Ga naar inhoud

sinds warm weer slecht eten+drinken.


Snoetje!!

Aanbevolen berichten

hoi hoi

me nijn heeft volgens mij een beetje last van het warme weer. ze eet wel netjes haar biks op maar drinken?? max 50cc op een dag (uit de fles)

vandaag een bakje geprobeerd met was ijsklontjes er is en water. maar nog steeds slecht drinken. ook gewoon koud water wil ze niet drinken. ik heb nu wat maar groen voer zoals andijvie en witlof in huis dan geef ik haar daar iets meer van omdat daar ook wel wat vocht iin zit. qua verkoeling h4eb ik in huis een ventilator staan die ook wel naar haar waait en wel er som een flas ijs in maar gaat ze niet tegen aanwillen. plassen en keutelen doet ze wel. hoe kan ik in deze situatie voorkomen dat ze uitdroogt en hoe kan ik dat zien dat ze uitgedroogd is.

gwang??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze hooithee erg lekker. een pluk hooi in een kan leggen: kokend water eroverheen. laten afkoelen en dan kunnen ze het drinken. Dit vinden ze met het warme weer veel lekkerder dan het gewone water. Verder krijgen ze veel andijvie en witlof, maar dat moet je natuurlijk wel opbouwen, anders heb je straks een nog uitgedroogder konijn door de diaree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze wel wat drinkt en natvoer eet, goed keutelt en levendig is, zou ik me geen zorgen maken hoor! je nijn regelt het zelf wel! ik zou inderdaad geen ijsblokjes geven... hebben ze in de natuur ook niet en uitkijken met de ventilator! Konijnen zijn erg gevoelig voor tocht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de ventilator kijk ik ook wel uit mijn nijn kan wel in haar houten huisje gaan zitten en daar komt de wind niet en 's avonds+ 's nachts is dat ding uit.

wat betreft een bakje met water en daar het groen voer erin vind ik een goeie thnx!!! met de ijklontjes zit ook wel wat in duzz dat doe ik ma nie meer. zal hooithee eens proberen. als jullie nog meer tips hebben zijn die altijd welkom!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je de groente wast, maar normaal gesproken droog ik het daarna een beetje af, dat doe ik nu niet zodat ze eigenlijk kletsnatte groente krijgen.. Mijn twee doen een moord voor groente, dus ik weet wel dat ze netjes alles opeten en veel vocht binnenkrijgen dus. Gewoon natmaken dus :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .