Ga naar inhoud

Vieze drinkflessen


chan

Aanbevolen berichten

Hebben jullie ook last van drinkflessen die met dit weer een beetje groen uitslaan? Ik geef elke dag vers water,spoel ze om en toch worden ze vies.

Iemand een tip met wat je dit goed schoon kan krijgen en niet schadelijk is voor de beestjes? Heb grote flessen, dus kan er bijv. met een tandenborstel ofzo niet helemaal meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gelukkig geen last van, maar weet wel hoe je ze schoon kunt krijgen. Je kunt ze met heet water en een beetje soda of zand omspoelen. Of flink schudden met water en zo'n kettinkje wat aan een wastafelstop hangt. Hiermee 'schraap' je de groene aanslag van de binnenkant van de fles af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb dat ook vaak ! Ik neem meestal een tandenborstel (heb ook grote flessen) voor de plaatsen waar ik bij kan en dan voor aan de bovenkant aan dat teutje neem ik keukenpapier, doe dat rond men vinger en veeg zo de rand af, spoelen : en proper ;) Zo lukt dat bij mij meestal wel... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan proberen is met z'n flessenrager voor babyflessen....

Dan heb je 2 verschillende,

1 met enkel van die haren en 1 met een soort van schuikrubbere stukje aan de voorkant..

Gewoon te halen bij hema, kruidvat, etos enzo.. (je ken ook wel bij prenatal halen maar dan betaal je hoofdprijs..)

Wel handig de andere tips!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de hema krijg je idd van die flessenragers voor babyflessen..

Je kan het ook doen met een metalen kettinkje of wat rijst is doen en er dan hard mee schuden...

Wel altijd de teut eraf halen als je met rijst schud want dat wil er nog wel eens in blijven hangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met azijn en een beetje gekookt water. Even laten staan en dan schudden. Daarna natuurlijk goed naspoelen.

Haha ik heb het ook een keer met gekookt water geprobeerd, maar bij mij zakje het flesje helemaal in elkaar. Het smolt gewoon :mdr:

Wel leuk alle tips hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een handige tips allemaal zeg!!! super!!! ga ze allemaal eens uitproberen... ik deed het altijd met de flessenreiniger, maar kon net niet helemaal in alle hoekjes komen... zal eens kijken welke tip het beste werkt...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst toevallig van die ragers bij de marskramer,in allerlei maten, maar de andere tips werken vast ook wel.

Daar hebben wij ook zo'n ding gehaald om het flesje schoon te maken.

Alleen meestal halen we gewoon een nieuw flesje als hij erg vies wordt.

Omdat het meestal toch vrij lang duurt tot het flesje echt smerig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de hema krijg je idd van die flessenragers voor babyflessen..

Je kan het ook doen met een metalen kettinkje of wat rijst is doen en er dan hard mee schuden...

Wel altijd de teut eraf halen als je met rijst schud want dat wil er nog wel eens in blijven hangen..

De teut? :lol:

Ik gebruik ook meestal wat rijst, nadeel is dat je dan soms kleine stukjes mist en die niet makkelijk schoon kunt krijgen.

Volgens mij hebben ze bij de action van die recht-toe-recht-aan-tandenborstels, die passen precies door de opening heen. Toch maar eens gaan halen. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gelukkig geen last van, maar weet wel hoe je ze schoon kunt krijgen. Je kunt ze met heet water en een beetje soda of zand omspoelen. Of flink schudden met water en zo'n kettinkje wat aan een wastafelstop hangt. Hiermee 'schraap' je de groene aanslag van de binnenkant van de fles af.

Ik maak de flesjes ook altijd schoon met water en een ketting (van een stop), werkt prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deed altijd een laagje water en dan zand erbij, goed schudden en weer zo goed als nieuw!

wel goed omspoelen, dat al het zand eruit is.

het tuutje maakte ik altijd schoon met een wattenstaafje.

nu heb ik overal waterautomaten staan, is makkelijk met een afwasborstel schoon te maken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .