dus weer terug naar Tunesië (vroeger woonden we hier ook al 4 en half jaar).

Ik zit hier ook gewoon op school, ik heb 4 maanden vakantie, begon: 30 mei en eindigt 3 oktober lekker lang dus, dus heb ik meer tijd voor mijn nijnen :D

Alleen ik weet niet of ik na de vakantie hier nog zo vaak ben, denk het wel alleen wel minder ;). Ik had net vandaag een vers bosje peterselie gekocht, gisteren was alles slap bij de groenteman. Van vandaag zag er ietsje beter uit. Ik ga de konijnen vanavond peterselie voeren. een takje iets kleiner dan mijn duim, alleen wil ik nu weten. Als hun poep morgen zacht is moet ik dan stoppen?? Want hun poep is zoiezo ALTIJD al zacht, en peterselie is 1 van de veiligste groenten voor konijnen, dus wat moet ik doen dan? want ik weet zeker dat hun poep morgen ochtend zacht zal zijn!

Wie kan me antwoord geven? Alvast bedankt !! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet opeens erger wordt zou ik gewoon doorgaan, en het heel voorzichtig opbouwen. Ik denk dat hun poep sowieso zacht blijft omdat ze geen hooi krijgen, dus dan kunnen ze misschien beter gezonde groenten eten, dat is beter dan niets.

Lekker zeg, vier maanden vakantie, ik ben jaloers!!! :D Hoe lang heb je in Nederland gewoond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben in nederland geboren, na 3 uur naar tunesíë dan met 7 en half jaar oud weer naar nederland vorig jaar toen ik 12 was en 3 maanden of 2 maanden weer naar Tunesië en hier ben ik nog steeds!

Alleen ik weet heel misschien de oorzaak van zachte poep, ik lees overal dat je langzaam af moet bouwen met biks, ik gaf mijn konijnen eerst een hele bak vol met biks tot die op was, ze hadden echt ONBEPERKT, toen jullie zeiden daar moet je mee stoppen je moet 25 gram geven ben ik gelijk 25 gram gaan geven terwijl ze eerst misschien wel 100 gram aten per dag ik ben niet af gaan bouwen met biks, gelijk minder.

Heeft iemand raad? moet ik weer onbeperkt geven en dan weer opniuew langzaam afbouwen? iemand raad?

Ps. ze zijn ong. 4 maanden, miss ietsje ouder of ietsje jonger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na 3 uur naar tunesíë

Dat moet vast drie jaar zijn. ;)

Maar als ze nu gewend zijn aan die 25 gram per kg dan lijkt het me niet handig om meteen weer 100 gram te geven zodat je kunt gaan afbouwen. Dan blijven ze wisselen, dat is minder goed dan nu gewoon aan die vaste hoeveelheid wennen denk ik. Alleen... als ze helemaal geen hooi of gras ofzo eten mogen ze misschien wel wat meer biks. In biks zitten namelijk ook vezels die goed zijn voor hun darmen. Ik weet dat Dollie haar konijnen meer Science Selective geeft dan wat wordt aangeraden, in plaats van hooi, omdat ze dat niet lusten. Ik weet natuurlijk niet hoeveel vezels er in jouw biks zitten, zou je dat ergens te weten kunnen komen (een percentage?), want misschien zou dat een oplossing kunnen zijn voor die zachte poep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .