Ga naar inhoud

Zachte poep :(


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik vind dit zo langzamerhand behoorlijk vermoeiend worden..... er zijn hier al zo veel goede tips gegeven en het lijkt alsof je er niets mee doet?...

dus..... konijnen kunnen niet tegen warmte, jij hebt ze op de warmste plek van heel de wereld gezet en ook nog eens op het dak waar de zon echt de hele dag staat te branden... dat is echt zielig! dus, parasols, lakens, bomen wat dan ook, zet ze zo snel mogelijk op en om het hok, zodat die beestjes het wat koeler krijgen... verder het voer, 25 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, en onbeperkt hooi en groenvoer....

verder het rammetje en de voedster apart? toch veel leuker als setje? de ram laten castreren en dan twee weken later gezellig samen,,, ik lees in je vorige berichten dat je konijnen alleen aandacht van je krijgen als je ze voert, dan zijn ze dus het grootste gedeelte van de dag alleen... zielig!

ik hoop dat je de tips goed leest en er iets mee doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend al een wc'tje gekocht (plastic bak) daar ga ik binnenkort mee beginnen, als ik het hok ga schoonmaken.

Ik ga ook nog even kijken voor een wit laken, dan ga ik proberen dat als doek over het konijnenhok te hangen, zodat er schaduw is.

Ik heb een paar keer geprobeerd om flessen in te vriezen, in een doek en gegeven alleen daar begrepen ze niks van.

Ik mag van mijn vader het rammetje niet laten castreren.

Ik heb ze gister omstebeurten los gelaten in een heel grappig rennetje, ik heb het afgesloten met, tafels, ijzerenplaten, banden, en ik heb een plankje op een baksteen gezet en het uiteinde op een kruk, en dat vonden ze best leuk, ze gingen eronderdoor, erop echt heel leuk. Foto's waren mislukt omdat het al avond was.

en intotaal krijgen ze 50 gram, 25 voor Snowy en 25 voor Witje.

Hooi krijgen ze niet omdat dat hier niet is en groente mogen ze ''denkik'' niet omdat ze zachte poep hebben.

@Zwarte Panter: wat bedoel je met desnoods 2x of 3x???????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Print ze dan uit en hang ze op in de wc :bounce:

Of... schrijf ze een keertje over...

Of...maak er een liedje van...

Of... vertaal ze even, is ook erg leerzaam...

Ik zou zeggen... laat je creativiteit los en zorg ervoor dat je de basis verzorging voor konijnen kent ;).

Daarnaast... hup... op zoek naar piepschuim.

Als je tijd hebt om achter de computer te zitten, is het een kleintje om op te zoeken waar ze piepschuim verkopen én om het even te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, laatste poging...

Eerst moet je de oorzaak vinden van de zachte keutels van het mannetje... én oplossen.

Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van de isolerende werking van een wit laken... die is er dus niet! Een wit laken zal nooit dezelfde 'verkoeling' geven als piepschuim. Piepschuim kost zo goed als niks, dus...hup op zoek naar een winkel die het verkoopt én halen.

Volgens mij dringt het nog steeds niet door hé...

Konijnen kunnen erg slecht tegen de warmte... er zijn in NL en BE al konijnen die sterven door de 'warme' temperaturen hier... in Tunesië zijn die nog veel hoger én jouw konijnen staan boven op een dak, waar jij zelf niet komt omdat het te heet is.

Eigenlijk zou jij je moeten schamen dat je je konijnen dat aan doet.

Als je echt om die beestjes geeft, onderneem je onmiddellijk actie en had je al lang piepschuim en andere dingen in huis.

Schiet alsjeblieft nu in actie en niet als het te laat is. Laat zien dat je om je konijnen geeft en doe NU iets en niet straks of morgen of overmorgen.

En nu ga ik zwijgen, voor ik dingen zeg, die ik niet wil/mag zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee eventjes, Je kan konijnen altijd wat groente geven, zachte poep of niet, want ze hebben het wel nodig he! Koop eerst een heel klein beetje (ik geef standaard wortel, witlof, bloemkool (ALLEEN HET GROENE BLAD), peterselie), want je moet het goed opbouwen. Overigens sluit ik mij aan bij zwarte panter.

Aangezien het altijd warm is, zou ik als ik jou was ze iedere keer een beetje verse groenten geven wat ze in ca. één keer opeten, want toen het zo warm was bij ons een week of 2 geleden was de wortel helemaal flauw geworden en kon je hem krommen, en dat eet mijn konijn niet meer.

Verder is een ren belangerijk, met schaduw. Piepschuim heb ik geen ervaring mee, dus daar oordeeel ik niet over. Let er ook op dat ze hun pootjes niet verbranden op de ondergrond he! Ik las dat ze op een dak stonden, en als ik denk aan het dak op onze uitbouw.. daar brand je je wel echt op :(

succes:)

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel even kijken voor piepschuim en vragen.

Alleen ik ken deze plek waar we wonen niet echt goed.

Ik weet wel waar alles is, behalve bijvoorbeeld zoals nu, waar ik piepschuim moet halen. Ik ga wel even vragen.

Ik heb net een wit laken over het hok gelegd en hopelijk helpt dat al een beetje.

Dus nu moet ik ze toch eten geven, ook het mannetje.. oké. Dan zal ik eerst maar beginnen met witlof of peterselie. (als witlof hier te krijgen is....)

Mijn konijnen kunnen niet zomaar uit hun hok. Dus ze kunnen hun pootjes niet branden. Ik heb ze gister avond wel 1 1/2 los gelaten een soort van rennetje gebouwt, vonden ze heel erg leuk :)

Ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn konijnen het verschrikkelijk heet hebben, niet dat ze in shock ofzo waren of zo'n natte borst ofzo waaraan ze dood kunnen gaan. Als ik op dak kom, zoals zonet, zijn ze levendig en alles en hebben ze volgens mij zo te zien helemaal geen last van die hitte.

Ik denk niet dat ze hier hele piepschuim platen hebben. Eerder allemaal stukjes. Kan ik anders allemaal grote stukken neerleggen naast elkaar? Of geeft dat niet dezelfde verkoeling?

En dan zou het dus kunnen zijn dat de poep van het mannetje weer normaal wordt?

Alleen raar vindt ik: De voedster & De ram staan op dak, waarom heeft het vrouwtje het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dunne poep kan meerdere redenen hebben... misschien heb je groente gegeven die ze nog niet gewend zijn.. je moet het dan ook heel langzaam opbouwen en ze eerste een veilige groente geven zoals, witlof op wortelloof.. daar pak je dan een heel klein beetje van, postzegelformaat, en dan wacht je dagje af hoe ze er op reageren, dan langzaam opbouwen...

wat betreft de poep, wat voor soort biks krijgen ze? heb je ze al wel eens ontwormt? krijgen ze genoeg ruwe vezels? ik meende te lezen dat je ze geen hooi gaf, klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan, nog een poging...

Zoals hier al door een paar mensen wordt gezegd, kunnen die zachte keutels meerdere redenen hebben...

Groenvoer zal het niet zijn, aangezien ze dat al een paar dagen niet krijgt en ze nog steeds zachte keutels heeft.

De warmte had je een paar dagen geleden al kunnen uitsluiten als je onmiddellijk voor etra schaduw en verkoeling had gezorgd...

Niemand zegt dat het over zal zijn als het minder warm is. Wel dat de temperatuur en zon waarin jouw konijnen staan, erg ongezond is voor je konijnen.

In Tunesië zullen ze wel dierenartsen hebben, de vraag is enkel of ze op de hoogte zijn van konijnen.

Ontwormen kan je overal (ook in Peru, dus Tunesië zal helemaal geen probleem zijn) en daar doe je niks mis mee.

Als dierenartsen daar niet op de hoogte zijn van konijnen, kan je ze wel gewoon ontwormen.

Dus neem een telefoon en bel een DA in de buurt en vraag naar 'fenbendazole', indien mogelijk vloeibaar (is de werkzame stof van panacur wat we hier gebruiken). Als je de concentratie kent, geven we je hier wel de dosering voor konijnen.

Is er wel een DA die iets van konijnen kent, dan ga je met je konijn naar de DA en laat je hem eens onderzoeken én de keutels nakijken op wormen en parasieten. Deze kunnen ook een oorzaak zijn van de zachte keutels.

Dus... hup.. aan het werk ;). Je heb genoeg te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dichtbijste dieren arts is hier ver vandaan ongeveer 2 uur rijden, of iets minder.

In Tunesië zijn niet zoveel dierenartsen omdat de meeste mensen geen dieren houden.

Ik ga vandaag 2 lakens aan elkaar naaien, zodat dat als ''dakje'' dient, voor schaduw.

Verder zijn mijn konijnen erg gezond, zo te zien en altijd vrolijk :)

En in een zin zeg je dat ze groenvoer al een paar dagen niet krijgen, ze krijgen het al meer dan 3 weken niet.

Ik heb ze gister weer in een rennetje gezet, wel 2 1/2 uur. Blijkbaar vonden ze dat heel leuk.

En ze krijgen geen hooi. Biks koop ik iets van 3 kilo of 4 kilo in een zakje. Dat schept die man dan uit een grote zak. En dat vinden ze erg lekker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine opmerking, dat zwart/wit gedoe schijnt een fabeltje te zijn.

In de woestijn dragen de mensen bijna allemaal zwart, omdat juist zwart de zon zou tegenhouden.

Dus volgens mij zouden die zwarte paraplu's ook al iets doen...

Het houdt meer licht tegen als een wit lakentje denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien kan je de lakens nat maken en goed uitwringen dat er geen water meer lekt en dan boven de hokken hangen mischien dat helpt voor verkoeling??

of een flesje met water invriezen en daarna een handdoek er omheen wikkelen en in t hok leggen...

en een da kun je altyd bellen ook al zijn ze ver weg mischien heeft ie wel tips waar je wat mee kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen piepschuim gevonden? Misschien kun je het aan je vader of moeder vragen.. die weten vast wel waar ze dat moeten halen..

Die lakens helpen niks... Kan beter gewoon zorgen dat je snel piepschuim kunt regelen ergens...

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .