Ga naar inhoud

Zachte poep :(


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Hmm misschien kan je iets improviseren voor het maken van een soort ren, maar hoe dat weet ik ook nog niet precies..

Over die zwarte paraplu's: je kan het witte dekentje ook over de paraplu heen doen zodat je een witte paraplu krijgt ;) Ik denk dat dat wel helpt hoor.

Verder kan je ze misschien juist 's avonds eten gaan geven? Als ik zo lees dat ze superblij zijn met hun eten dan denk ik dat het ook wel helpt met het 'vangen' van je konijnen als ze weten dat ze juist 's avonds hun eten krijgen. Ik geloof zelfs dat dat misschien beter is omdat ze 's ochtends veel caeacotrofen (die keutels die ze op moeten eten) hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En hoe moet ik die zwarte paraplu's aan het hok vast maken?

Ik heb wel eens een klein rennetje gemaakt met bakstenen op elkaar..

Alleen dan hebben ze misschien 1.5 mx50cm

dat is ook niks toch?

Normaal krijgen ze 3x per dag voer, per konijn 25 gram per dag.

"sochtends rond 11 à 12 uur.

'smiddags 3 uur ong.

'savonds soms 7 uur maar soms ook 10 uur

Moet ik nu mijn voerschema aan passen?

Heb jij misschien een idee welke tijden ik dat zal doen? en hoe? en hoeveel voer?

aangepast door Snowy&Witje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die paraplu's vastmaken moet je zelf even improviseren, ik weet niet wat voor hok je hebt en wat voor klusgereedschap je bezit ;)

Rennetje van 1,5 m bij 50 cm is in ieder geval beter dan helemaal niets en dan maar 4 maanden lang opgesloten zitten in een hokje.

Ik begreep dat ze alleen 's ochtends voer kregen, sorry. Maar zijn ze 's avonds dan niet zo blij met hun voer? Want dan zou ik het toch alleen in hun hokje geven zodat ze vanzelf terugmoeten. Als je er tijd voor hebt dan moet je gewoon vroeg op een avond beginnen met loslaten, tegen de tijd dat ze dan hun eten krijgen zijn ze misschien dan wel meer geneigd om weer terug te gaan in hun hok. Het is even investeren qua tijd, maar na verloop van tijd zullen je konijnen het denk ik wel gaan snappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Senni, als ze dan 's avonds niet terug willen, ook als ik het voer al heb neer gelegd in hun hokje en het wordt al laat, watdn?

Wat moet ik dan doen? :(

Ik denk dat ze 'savonds wel blij zijn, altijd wel. Alleen omdat het''savonds rond 10 uur donker is zie ik het niet. Alleen als ik het licht aan doe.

En ze eten altijd uit mijn hand.. 'sochtends, 'smiddags & 'savonds

Ze zijn ook bang om een trappetje op te lopen..

En als ik ze los ga laten hoe moet ik dat doen, dat ze zelf van een trappetje aflopen?

ik ga ff eten, ik lees strax alles verder ;)

Misschien kan ik wel iets maken dat het een trappetje wordt van bakstenen, maar het hok staat wel hoog, dus ik weet of dat lukt..

aangepast door Snowy&Witje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je er een keer een foto van willen plaatsen? Van het hok en het dak waar ze op staan. Ik geloof dat ik zelf ook nog niet helemaal door heb hoe de situatie precies is..

Maar dat rennetje van bakstenen (met misschien een netje erover) dat kunnen ze denk ik wel waarderen hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net al geprobeerd om foto's te maken, bleek dat ik dat ding moest opladen, dus ik zet hier vanavond even foto's of morgen.

En hoe kan ik voorkomen dat mijn konijnen niet meer bang zijn om een trappetje op en af te gaan?

en hoe moet ik ze dat''rennetje'' in laten gaan, optillen of een trapje af lopen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zorgt dat het rennetje afgesloten is en ze vanuit die ren zelf in en uit hun hok kunnen springen dan hoef je niets te doen, dan kunnen ze zelf gaan zitten waar ze willen. En als dat niet kan, dan moet je ze lokken met wat lekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je gaas o.i.d. over de ren leggen, of een ren maken die helemaal van gaas is? Dan kunnen er geen katten bij en dan hebben je konijntjes altijd alle ruimte. Als je daar dan ook nog wat dingen inzet en overheen legt zodat ze altijd zelf een lekker schaduwplekje kunnen opzoeken zou dat helemaal fijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wou je met piepschuim doen dan?

Alleen eerlijkgezegt denk ik dat ik ze liever over het hele dak laat lopen.

Alleen ben ik bang dat als ik ze terug roep/lok met voer dat ze dan niet komen, dat is dus het probleem

en dan moet ik achter ze aan rennen wat ze helemaal niet leuk vinden :(

aangepast door Snowy&Witje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom moet je ook een afrastering (laten) maken om het dak, met daarop iets zodat er geen katten bij kunnen, dan kunnen ze er gewoon altijd los lopen. Als je dak kattenvrij is lijkt het mij namelijk niet zo erg als ze niet op commando terug hun hok ingaan. Dat piepschuim isoleert, en daarmee kun je iets maken waaronder ze schaduw hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort maakt mijn vader een dakje op dak, na een paar maanden wordt daar een huis gebouwt, waar ze dan in kunnen. Waardoor ze alleen maar in schaduw leven en niet meer in de zon. En dat is dus ook veel koeler. Als we nu een afrastering ofzo er om heen doen en na een paar maandjes een huis op gaan bouwen is dat geld verspillerij, vindt ik. Kun je beter iets anders mee doen voor je konijn.

En de katten komen niet zo gauw op dak, dit jaar heb ik nog maar 2 katten bij onze voordeur op de trap. Om op dak te komen moeten ze nog 5 lange trappen op.

Dus zosnel komen daar geen katten. Alleen ik wil dus een klein rennetje bouwen met bakstenen. Die niet echt helemaal vast bouwen. En ik wil alleen dat ze erin kunnen als ik er bij ben..

Waar moet je dat piepschuif dan aan vast maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan natuurlijk gewoon een tijdelijk rennetje maken.

Maar ik zou sowieso zorgen dat hun hok koeler wordt en daar niet mee wachten tot hun nieuwe huis klaar is...

Piepschuim is echt niet duur.

Hoe je het best vastmaakt? Ik heb geen idee hoe je hok eruit ziet... Maar op het dak kan je in princiepe gewoon een plaat neerleggen en daar iets zwaars op zodat de plaat blijft liggen.

Voor de zijkanten zal je even moeten kijken hoe je dat het beste bevestigt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .